2012.09.19. 00:01
A parttalan hazudozás tengerén fuldokolva
Már az IMF kamulista önmagában elég lett volna. De a Kedves Vezető még a múlt hétfőn a Parlamentben tekert egy jókorát a fokozaton.
"A világ rossz, Magyarország jó", igaz ez nem idézet csak egy cím, ami azonban jól kapja el a lényeget. Hiszen attól lesz igazán megbízhatóan szánalmas valaki, hogy az amúgy kijavítható hibákkal való szembenézés helyett másokat hibáztat. Persze elsőre könnyebb a "gonoszokat" hibáztatni, mint más szemszögből is átgondolni a történetet. A nagybetűs lúzer erre nem képes, igaz a nála hülyébbeknél, legalább bejön ez a klassznak tűnő magabiztosság.
No meg "világnemzet" is lettünk, gyújt éjsötét elménkben hatalmas tüzet a Kárpátok legújabb géniusza. És már tényleg nem tudom, hogy sírjak-e vagy nevessek. Ha arra gondolok ezt a sok baromságot valakik nagy átéléssel fogják visszhangozni, akkor sírok. Fritz Tamáséknak meg megint lesz valamit sértetten kikérniük maguknak: odavilágíthatnak a nemzet lelkét és egységét egyszerre mételyező huhogókra. Aki kérdez, az is gyanús. Tapsoló kezeket kívánunk csak látni.
Másrészt viszont, és ez az erősebb érzés, örülök is, mert ezt a brutális hazudozást nem lehet megúszni. Persze erre nincsen garancia, de azért remélni mindig lehet, meg hát ezért ez az elszánt pötyögtetés. Orbán lehet, hogy megint túl hülyének nézi a magyarokat, mint 2006-ban, amikor félnótás kampányguruival, a hitelből bőven lehetőségei felett költekező országgal akarták elhitetni, hogy rosszul él. Akkor a kampányban az értelmes beszéd nekrológja is elhangzott egy másik nekrológgal egyetemben.
Az meg külön röhej, hogy aztán még 2006 őszén a nagyobbat hazudó kezd el sipákolni a morális válságról. Szóval Mesterházy téved, mert a valóságtól elrugaszkodás éve nem 2012, hanem 2006 volt. Sőt igazából 2002 óta zajlik ez a folyamat, hiszen az országot a lejtőn úgy isten igazából elindító Medgyessy kormányt is azért ütötte Fidesz, hogy keveset ad. Azóta Orbán egyre kényszeresebben hazudozik, egyre jobban ássa el magát a hazugság spirálban.
Az őszi évadnyitón noha megint csak az látszik hogy a Viktor a főkolompos, ettől még elég rémisztő látványt nyújt a csorda is. A sors csúf fintoraként kétharmados kormánypárttá avanzsált, jobboldalinak csúfolt, alternatív posztkomcsi rablóbandát is olyan nevek fémjelzik, akik az emberek hülyítésén túl, a fideszes propagandagépezet üzemeltetésén túl semmiben nem alkottak maradandót. A miniszterelnök - tán csak nem a lelke rajta - miért szereti magát olyan ostoba kegyencekkel körülvetetni, akik a hazugságokat gátlások nélkül habosítják? Aztán kremlinológusok meg, a hozzám hasonló közéleti mazochisták élvezkedhetnek kínjukban a különböző regisztereken.
Mind Matolcsy Györgynek, mind Selmeczi Gabriellának megvan a saját hazugságtopikja, de stílusa is. És ne feledkezünk el a röhejes elszámoltatási biztosról Budai Gyuláról, vagy a külügyminiszter felettesé emelkedett Szijjártó Péterről sem. Az öregedő szöszi a föld ostobát, a másik a már-már a kacagtatóan brutális és lelkes hülyét hozza, és egyre többünk bánatára csak képletesen próbálja átütni a vasbeton falat. Gyurikám, lassan a fél ország fohászkodik hozzád, hogy most már igazán kár a szóért és a betűért, használd inkább a fejedet!!
(Update: Selmeczi hozta a formáját, és az IMF féle kamuzás is folytatódik)
· 3 trackback 166 komment
Címkék: demokracia orbanizmus
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Paranoid téveszméket feltételez Orbánnál az ex-fideszes Fodor Gábor 2012.09.19. 16:02:53
Trackback: A fogyatékosok még kétharmadot sem érnek 2012.09.19. 16:01:01
Trackback: Túl lehet-e harsogni az agresszív, rosszindulatú fideszes kommunikációt? 2012.09.19. 16:00:27
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.09.19. 15:51:51
Ami persze nem csökkenti a mostani felelősségét...
Artie 2012.09.19. 15:53:43
És tette ezt olyan szinten, hogy a száznapos programokat egyhangúlag szavazta meg a parlament, és nemzetvesztő volt, aki szerint baromság volt. Na ehhez képest hangoztatják, hogy a komenistáknak köszönhető az államadósság.
Ez a tétel persze igaz is, mert ők is kommunisták.
ursus artos 2012.09.19. 15:54:19
Orbán és hazugság: ezt elegánsabban illik kifejteni.
Szóhasználat: csorda, matolcsyzás, ostoba Selmeczi. Nos ez méltatlan egy megmondó bloghoz.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.09.19. 16:03:44
Az Origo cikkből kiderül, hogy voltak ott "iránymutatások" (mondjuk az EU által), amiket ugye tudjuk, hogy jobb betartani, mint nem, ha őszerintük az a jó.
Szerintem egyszerűen mind a két oldal hazudott. OV eltúlozta az "irányelveket", a IMF meg az EU meg mismásolt. A valódi leveleket meg nem hozták nyilvánosságra, ha jól tudom, pedig az lenne a mérvadó.
Stefánia kisasszony (peenemündei tündérke) 2012.09.19. 16:04:13
A liberálisok és a szocialisták elloptak 10 évet az életünkből.
unionista (törölt) 2012.09.19. 16:04:43
ha szépelgő elemzést vársz, akkor olvasd a tökfej török gábort. ő úgy elemzi a politikát, mint a jános vitézt.
Stefánia kisasszony (peenemündei tündérke) 2012.09.19. 16:04:53
A liberálisok és a szocialisták elloptak 10 évet az életünkből.
I_Isti 2012.09.19. 16:08:33
greatwideopen · http://baconakbisztro.blog.hu 2012.09.19. 16:09:28
Egyébként pedig, a világ is rossz, meg hazánk is.
Más szavakkal a világ nyugati fele, meg az EU rosszul kezeli ezt a véget nem érő világválságot, de ez nem jelenti azt, hogy Matolcsy és Orbán jól.
lógós versenyszférás és állami dolgozó adócsaló 2012.09.19. 16:18:42
IMF, áldd meg a magyart
Hitellel, JÓLÉTTEL
Nyújts feléje védő kart
Ha küzd a Fidesszel!
Hajrá magyar! Kétpofára hitelhabzsolás! Aztán ha államcsőd lesz ti húztok külföldre, igaz?
Kotkodus 2012.09.19. 16:23:43
te kire gondolsz ilyenkor? mert számomra ez nem egyértelmű; sem a politikai irányvonalukat, sem a képviselőik, szakembereik múltját illetően... a kisz bolseviknak számít a te rendszeredben?
hogyhogy csak 10 évet loptak el az életünkből? ez valami új fajta számítás?
komissarlajos 2012.09.19. 16:26:05
komissarlajos 2012.09.19. 16:27:41
Kotkodus 2012.09.19. 16:29:05
a hitel nem jó vagy rossz egyébként. a hitel az hitel. lehet okosan felhasználni (akkor értelemszerűen - hosszú-távon - jó) és lehet elherdálni (ez esetben rövid-távon lehet politikai haszna, de hosszú-távon rossz).
persze, ha viktorka azt mondja, hogy a hitel rossz, azzal én sem merek ám vitatkozni... :)
Kutchek (törölt) 2012.09.19. 16:32:25
Hát baszki, Mihály, te vagy az IMF különmegbízott főtárgyaló vagy miazisten!
1. Nem emlékezni kell, hanem tudni! Ha hülye vagy vigyél noteszt.
2. Szóba került a nyugdíjrendszer?! És milyen összefüggésben? Azt kérték, amit Orbán állít vagy a svéd modell került szóba vagy az, hogy ha most elveritek a 3000 milliárdnyi manyup lvét, akkor itt 3 milli embernek a büdös életben nem lesz nyugdíja?!
Kicsit zavaros volt Misi. Úgy tünt nem akarja lebuktatni a Főnöket, de nem is akar többet mondani.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.09.19. 16:35:02
Illetve, az, hogy szóba került, biztos igaz is, kérdés, kinél, és mit mondtak róla?
Ezen kívül, az ér valamit, ami le van írva... Nem az, hogy ki mire emlékszik... Azt elég könnyű módosítani...
Az őszinteség már nagyon is hiányzik a magyar politikából párszáz éve...
Foxtrotty 2012.09.19. 16:36:36
Gyűjtőjegyes 2012.09.19. 16:36:36
Hát nem egészen így történt a Seldon-saga-ban.
Az Öszvér, miután kisiklatta a Seldon-tervet (mivel a Terv nem számolt a mentalistákkal, se Gaia-val, ahonnan az Öszvér ugyebár elszökött), megtalálta a Második Alapítvány csalétkét, lépre ment, és a második alapítványisták (akik szintén mentalisták, de ellentétben a csoporttudatba olvadt Gaia-lakókkal, ők megtartották a személyiségüket) fogták és áthangolták az agyát, kitörölve minden emléket a fejéből. Az Öszvér megtörve, magányosan, hülyén halt meg Alapítványi Kor 320-ban.
Szűtté mamá? Szűjjé! 2012.09.19. 16:39:06
room_101 2012.09.19. 16:39:30
Volt valami Széchenyi István nevű - a mai mélymagyar értékrendben libsibolsinak számító - nemesember, aki nem egészen volt hitelellenes.
Ugyanis nem a hitel rossz önmagában, csak az nem mindegy, mekkora kamatra veszed fel, meg hogy mire használod.
A hozzád hasonló megyarnak látszó szabadságharcosok inkább felveszik 9%-ra az IMF 4-5%-ja helyett, és fizetik a nyugdíjakat belőle, ami ugye a legjobb beruházás (ha a szavazatokban számoljuk a profitot)
Walter Hartwell White 2012.09.19. 16:39:58
christophe 2012.09.19. 16:40:30
ügyfélszolgálatos 2012.09.19. 16:40:37
ügyfélszolgálatos 2012.09.19. 16:41:48
lógós versenyszférás és állami dolgozó adócsaló 2012.09.19. 16:43:25
A lényeg, hogy legyen hitel! És persze hogy ne legyen ellenőrízve, hogy mire használtuk, hogy a magyar élvezhesse!
Hajrámagyar! Eddig is jót tett nekünk a hitel bruhahaha ezentúl is jót tesz. A magyar imádja a hitelt!
chico 2012.09.19. 16:44:20
Foxtrotty 2012.09.19. 16:44:29
Kétlem hogy voltak ilyenek. Az igazi profi mindig vigyáz, hogy ne hagyjon nyomot maga után. Gyurcsányt se sikerült megfogni, se a Zuschlag ügyben, se kaszinóilag
De azért kíváncsi lennék milyen "sugallatok" hangzanak el egy ilyen tárgyaláson, vagy közvetítőkön keresztül. Lehet hogy az Öszödibeszéd gyerektréfa ahhoz képest
Gyűjtőjegyes 2012.09.19. 16:44:52
Seldon-saga = Asimov-saga
Adalberto Gellenzeeri 2012.09.19. 16:47:19
Nem miniszterelnök, nem államférfi, nem pártvezető, nem politikus, csak egy vezérlőtábornokellentengernagy, csak róla nem fognak aranyos bábfilmet készíteni. Rajzfilmet már készítettek róla. Songoku. Egy fekete hosszúfarkú, nagyerejű törpécske, aki még a sátánt is (és még mindenféle szörnyet is )legyőz .
Egetrengetően idióta, értelmetlen,céltalan
izléstelen bunkó, agresszív rajzfilmfigura. A Songoku filmet ezért Magyarországon betiltották. Itt az ideje, hogy orbánt is Magyarországon be, vagy letiltsák!
ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.09.19. 16:48:28
Összefonódás, túl sokat tudás, megvesztegetés... Szerintem el volt ez sikálva, a Budait meg bedobták a piranháknak.
Kara kán · http://karakan.blog.hu 2012.09.19. 16:51:04
index.hu/gazdasag/magyar/2012/09/19/sertesstrategia/
Felesleges ide annyi gyesznyó!
Mannlicher 2012.09.19. 17:06:39
Rossz hírem van: nem tiltották be, most is nyomatják valamelyik csatornán.
dr kíváncsivagyok 2012.09.19. 17:06:49
Ez speciel nem igaz !
2001 - ben , még Orvbán alatt kezdett el nőni az adósság-állomány , hiszen a választások előtt kellett a mézesmadzag !
A KSH szerint,...hacsak nem hazudnak ?!
dr kíváncsivagyok 2012.09.19. 17:08:10
Netuddki. 2012.09.19. 17:08:32
Az orbán már régen eljátszotta, hogy itt bárki is sajnálja e miatt...
genyamagyar 2012.09.19. 17:09:43
És hogy milyen kauzális kapcsolatban van a Kossuth-téri Toj-toj wc és perzsa-öböli forrongás? Valamint ha rámutatnál, hogy míly galád módon avatkozott be Demszky Gábor a kínai-japán területvitába?
És ha javasolhatom, legközelebb ne csomagold be sztanoilpapírba a mondandód, írd le bátran, nyersen ami a lelked nyomja! :DDD
Netuddki. 2012.09.19. 17:10:01
Nem az a gond amit ide befloodolsz kisfácán, hanem már a 20. ilyet olvasni fársztó...
dr kíváncsivagyok 2012.09.19. 17:11:11
genyamagyar 2012.09.19. 17:13:25
Persze, hogy tudja! Az Apró-klán találta ki Gyurcsánnyal közösön az ÁVH börtöneiben. Meg Oszkó a wizzerben.
genyamagyar 2012.09.19. 17:14:24
Természetesen, mint smasszerek. :)))
2llkedő 2012.09.19. 17:14:27
Kotkodus 2012.09.19. 17:15:34
polt és a fidesz hülyét csináltak magukból ez ügyben, úgyhogy eredetileg biztosan volt valami jobb tervük...
az meg különben is kész röhej amit a fidesz az "ellenörző-bizottságokkal" művel... még az mszp is több mszp-st csukott le, mint a fidesz...:)
jut eszembe viktorka megmondta a parlamentben, hogy bizottságot akkor hoznak létre az országgyűlésben, ha nem akarnak semmit sem tenni... (kíváncsi lennék, hogy mit jelent az ő olvasatában, amikor még a megígért bizottságot sem hozzák létre; lásd: emlékezet-bizottság) :)))
röhej a köbön...
genyamagyar 2012.09.19. 17:15:53
2llkedő 2012.09.19. 17:19:29
genyamagyar 2012.09.19. 17:21:26
Te is így látod?
Kotkodus 2012.09.19. 17:23:39
de 2012 májusára lesz emlékezet-bizottság, ezt maga viktorka ígérte annak a félázsiai népségének, amelyik megszavazta... azonban azok olyan hülyék, hogy sohasem fogják számonkérni rajta...
hajrá magyarország, éljenek a lóvátett bohócok!
genyamagyar 2012.09.19. 17:25:29
Váteszi képességeidet ne hagyd verbálisan megnyírbálni holmi kis irástudó liberális férgektől! Az erő veled van, ezt mindenki láthatja!
Csak így tovább!
genyamagyar 2012.09.19. 17:29:59
Ez az igéret csak a buta ballib oldal megtévesztésére szolgált. A jobbosok átláttak szitán, hiszen ők okosak és szépek. És különben is, ami volt, az elmúlt. Csapásokat kapunk és csapásokat adunk! Most permanens forradalaom van, nincs idő ÁVH aktázni. :)
Kotkodus 2012.09.19. 17:31:05
Kotkodus 2012.09.19. 17:32:35
genyamagyar 2012.09.19. 17:36:04
genyamagyar 2012.09.19. 17:37:52
Hertelendi 2012.09.19. 17:39:29
genyamagyar 2012.09.19. 17:44:30
Nem, nem, itt tévedsz! Az ott a II.kerületi partizánok búvóhelye! Onnan irányítják ezt a liberális fertőt, mely fekélyként tombol a nemzet testén! Ezt úgy csinálják, hogy ástak egy alagutat -mint Monte Cristo IF várában - egész a Parlamentig, ahol a wc-k lefolyóján keresztül felszívárognak minden éjjel, és bűzös leheletükkel megfertőzik az ország házát. Mikor ezzel végeztek, elmennek a teszkóba árut feltölteni. Ez a fedőfoglalkozásuk. Persze ez nem minden, de többet nem árulhatok el, mert az agyamban van három chip, ezek lehallgatják a gondolataimat, viszont néha egymást is. Ha tudnád, hogy néha mit veszekszenek...
gnme 2012.09.19. 17:44:42
..nincs ott egy normális orvos?
Adalberto Gellenzeeri 2012.09.19. 17:45:22
genyamagyar 2012.09.19. 17:49:27
Sztálin is egymagában, orvosok nélkül halt meg. Már mindenki a halálát kívánta.
Persze, ez csak úgy eszembejutott...
genyamagyar 2012.09.19. 17:53:06
De hiszen ezt a hangok mondják a fejünkben! Te is hallod őket, hiszen hallom, hogy hallod! Mindent elönt a Jelenések Könyve, itt lebeg a gonosz
felettünk.
Ég veled Testvér, jó volt veled beszélgetni!
Kombi 2012.09.19. 17:54:04
Nem érzékelem a piacvédelmet, mert tele vannak kínai árukkal a boltok, a multik pl:Nokia büntetlenül elmehetnek az EU-ból, bezárva munkahelyeket, utána a termékei nincsenek +vámmal terhelve . Az euró értéke folyamatosan romlik, még a dollárt is megelőzi, mert az EU pénzteremtéssel, állami adósságnöveléssel védte meg a bankokat, nem a polgárait. A munkanélküliség az EU-ban folyamatosan nő, miközben a nyugdíjkorhatár emelését javasolják az EU jól fizettet szakértői.
Orbán még úriember volt, mert még a KGST is megtudta védeni a saját piacát, munkahelyeit a kívülállóktól, az EU még erre is képtelen.
Kész röhej, hogy valaki még ezt sem látja!
Azt elismerem, hogy nem volt okos dolog, már megint magára uszítania az EU-s bürokratákat.
Hertelendi 2012.09.19. 17:54:38
kirsten 2012.09.19. 17:57:58
kirsten 2012.09.19. 18:00:36
Szerencsétlen stefik !
kirsten 2012.09.19. 18:03:40
Biztos vagyok benne hogy direkt adod a hülyét. Ezt a feladatot kaptad a fityisztől ?
.com 2012.09.19. 18:05:33
nem tudom ki az a Rozsa Mihaly, de remelem az elso nev vagy a listajan kozossegi ter tudatos es kulonos kegyetlenseggel elkovetett szennyezeseert
Qrva mod unalmas vagy mar
Kotkodus 2012.09.19. 18:05:40
állítólag "hungarian neck-soup" néven tervezzük rövidesen bevezetni az angolszász piacokra...
nu pagagyí 2012.09.19. 18:06:44
regress 2012.09.19. 18:15:17
babakék 2012.09.19. 18:21:40
Kotkodus 2012.09.19. 18:23:03
ha feltételezésednek lenne alapja minden eu-s ország bajban lenne és a régióbeli országok (régi kgst-s szomszédaink) mind hasonlóan rossz gazdasági adatokat produkálnának, mint mi...
az eu csak egy lehetőség (mint az imf hitel). ha jól alkalmaszkodsz nyersz, ha nem akkor bizony veszíthetsz is. tudod, jelenleg az eu-s pályázati lehetőségeinket 25-30%os arányban tudjuk kihasználni...
szerinted emiatt is az eu-t kell szídni, vagy a magyar hozzáállással lehet a baj?
Zollye 2012.09.19. 18:24:55
Az adósságcsapdából egy állam tudott kitörni és ez Anglia volt Margaret Teacher vezényletével. Egy szabály volt, nem költünk többet annál ami van! na ez kéne itt is.
nu pagagyí 2012.09.19. 18:27:39
vénkujon 2012.09.19. 18:35:37
2llkedő 2012.09.19. 18:36:22
Röhej a köbön! Egy öngyilkosjelölthöz kirobogott a TEK. Hangránátot vetettek be, és lerohanták az illetőt. Büszkék lehetnek a nagy terrorelhárításra.
ON
Guillaume sous guillotine 2012.09.19. 19:09:38
sleepy 2012.09.19. 19:14:12
es Fidesz most csinál az elvesztegetett évtizedből, elvesztegetett negyedszázadot, miközben a közbeszeéd még mindig ott tart, hogy elmultnyócév
Táskás Tóni 2012.09.19. 19:25:02
Táskás Tóni 2012.09.19. 19:26:22
Silent Bob 2012.09.19. 19:29:27
Táskás Tóni 2012.09.19. 19:31:55
Kombi 2012.09.19. 19:32:58
Ti ezt nem veszítek észre?
Táskás Tóni 2012.09.19. 19:33:50
Táskás Tóni 2012.09.19. 19:37:29
ursus artos 2012.09.19. 19:38:27
ob.szerver 2012.09.19. 19:38:49
"Ez a csürhe aki most uralkodik, na az méltatlan az ország népéhez."
Ez sajnos nem igaz. Éppenhogy ez a méltó. Nem véletlen, hogy továbbra is vezetik a népszerűségi listát. Ennek a népnek rájuk van szüksége.
Wagem 2012.09.19. 19:40:44
Ugathattok hazátlanok számotokra itt nincs hely.
Táskás Tóni 2012.09.19. 19:43:05
www.youtube.com/watch?v=-g7XNeP7v9I
Táskás Tóni 2012.09.19. 19:44:17
ursus artos 2012.09.19. 19:50:46
pjm 2012.09.19. 19:57:03
Kombi 2012.09.19. 20:00:00
stark (a fideszre szavaztam 2010ben) 2012.09.19. 20:00:15
Hihetetlen, hova jutott az evolúció, hogy már ti egysejtűek is bírtok kommentelni.
Mellesleg a bejegyzésre reagálva:
Az egésszel az a probléma, hogy mindkét párt tud tartani egy akkora zombihordát, amellyel elvegetálgathatnak a választásokig, amikor veszítenek, és akkor szépen jön az akolba a bizonytalanok tömege, aki meggyűlölte az előző győztest.
És közben a józan gondolkodású ember türelmetlenül ücsörög a kocsiban, miközben hangosan kultúrálatlankodik előtte az úton a birkanyáj.
Közben a társadalom meg beledöglik a csodálatos felosztó-kirovó nyugdíjrendszerbe, és a reformálatlan, félszocialista állami gépezetbe.
Nem kíván esetleg valaki egy pártot indítani, amelyik azt ígéri, hogy költséget csökkent, célzottan beruház, és esetleg fel kíván nyitni egy kurva közgáz tankönyvet? Én speciel szavaznék rájuk.
Táskás Tóni 2012.09.19. 20:01:51
Táskás Tóni 2012.09.19. 20:04:49
ursus artos 2012.09.19. 20:05:15
Az építőipar felpörgését és 40 ezer új lakás megépülését.
Miért kellett volna Viktorkának befejeznie??
Mindenestre remélem azt vágod, hogy a befejezésnek mi lett a következménye?
ursus artos 2012.09.19. 20:15:54
Rwindx 2012.09.19. 20:20:09
Táskás Tóni 2012.09.19. 20:21:32
Azt a sok jelzőt, pedig remélem te sem gondolod komolyan...A baltás egy pitiáner kisstílű beteges hazudozó és sajátjaként kezeli és szórja(lopja) a haveroknak, a családnak a közpénzt, osztjónapot.
Kombi 2012.09.19. 20:21:46
pjm 2012.09.19. 20:28:11
ursus artos 2012.09.19. 20:28:59
ursus artos 2012.09.19. 20:30:29
Az a baj, hogy nem koherens amit írsz, innentől nincs mire válaszolnom.
Táskás Tóni 2012.09.19. 20:31:36
Rwindx 2012.09.19. 20:32:51
Táskás Tóni 2012.09.19. 20:36:11
Mérges 1234 2012.09.19. 20:37:47
Jó lenne már tisztán látni, objektíven szemlőldeni mindkét oldalon.
Első lépés: Az ország gazdasági bajaiért az MSZP SZDSZ páros súlyosan felelős.
Második: Az Orbánnak vannak jó meglátásai, talán még jót is akar.
Harmadik lépés, ami szintén nagyon fontos a mostani gazdaságpolitikai, a haverok rablása, a gátlástalanság, megint mélyre löki az országot.
Mindegyik pont fontos, az elsőt nagyon nem szabad elfelejteni, de most a 3-as pont miatt sülyed a hajó.
Az szürnyű, hogy vannak a Viktornak jó irányai, csak sokszor fontosabb a haverok kiszolgálása,és az MSZP földbedöngölése.
Valamie gyesség kellene, mert ténleg beledöglik ebbe az ország.
Az szerintem tény, hogy az országnak valami valódi jobboldali és nemzeti kormáyra lenne szüksége, ilyen azonban nincs a palettán, így a legjobb lenne, ha a Fidesz normalizálódna.
Másik nagyon fontos dolog lenne, ha a Fidesz, és Viktor is elkezdeni iagazt mondani.
Nos ez is hiányzik, ezeknélkül nem jutunk előre....
Táskás Tóni 2012.09.19. 20:39:50
Most pedig ezek tépik a szájukat....
redriot77 2012.09.19. 20:43:10
"IMF, áldd meg a magyart
Hitellel, JÓLÉTTEL
Nyújts feléje védő kart
Ha küzd a Fidesszel!
Hajrá magyar! Kétpofára hitelhabzsolás! "
Az magyar állampapíroktól már csak csillagászati kamatot ígérve lehet megszabadulni. Többek között azért is, mert nem korlátozza az IMF az elmeroggyant Matolcsy ámokfutását. Szerinted ezt miből finanszírozzák? A chips-adóból? Vagy nem is baj hogy nem veszik az állampapírjainkat, ne kufárkodjanak vele mindenféle idegenek, maradjon mind a magyar embereké? :P
ursus artos 2012.09.19. 20:47:33
Ez egy feltételezés!
ursus artos 2012.09.19. 20:50:49
Most 7% körüli a csillagászati kamat...
credo-stabo 2012.09.19. 20:52:40
Mennyi gyülölet halmozódott fel benned is! Mi az igazi baj??? nem elég nagy vagy?? hát nőj fel édes!!
Kombi 2012.09.19. 20:56:34
Te nem tudtad azt, hogy az USÁ-ban egyes nyugdíjpénztárak a vagyonuk többmint 50%-át elveszítették 2008 után. Te azt sem tudod,- pedig már minden dupla bóvli tudja- hogy a pénznek nincs semmi belső értéke, se a forintnak, se a dollárnak. A nyugdíjpénztárban őrzött pénzedet bármikor elinflálhatták volna. Az IMF hitelt meg csak a szocik használták fel, az utolsó rész már nem hívta le a Fidesz.
Rwindx 2012.09.19. 21:03:55
1. Ha a kormány tud kormányozni, akkor tegye a dolgát, ha nem és az ellenzékre tud csak mutogatni, akkor inkább mondjon le és többet ne induljon választásokon mert rendkívül alkalmatlan és dilettánsnak tűnne ez esetben, a szánalmason jóval túl. Más részről a politikai racionalzmus is ezt diktálná. Tehát vagy hülyék voltak és nem gondoltak a veszélyekre (az SNB figyelmeztetése ellenére sem), vagy kormányképtelenek.
2.Ez teljesen mindegy a kialakult helyzetet szemlélve. Ha 500-al, 1000-el, 10000-el kevesebb devizahiteles lenne, nem változna semmi, olyan magas a devizahitel-arány.
pjm 2012.09.19. 21:10:27
Rwindx 2012.09.19. 21:19:34
Én nem redukálnám le magyarra a problémát, ugyanis az egész régió ugyanezzel küzd, még az osztrákok is, még ha kisebb mértékben, még kisebb mértékben régión kívül a franciák is. Ellenben ők EUR pozicióból (alacsonyabb kamat) vettek fel CHF hitelt, kisebb nyereségért érhettek el, kb ugyanazért a kockázatért.
komplikato 2012.09.19. 21:21:33
Táskás Tóni 2012.09.19. 21:25:40
műproli 2012.09.19. 21:39:21
Nyekenyóka · http://www.hir24.hu/elet-stilus/2014/02/19/itt-a-bizonyitek-a-netes-trollok-pszichopatak/ 2012.09.19. 21:48:33
Mindkettő mehet a búsba. A káder nép helyett teljesen új, fiatal formációra lenne szükség (nem lmp, nem is jobbik...)
Táskás Tóni 2012.09.19. 21:56:40
J.László 2012.09.19. 22:14:51
Az állampapírokat veszik. A kamatok 6-8% körül vannak, ami azért sem csillagászati, mert alig haladják meg az MNB alapkamatot.
Csillagászati kamatokkal Görögország jut hitelhez és lassan Spanyolország és Portugália. Tájékozódni nem tilos.
Amidazophen 2012.09.19. 22:24:28
Ilyesmi csak Észak Koreában fordulhat elő.
Hát hol élünk mi, magyarok???
J.László 2012.09.19. 22:32:23
"Az adósságcsapdából egy állam tudott kitörni és ez Anglia volt Margaret Teacher vezényletével."
Teacher kormánya volt az első, amely megkísérelte a gyakorlatba átültetni a neoliberális (chicagoi, Friedman-i) gazdaságpolitikát és filozófiát. Az eredmény: eladtak mindent, közben duplájára nőtt az államadósság és a munkanélküliség, anélkül, hogy az eredeti célt, az állami szerepvállalást a gazdaságban csökkentették volna.
A brit fiatalság közismerten katasztrofális morális állapota is egyik eredménye e neolib filozófiának.
xaverta 2012.09.19. 22:32:33
"hajrá magyarország, éljenek a lóvátett bohócok!"
A lóvá tett jobbágyok. Éljenek, csak ne velünk!:)
Blogger Géza 2012.09.19. 22:32:35
Blogger Géza 2012.09.19. 22:34:20
Blogger Géza 2012.09.19. 22:40:41
Blogger Géza 2012.09.19. 22:45:39
Blogger Géza 2012.09.19. 22:54:13
dr kíváncsivagyok 2012.09.19. 23:10:46
Baszki,...de kíváncsi vagyok melyik államhivatal élenjáró munkása vagy ?
A Föld-ostoba öregedő szöszivel egyforma az értelmi szintetek...
madarasi.abel 2012.09.19. 23:12:12
hu.wikipedia.org/wiki/Margaret_Thatcher
J.László 2012.09.19. 23:19:39
A politikus Teacher soha életében nem volt kemény konzervatív fehérnép. Kemény neoliberális fehérnép volt. A Falkland-háború és a Szovjetunió összeomlása kölcsönözhette neki a "konzervatív" imídzset. Közben történész-konferenciát hívott össze a német kérdésről, mert beszart az ötlettől, hogy Németország magára talál.
naphegyi vince · http://liberator.blog.hu/ 2012.09.19. 23:39:53
naphegyi vince · http://liberator.blog.hu/ 2012.09.19. 23:55:56
Rwindx 2012.09.20. 00:55:58
Szerintem beszélj egy kicsit a szilvás gombóc receptjéről is ha mellé szeretnél beszélni, érdeklődve hallgatom.
2012.09.20. 05:38:35
ha orbán tudott volna élni az ország által neki adott hatalommal, élete végéig maradhatott volna, de elb*szta, van ilyen
persze lehet hogy így is élete végéig marad
nu pagagyí 2012.09.20. 06:24:07
A Fidesz akkor is felelőtlenül és az ország érdekeivel ellentétesen viselkedett, de kártevéseinek koronája a jelenleg folytatott, hatalommal történő visszaélés és nemzatáruló ámokfutás.
nu pagagyí 2012.09.20. 06:40:39
Azzal, hogy az állam beavatkozott a piacba két dolgot sikerült elérnie. Megfojtotta a bankokat, akik így leállították a gazdaság hitelezesét. A recesszió következtében a megszűnt egy csomó munkahely és, azok is elvesztették az esélyt a törlesztésre, akik még bírták volna. Az állami "segítség" az embereket további felelőtlenségre buzdítja és ismét nem fogunk tanulni saját kárunkon. Továbbra is tarolhatnak a piramisjátékok. Ha már nagy a baj, állambácsi majd megment mindenkit, de ehhez előbb kifosztja polgárait.
felcsutisuttyo 2012.09.20. 07:19:45
Magyarország Gyáva Nép,(mert nem mer baltát ragadni) Csak Orbán bátor... mert Ő maga a balta!
Kombi 2012.09.20. 07:34:05
linken olvastam:Tegnap éjjel bejelentették, hogy Magyarország 25,1 milliárd dollár hitelkeretet kap.[68] Az IMF-től 15,7 milliárd dollárt, az Európai Uniótól 8,1 milliárd dollárt a Világbanktól pedig 1,3 milliárd dollárt. A csomag lényegében megduplázza az ország nemzetközi tartalékait.[69][70] A hitelkeretet 2010 márciusáig használhatja fel Magyarország kormánya, a készenlétért 0,25%-os kamatot számolnak fel évente, a rendes kamat 5-6%.[71] Az IMF csomagot üdvözölték a nagy magyarországi érdekeltségű bankok is.[72]
Ez erősíti az ország gazdaságának stabilitását és növekedési potenciálját, közel megszünteti Magyarország fizetésképtelenségének kockázatát. Az intézkedések célja a fizetőképesség javítása és a pénzügyi szektor erősítése a megfelelő forint- és devizalikviditás, a bankrendszer tőkeszintjének biztosítása, a külföldi befektetők bizalmának helyreállítása.[73] A The New York Times szerint hazánk középtávon jól jár a csomaggal, ellenben a Reuters értékelése szerint az átlagmagyar rosszul fog járni vele
Ha 2010 márciusáig használhatták fel, hogyan költötte el az Orbán kormány.
Erről az állandó hazudozásról és csúsztatásról mikor tudtok már leszokni.
mirigy187 2012.09.20. 07:45:49
ⲘⲁⲭѴⲁI ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · https://bircahang.org 2012.09.20. 08:06:58
Csillagászati kamatokkal Görögország jut hitelhez és lassan Spanyolország és Portugália. Tájékozódni nem tilos. "
- És még te hivatkozol tájékozódásra? Kis hazudós!
"A 10 éves lejáratú spanyol államkötvény hozama pénteken délelőtt 0,5 százalékponttal 6,43 százalékra esett, a felár 473 bázispontra csökkent a hasonló lejáratú német papír, a Bund hozama fölött.
A 10 éves futamidejű olasz kötvény hozama 38 bázisponttal 5,82 százalékra, a felár pedig 416 bázispontra csökkent."
hvg.hu/gazdasag/20120629_olasz_spanyol_allampapirok_eu_csucs
ⲘⲁⲭѴⲁI ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · https://bircahang.org 2012.09.20. 08:09:54
ⲘⲁⲭѴⲁI ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · https://bircahang.org 2012.09.20. 08:14:07
ⲘⲁⲭѴⲁI ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · https://bircahang.org 2012.09.20. 08:17:47
szonár 2012.09.20. 08:50:56
Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény] 2012.09.20. 08:55:13
fonó 2012.09.20. 09:15:31
fonó 2012.09.20. 09:20:06
fonó 2012.09.20. 09:25:39
Kotkodus 2012.09.20. 10:13:19
kedves barátom, te elméleti dolgokról beszélsz én meg arról a gyakorlatról, hogy indulok eu-s pályázatokon és szembesülök azzal, hogy olyan területen ahol a lehetőségek 20-25%ig vannak kihasználva mennyit kell várjak egy hivatalos válaszra... az mszpszdsz alatt sem volt gyors és hatékony a pályázatelbírálás, de a fidesz alatt (mert minden "okostojást" kirúgtak, hogy saját embereikkel helyettesítsék őket) egyszerűen összeomlott a rendszer... hát én ezt veszem észre... és persze azt, hogy megy a hülyítés, hogy az eu a hibás mindenért...
lehet az eu-t sok mindenért okolni, de ha annyira szar lenne, nem állnának sorban déli szomszédaink, hogy beléphessenek... legyél picit gyakorlatias, nézz körül! hova "menekülnek" a magyar fiatalok magyarországról? azerbajdzsánba, kínába?
tudod, már az átkosban is a nyugatot szídták, mégis jobban éltek, mint mi...
szóval látom én, hogy te komolyan elhiszed a kormány-propagandát és felépítettél néhány összeesküvés-elméletet a barátaiddal, de ezeknek semmi logikai alapja nincsen.
"a pénznek nincs belső értéke" pedig nem állja meg a helyét. 70 óta (bretton woods; nézz utána) valóban megszüntették az arany-alapú pénzrendszert, azóta minden valuta értéke mögött az azt kibocsájtó gazdaság stabilitása és monetáris politikája a garancia. valóban vissza lehet ezzel élni, de hosszú-távon a piac értékteleníti ilyen esetben azt a valutát (mert egyre kevesebbet hajlandók érte adni).
a pénznek az egyedüli ura a kamat. a mögöttes ideologizálás csak humbuk. magyarországra nem azért nem jön tőke, mert viktorkát lejáratták a szocik, hanem azért mert máshol (ahol akár sokkal anti-demokratikusabb a környezet) többet és biztosabban kamatozik, ezért inkább oda viszik. ha te a pénz mozgása mögött mindenféle ideológiákat és összeesküvéseket vizionálsz, nagyon rossz úton jársz (persze egy sikertelen kormány ezt fogja megpróbálni elhitetni veled...).
a fejlődéshez beruházás kell, a beruházáshoz meg tőke. nekünk magyaroknak nincs elegendő tőkénk, ezért külföldi tőkére szorulunk a fejlődés fenntartására. ilyen egyszerű ez a képlet. a többi az csak porhintés, hogy elhidd, hogy ők mindent jól csinálnak, csak az a fránya környezet nem értékeli ezt...
tudod, a politika értelme az, hogy egy adott környezethez alkalmaszkodva a legjobb eredményeket hozzuk ki egy adott helyzetből. e mérce alapján jelenlegi kormányunk (is) elbukott... a többi csak parasztvakítás... vegyél fel napszemüveget! :)
Táskás Tóni 2012.09.20. 10:37:50
Kombi 2012.09.21. 07:49:42
"a pénznek az egyedüli ura a kamat" mondod te, még stabil fejlődő viszonyok közt sem igaz, mert a pénzadás, pénztömeg a hozzáférés lehetősége nagyobb mint a kamat ereje. Próbáld ki, azt ha már a tőkét sem tudod visszafizetni, a kamatot még elnézik.
Instabil, visszafejlődő időszakban, amikor csökken a bizalom, ami sajnos ezután fog jönni, lenne szerepe a pénz belső értékének, aranyra való átválthatóságának, mert ez korlátozza a bankok pénzteremtő képességét.
Ha nincs ilyen korlát, akkor az sem segít, ha más valutára átváltod, mert annál sincs belső érték.
De az is igaz, hogy te aranyat is vehetsz, hogy véd magad, de ezzel kivonod a pénzt a termelőszférából és fokozod a további visszaesést.
De ne aggód a bankszféra teremt helyette újat, és ez egyébként is csak összeesküvés elmélet.
naphegyi vince · http://liberator.blog.hu/ 2012.09.21. 07:55:47
Meg azt sem érted, hogy a ostobán kivetett ad-hoc vállalati - banki adók - végül úgyis az embereken csattannak. Egyrészt mert a vállalati szektor ezt át tudja hárítani, másrészt, amikor a cégek kezdenek bedőlni és a kormányzati lépések eredményeként befektetések helyett túlélési stratégiákon gondolkoznak, akkor az ország is recesszióba esik. Nem az EU miatt, hanem saját ostoba elitjének álságos és szar politikája miatt.
Persze te lehetsz hülye, főnökeid viszont vélhetően ezzel tisztában vannak és szándékosan hazudoznak, pl. a banki adókról. Ez meg már, ugye, aljasság is: a zemberek becsapása.
Te pedig ezt az aljasságot is véded. Akkor te milyen minőségű figura is vagy?
naphegyi vince · http://liberator.blog.hu/ 2012.09.21. 08:01:06
Ezt a stílust itt hanyagolni kell - másnak is.
Blogger Géza 2012.09.21. 08:37:42
Az meg persze a demagógia csúcsa hogy úgyis minden adót áthárítanak, mert ez vagy összejön, vagy nem. A tények azt mutatják hogy nem, most nincsenek akkora extraprofitok a bankrendszerben, mint a devizahitelezés felfutáskori időszakban.
Kotkodus 2012.09.21. 09:45:01
2. itt technológia-orientált termeléssel tudsz csak érvényesülni és erre minden esélyünk meg is lenne, ha nem üldöznénk el a külföldi tőkét.
3. a tőkét valóban a kamat és a biztonság mozgatja (én magam is megjelöltem fent). ezért áll jól a huf, ha viktorka megegyezésre áll az imf-fel, mert a tőke jobban bízik az imf-ben, mint viktorkában (és ennek semmi köze az mszpszdsz-hez, mint ahogy ezt viktorka szereti előadni...)
4. semmi értelme az arany árfolyam-rögzítésének, mert az arany várárlőerő paritása is változó (ínséges időkben egy tyúk, fellendülésben egy marhacsorda...). kíváncsi vagyok te hogyan csinálnád... van jobb rendszered, mint amit a piac kitaposott magának évszázadok alatt, vagy csak keseregsz?
5. konvertibilis (tehát megfelelő bizalommal szegélyezett)valutádat/devizádat bármikor cserélheted más devizára, ékszerre, műtárgyra, ingatlanra, nemesfémre, értékpapírra, stb. nem tetszik a pénzed, nem bízunk a bankokban? tessék másba befektetni! megint nem értem mi a gondod ezzel... egyébként is minél heterogénebb (tökéletes piac ismérvei) a pénzpiac annál biztonságosabban tudod a pénzed értékét megőrizni.
6. a jegybankokat meg a piaci mechanizmusok kényszerítik visszafogottságra. túl sokat nyomnak > értéktelenné válik > irányíthatatlan infláció > csőd > gazdaságpolitikai váltás.
7. mivel a piaci folyamatokat folyamatosan megújulnak és a szabályozásuk utólagos, kódolva van a rendszerben az időszakonkénti krízis. ez kivédhetetlen. azonban ezen nem változtatna a pénz értékének aranyhoz kötése (bretton woods előtt is voltak krízisek...).
8. szóval a rendszer nem tökéletes, de nem fogsz tudni - a globális világgazdaságban - ennél jobbat kitalálni. manapság sokat szídják ezt a rendszert (te magad is), de igazából nem a rendszer a hibás, hanem azok akik nem akarják megérteni a mechanizmusát és megpróbálnak a világos és előre lefektetett szabályokkal szemben sikereket elérni. persze a mai társadalomban könnyebb másokra (eu, imf, usa, bankok, zsidók, stb.) kenni a hibákat, mint szembesülni velük. ennyire korlátolt (érzelmi-vezérelt) a társadalmunk: ha fletó bevallja, hogy hazudott (mindenki tudta) > tömeghisztéria; viktorka hazudik, lebukik, de nem vallja be (pedig mindenki tudja) > szimpátiatüntetés...
Kombi 2012.09.21. 17:46:01
2.A külföldi tőkét senki nem üldözi el, hanem nagyobb profitot remél ott, ahol olcsóbb a munkaerő és a környezetrombolás megengedettebb.
3.Én arról beszéltem, hogy a pénz értékét nem csak a kamat mozgatja, hanem a pénztömeghez való hozzájutás lehetősége, a biztonság általában a kamatot mozgatja
4. Lehet hogy 3000-4000 ezer évig hülyék voltak az emberek, hogy aranyat,ezüstöt vagy utána aranyra átváltható pénz használtak, az fel sem merült benned, hogy lehet hogy nekik volt igazuk és minket vágtak át már az iskolában.
5. Az igaz, hogy te lecserélheted, de mi van ha mindenki leszeretné cserélni?
Nyomnak majd újat, nem igaz? Akkor meg miért nem lehet aranyalapú, vagy teljesen állami kibocsájtású?
6. Nem árt ha tudod, hogy az új pénzt döntően a kereskedelmi bankok teremtik, nem a jegybankok.
Azt nagyon hasznosnak találnám, ha újra egyedül az állami jegybank kezébe kerülne vissza a pénzteremtés lehetősége, mert így csökkenthető lenne adóteher, vagy növelhető az állami beruházás.
7. Túl kicsi ez a Föld, már 7 milliárd embernek, hogy csak a piac szabályozza.
De az sem megoldás hogy globális magántársaságok felosszák és úgy szabályozzák.
8. Még talán van rá egy kis időnk, hogy valami jobbat kitaláljunk, mert más választásunk nincs. A jelenlegi én úgy gondolom már nem oldja meg a problémánkat, csak növeli, vagy az utódokra terheli.
Kötelező rajta gondolkodni, még ha próbálnak is róla leszoktatni.
Ehhez kevés az amit az iskolában tanultál, mert ott a jelenlegi rendszer módszereit oktatják.
Kotkodus 2012.09.22. 07:52:08
2. a térségbeli országokba (ahol többnyire már drágább a munkaerő, de a szabályozás azonos) jelenleg is több külföldi tőkét ruháznak be, mint nálunk. vicces, hogy ellenzékben ezt még jól látta a fidesz...
3. jogos.
4. ez nem érv arra, hogy a nemesfémek várárlóerő-paritása is relatív. a pénz értéke ma is kötve van a nemesfémek értékéhez (vehetsz pénzért aranyat), csak a kötés aránya nincs rögzítve. az emberek nem hülyék voltak, hanem nem létezett globális piac és 20. századi technológia. közben egyéb nyersanyagok és széles körben használt technológia került nagy tömegben a piacra és azok értékei meghatározóbbak lettek a nemesfémeknél. szükség volt egy egyszerre sok piaci információt integrálni képes rendszerre, amely követni tudja a milliárdnyi termék és szolgáltatás egymáshoz viszonyított értékét. a gazdaság-alapú pénzmodell nem egy összeesküvés, hogy kifosszanak téged :). bevezetése óta sokat fejlődött az életszínvonal a világban, mert teljesítményre sarkall. jobb bizonyítékra nem lehet szükséged.
5. a kétszintű bankrendszerekben általában az államok (állami jegybankokon keresztül) felelnek devizáik értékéért. itt a politikai felelősség alapján feltételezzük, hogy nem akarják elértékteleníteni saját devizáikat, mert nem örül neki a nép. a jegybankok általában állami tulajdonban vannak, vagy ha nem is állami utasításokat követnek a monetáris politikát illetően. igen vannak államcsődök, és olyankor néha új pénzt nyomnak. ez kódolva van a rendszerben. semmit nem változtatna ezen az aranyhoz kötött pénzérték sem.
6. nemzeti valutát csak a jegybankok bocsátanak ki. a kerbankok számláin található devizára kell, hogy legyen jegybanki fedezet. nem gyártanak pénzt a kerbankok! az állam meg nyomhat pénzt de az infációval jár (lásd 5.). ha ez megváltotott mostanában, arról küldjél linket; illene tudnom róla...
7.-8. az emberi társadalomban a nagy kérdésekben mindig a leghatalmasabbak döntöttek... konzervatívnak tűnsz... akkor ez miért zavar? :)
viccen kívül: a tőke és a kamat sokkal következetesebb döntéshozatalra sarkallja az emberiséget. ilyen szempontból van rendteremtő szerepe. ennél jobb rendszert nem tudsz az utódokra hagyni - hacsak nem adósságot örökölnek ;-)... bár az arany-alapon is adósság lenne ;-).
kíváncsi vagyok, hogy milyen alternatívát tudsz felvázolni a mostani globális világgazdaság értékközvetítésére... mert eddig csak nyavajogtál... hol a modelled, amivel forradalmasítod a pénzvilágot?
mint említettem vannak hibái, de jobb modell nincs jelenleg (ha neked van, alig várom!). kicsit olyan, mint a demokrácia... ;-)