2016.07.30. 22:54
Orbán-rendszer, minek nevezzelek?
Az Orbán-rendszer politikai rendszerek közötti besorolása, egyáltalán a megnevezése elég sok nehézséget okoz a hazai ellenzéknek, de nem csak nekik. Ennek a besorolási problematikának később még lesz jelentősége, ezért a nehézségek alátámasztása érdekében összegyűjtök egy pár erről szóló írást.
Cizelllálja kapásból tovább a dilemmát Körösényi András. Ha csak személyfüggő, akkor rezsim, ha személyeken átívelő, akkor rendszer. És Körösényi amellett teszi le a garast, hogy személyfüggő, vagyis nincs is rendszer, Orbán bukásával be fog dőlni az egész kóceráj (értelmiségiek kedvéért: a struktúra).
Ziegler Dezső Tamás publicisztikája számomra az egyik leginspirálóbb írás volt a témában, ezért néhány fontosabb állítást ki is emelek:
A konzervativizmusnak két fajtája is létezik, egy toleráns, a liberális demokrácia alapelveit szem előtt tartó konzervativizmus és egy támadó, szélsőséges konzervativizmus. Nyugat-Európában a toleráns verzió az erősebb. Azt már én teszem hozzá, hogy egyre több helyen jelenik meg, a szélsőséges változat.
A Fidesz szélsőjobboldali pártnak tekinthető, ideológiája sok tekintetben szélsőjobboldali ideológia. Ziegler nem írja, de én hangsúlyoznám, hogy a Fidesz folyamatosan mérsékeltnek igyekszik feltüntetni magát. És ebben is vannak sikerei.
Rendszerré állnak össze az intézkedések, amelyek a rendszerkritika igényét vonják maguk után. Vigyázat, itt nem a Körösényi-féle értelemben vett rendszer dilemmáról van szó, hanem arról, hogy logikáját tekintve új rendszerrel állunk-e szemben. Ha igen, akkor teljesen érdektelen, hogy személyhez kötött-e vagy sem: vagyis ebben a megközelítésben akár rezsim, akár rendszer akkor is rendszerkritikát igényel.
A Ziegler megjegyzi, hogy a szélsőjobboldalt beállítódástól függően fasiszta jobboldalnak is szokták nevezni.
Ha már előkerült a fasizmus dilemma, akkor én nem nevezném fasizmusnak (hangsúlyosan nem nácizmusról van szó!), de az összehasonlítás maga nem érdektelen, és egyáltalán nem rázható le egy legyintéssel. NemGogol posztja meg azért különösen érdekes, mert a kevésbé ismert, a demokráciákkal legtovább együtt élő spanyol-fasizmussal veti össze a 2010 utáni világot.
Aztán itt van a Magyar Bálint-féle maffiaállam elképzelés, ami mögé első ránézésre elég tekintélyes tudományos igényű leírást és szerzőt sikerült összegyűjteni. A meglehetősen részletes rendszer-leírást szerkesztőként jegyző Magyar már a harmadik köteténél tart, és pl. az indexes kritika is kevésbé tartalomról szólt, hanem alig burkoltan a szerkesztői, elsődleges befogadói kör politikai bukásáról és elhasználodottságáról.
Na és mit gondolnak a zemberek?
Már nagyjából kész voltam a poszttal, amikor a HVG-ben megjelent a Medián legújabb, témánkat is érintő kutatása. A Medián felmérése szerint szintén elég heterogén elképzeléseink vannak a 2010 után kialakult politikai rendszerről. A megkérdezettek 20 százaléka szerint diktatúra, 18% szerint tekintélyuralmi rendszer, 15% szerint maffiaállam, 8% szerint illiberális demokrácia a legjobb elnevezése a minket körülvevő politikai rendszernek. Vagyis összesen nagyjából 61% mondta, hogy a demokráciánál valamilyen rosszabb minőségű rendszerben élünk. 18% szerint polgári demokráciában, 9% szerint a nemzeti együttműködés rendszerében élünk, vagyis nagyjából összesen 27% mondta, hogy ez egy normális rendszer. Ugyanakkor a tőlem származó összegző állítások csak nagyjából igazak, mert a különböző szekértáborokon belül bizonyos fogalmak átértékelődnek, amire a HVG-cikk egész precízen rá is mutat.
(forrás: hvg.hu)
Több érdekes következtetés is levonható a részletes táblázatból. Engem elsőre leginkább az lepett meg, hogy ezek szerint a maffiaállam sokkal inkább átment a köztudatba, mint ahogy azt én előzetesen gondoltam volna. (Vélhetően egy kisebb csoport nem a köztudatba bevésődés miatt, hanem csak a jól eltalált elnevezés és saját érzeteinek passzolása összepasszolása miatt választotta a maffiaállam címkét.)
Magasnak tűnik a diktatúrát gondolók száma is, hiszen meggyőződésem szerint hiába van ezer problémája 2010 után kialakult rendszernek, hiába van sok diktatórikus tendencia, de ez akkor sem a Kádár-rendszer, és nem is Putyin Oroszországa, az előbbi ténylegesen egy diktatúra volt, a másik meg egy elektorális autokrácia.
94 komment
Címkék: orbánizmus
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
conchita wurst 2016.07.31. 18:41:06
Tiszteltetem Brüsszelet 2016.07.31. 19:03:56
Mellesleg a liberók szerint amerikában csak Klintonra lehet szavazni, mert Tramp csak egy bohóc, azt mégse hívják rezsimnek. Csak ha Tramp nyer.
naphegyi vince · http://liberator.blog.hu/ 2016.07.31. 19:44:02
és mennyire van érdemi tartalom abban amit írsz, vagy netán csak a gyűlölködő parazitizmus újabb, ám unalomig ismert megnyilvánulását köszönhetjük neked?
$pi$ 2016.07.31. 20:16:52
Ez butaság már ne is haragudj! Körülbelül ugyanaz mint előrántani a nácikártyát.
A fidesz még csak nem is radikális párt, a "szélsőjobb" nyilván még ennél is nagyobb lódítás. Egyszerűen jól hangzik szélsőségesezni a politikai ellenfelet és páran ezért csinálják.
morpho 2016.07.31. 20:35:37
Az, hogy te rendszeresen véded a fidesz minden szarát, még nem jelenti azt, hogy amit leírsz az úgy van. Egyébként meg szerintem neked nincs igazad. Egyrészt a fidesz bizonyos esetekben nagyon is szélsőséges és kifejezetten radikális volt, főleg ellenzékben, de mindig aktuális hatalmi érdekei mentén radikalizálódik, ha éppen arra van szükség. A válaszadók is azért ilyen bizonytalanok a fidesz megítélése kapcsán, mert a fidesz és persze Orbán a köpönyegforgatás magyarországi királya. De a lényeg nem ez, hanem az, hogy az emberek kétharmada szerint nem demokrácia van Magyarországon, hanem valami sokkal rosszabb. Ilyenkor leszarjuk a kétharmadot, máskor meg forradalom volt a szavazófülkékben. Az a probléma, hogy egy közvélemény kutatás szempontjából a te személyes véleményed, vagy az enyém, teljesen irreleváns. Te ezt az apróságot figyelmen kívül hagyod. Ti narancskullancsok sokszor szoktatok arra hivatkozni, hogy a népet nem lehet leváltani. Tök jogos, tényleg nem lehet.
fideszes Bróker kormány 2016.07.31. 20:36:34
A magyar társadalom reménytelen, a komcsik is megtalálták a maguk sok milliós csőcselékét, a felcsúti diktátor is megtalálat a maga 1-2 milliós csőcselékét, ennyivel meg lehet uralkodni az egész társadalom felett.
$pi$ 2016.07.31. 20:44:04
Nem, nem jelenti. A szakértők elsöprő többsége azonban szintén így gondolja:
"the vast majority of experts and journalists nevertheless continue to classify Fidesz as a conservative rather than a radical-right party. That’s undoubtedly influenced by where the party is grouped among “party families,” or cross-national groups of “similar” political parties."
conchita wurst 2016.07.31. 20:44:32
$pi$ 2016.07.31. 20:45:00
Attól, hogy te útálod még nem lesz igazad. :D
$pi$ 2016.07.31. 20:47:21
Ez nem igaz.
"Az a probléma, hogy egy közvélemény kutatás szempontjából a te személyes véleményed, vagy az enyém, teljesen irreleváns."
Én nem a személyes véleményemet írtam le.
"Ti narancskullancsok sokszor szoktatok arra hivatkozni, hogy a népet nem lehet leváltani. Tök jogos, tényleg nem lehet. "
Ez a kullancsozás nyilvánvalóan gyűlöletkeltés, karaktergyilkosság, árokásás. Mindig csak az ellenséget keresitek!
$pi$ 2016.07.31. 21:07:34
Meg kellett volna kérdezni az embereket arról, hogy mondjuk mit jelent az, hogy "jobboldali" meg "baloldali" és akkor gyorsan kiderült volna, hogy az emberek 80-90%-a nem tudja mit jelent az, hogy "jobboldali".
Ha az ilyen "kutatásokkal" el lehetne dönteni, hogy mi a valóság, akkor nem kellett volna megépíteni az LHC-t, egyszerűen csak meg kellett volna szavaztatni az embereket, hogy van -e Higgs bozon vagy nincs. :D
Tiszteltetem Brüsszelet 2016.07.31. 21:15:28
2008 abszolút kukázta a baloldalt a fidesz az önkormin
2010 abszolút kukátzta a baloldalt a fidesz az országoson
2012 ellentétben a 90 óta eltelt összes választással, a fideszt mint kormánypártot a félidőben se előzte meg egyetlen más párt se, sem a teljes ellenzék
2014 a fidesz katasztrófálisan elgyepált mindenkit, a szoclib szélsőségesek még kijjebb szorulnak a magyar demokráciából
2016 ismét félidő, a libbant radikálisok a 2012es katasztrofális felméréseknél is gyengébben állnak az összes közvélemény kutatót átlagolva, a fidesz választási győzelmét semmi sem fenyegeti
THUG LIFE
1ghost 2016.07.31. 21:47:20
Hehehe, ócska narancsbérenc! Tetves, korrupt banda vagytok, a magyarok 2/3-a ezt vallja rólatok. Kiismertek már titeket, mindegy mit hazudoztok.
Ezért van az, hogy 2014- óta semmit nem nyertetek, bukás bukás hátán, Veszprém, Tapolca, Salgótarján, Miskolc.
2018-ban ez a derék nép elhajt titeket, rohadt gázszerelős, matolcsys, tiborczos tolvaj gazembereket a halál retkes faszára.
conchita wurst 2016.07.31. 21:53:17
morpho 2016.07.31. 22:03:59
Attól, hogy azt írod valamire, hogy nem igaz, még nem leszel érdekes. Egyébként meg nem velem vitatkozol, hanem a zemberek véleményével, egy közvélemény kutatással. Sok sikert hozzá!Az, meg hogy narancskullancs vagy, tök nyilvánvaló. Ez neked ciki? Ez nem árokásás, hanem tény. Legalább vállald fel, hogy mi vagy, ha már az vagy.
naphegyi vince · http://liberator.blog.hu/ 2016.07.31. 22:05:26
jaja, ismerjük fideszes trollok ostoba érvei vol.1.: mivel a Fidesz nyerte a választást, ezért ezért nektek semmiben nem lehet igazatok
vol.1./B: csak azért mondjátok, mert a Fidesz nyerte a választásokat
vol.2. baloldaliak, liberálisok vagytok, ezért nektek semmiben nem lehet igazatok
vol. 2/B. csak azért mondjátok, mert baloldaliak, liberálisok, Gyucsány, Soros György vagytok
szóval ilyen sémákkal spórolnak a hülyék a gondolkodáson, takarékos barátom
morpho 2016.07.31. 22:06:01
2008-ban nem volt önkormi, de ettől most tekintsünk el. Ami viszont érdekes. Szerinted egy demokráciában mindig minden választást ugyanaz a párt nyer, és ennek örülni kell? Ezt komolyan gondolod? Persze nyilván igen. Hát akkor örülj neki!
$pi$ 2016.07.31. 22:14:03
Tiszteltetem Brüsszelet 2016.07.31. 22:31:46
Sokkal inkább úgy pontos, hogy nem lényeg mit gágogtok, szavakban eddig is nagyok voltatok eredmény semmi.
Tiszteltetem Brüsszelet 2016.07.31. 22:34:09
A köv. lépés a fidesz alternatíváijának a kiépülése, amikor is a fideszt is kukázni lehet. 2018as vonat elment(megint).
morpho 2016.07.31. 22:37:24
Az megvan, hogy a fideszt demokratikus választáson soha!!!nem lehet leváltani? Soha nem fognak lemondani a hatalomról. De te ennek is örülsz gondolom. Éljen! Éljen! Éljen!!!!!
naphegyi vince · http://liberator.blog.hu/ 2016.07.31. 22:39:38
De a gonoszkodást félretéve, és a pozitívumokat nézve a többi fidesz-párti kommentelőt kategóriákkal vered.
A szélsőségesség egy érdekes kérdés, nem könnyű rábizonyítani, de azért megáll a dolog.
Egyrészt a fidesz a választási rendszer saját magára szabásától, a közszolgálati média fideszszolgálati médiává züllesztésétől, a médiapiac állami költéseken keresztül történő manipulálásától és a fideszes klientúra közpénzzel támogatott felvásárlásaitól lesz szélsőséges, annyiban, hogy a nyugati konzerv pártok szisztematikusan nem törekednek a demokrácia, a demo választások, és a média ilyen korlátozására.
Másrészt a fidesz kommunikációját nagyon átszövi a szoftos, finoman adagolt gyűlölködés. A menekült-ellenesség, csak egy a sok nem is túl finoman adagolt gyűlölet közül. De ott vannak a "libbanatak", a baloldali összeesküvés, Soros, ezek mind mind blokkolják a nemzeten belüli párbeszédet és az együttműködés esélyét.
Tiszteltetem Brüsszelet 2016.07.31. 22:44:20
Ez nem elég demokratikus?
morpho 2016.07.31. 22:45:27
Az, aki egy demokráciában lenullázza a fékek és ellensúlyok rendszerét, az nem demokrata hanem szélsőséges. Márpedig a fidesz tudatosan ezt tette. Meghekkelte azt a magyar államrendet, amit 1989-ben az ellenzéki kerekasztal a fidesszel együtt megalkotott. Be lehetett volna még építeni néhány féket, hogy ezt ne lehessen megcsinálni, de senki nem gondolta, hogy pont egy olyan párt fogja visszaépíteni az egypártrendszert, amelyik a legjobban ágált ellene!Ezt a sok fidesznyik vagy nem tudja, vagy nem akarja tudni, vagy azt hazudja, hogy nem így van.
egysmás 2016.07.31. 22:47:15
egysmás 2016.07.31. 22:49:08
morpho 2016.07.31. 22:49:43
Ebben a rendszerben lehetetlen a fidesznél több szavazatot kapni. Úgy van kitalálva felépítve és működtetve a rendszer, hogy ez lehetetlen.Oroszországban is vannak négyévente választások, de a Putyint nem lehet legyőzni. A helyzet Azerbajdzsánban, Törökországban, vagy Fehéroroszországban is ugyanez. A Kádár is mindig nyert és ugyanezt szajkózta, amit te. Tessék több szavazatot kapni. Már az sincs rendben egy "demokratikus" pártban, hogy 25!!! éve ugyanaz az elnöke. Ilyen egyetlen működő demokráciában sincs.
Tiszteltetem Brüsszelet 2016.07.31. 22:53:16
De ez nem a matek v. a fidesz hibája.
morpho 2016.07.31. 23:01:00
Fussunk neki még egyszer. Nincs ballib, meg jobbik. Senki nem válthatja le a fideszt, amig Orbán nyugdíjba nem megy, vagy el nem halálozik. Soha senki! Így már tiszta? Látom én, hogy próbálod állandóan idekeverni a ballibet, de ezt én leszarom. Magyarországon Orbán kicsinálta a demokráciát. Ez a probléma, de látom ez téged hidegen hagy. Semmi gond, írtam már, hogy örülj neki.
Tiszteltetem Brüsszelet 2016.07.31. 23:01:10
= a ballib a választási rendszert saját magára (koala kormányzásra) szabta, a közszolgálati médiát ballib szócsővé alázta, a médiapiacon kitömte a ballib médiagurukat és szétlopott mindent a kakaóbiztos számítógéptől az autópályáig
*csakhát a ballib idejjén az ország gazdasága és a családok kasszája tönkrement a dolgozó emberek 2x annyi szja-t fizettek mint ma és 2010ben 1,5x annyi adóssággal rendelkeztek a családok mint ma*
És ez utóbbit nem feletették még el a galád zemberek.
Tiszteltetem Brüsszelet 2016.07.31. 23:02:19
morpho 2016.07.31. 23:03:02
Ezt olyankor szoktátok írni, amikor elfogyott a tudomány, de ezt is leszarom.
Tiszteltetem Brüsszelet 2016.07.31. 23:06:07
...azért mégiscsak elkergették a ballibet, mégpedig demokkratikusan. Szóval miért ne lehetne ezt megtenni Orbánnal is?
morpho 2016.07.31. 23:16:40
Ti narancskullancsok nagyon kitartóan terelitek a vakert. A kanadai curling válogatott sehol nincs. Van egy poszt arról, hogy Orbán rendszerét nem gondolják demokráciának, mire te azóta négyszázszor írtad le, hogy ballib-ballib-ballib. Próbálsz bután és átlátszóan tematizálni. Szánalmas. Orbánnal azért nem lehet megtenni, hogy valaki demokratikusan leváltsa, mert úgy írta át a választási rendszert, hogy ez lehetetlen.Amikor már csak te fogsz rá szavazni, akkor is nyerni fog. De ezt is leírtam már, csak tolod itt a hülyét. Tényleg, titeket az alapján fizetnek, hogy hány ballibet tudtok beleírni a kommentekbe? Mennyit ér egy ballib? Ezres? Kétezer? Heti, vagy havi összesítésben számoljátok meg az eredményt?
naphegyi vince · http://liberator.blog.hu/ 2016.07.31. 23:21:44
Larry Silverstein 2016.07.31. 23:29:24
Azért csapassátok amíg lehet, mert 2018 után megint apad a norvég sorospéz szintje pannóniában.
Larry Silverstein 2016.07.31. 23:32:02
Az hagyján, az angol rendszerben meg 95%-kal nyert volna a fidesz. Abban a rémes diktatúrában nem is értem hogy építhettek élhető országot a derék müvelt európai (v. indiainéger) rabszolgák.
BiG74 Bodri 2016.07.31. 23:34:51
A baj az, hogy alternatívát kell kiépíteni, de egy bemocskolt politikai világban, ahol a mocsok jelenleg is él és virul. Az magyar meg azt hiszi ez a normális.
naphegyi vince · http://liberator.blog.hu/ 2016.07.31. 23:38:27
de azért felvesszük
fideszes trollok ostoba érvei vol.3.: hazudtok reggel délben este, mert aki kritizálni meri a Fidesz/OV-t az maga Gyucsány
és akkor FTOÉ vol.4.: bármit csináltok, akkor csak vissza akarjátok hozni a Gyucsányt
Tiszteltetem Brüsszelet 2016.07.31. 23:40:52
A fidesz hogy tudta magát 2002 után összeszedni állami szél nélkül? (amikor a Magyar Nemzet 150 ft volt, a Népszabi meg csak 100 mert oda mentek az állami hirdetések). A Jobbik hogy tudta felépíteni magát akkorára, mint a teljes ballib, nulla állami pénzen?
Szóval lehet, békeidőben is, pénz nélkül is, de lassan. Egy váratlan háború/válság azonban gyorsan új helyzetet teremt a politikai szférában.
Tiszteltetem Brüsszelet 2016.07.31. 23:43:20
Ergo ballib vagy, vagy nem vagy. Ha ballib vagy nem hiszem el azt se amit kérdezel ha nem vagy akkor minek koptatod a billentyüket 143adik nem létező wannnabee pártcsíraként mint Hafr?
morpho 2016.07.31. 23:43:55
naphegyi vince · http://liberator.blog.hu/ 2016.07.31. 23:47:20
hanem a további szabályok is kellenek hozzá, benne van a kultúrában, hogy mit kérnek számon az emberek a politikán. Aztán valahol a demokrácia, valahol a kádár-rendszer ami benne van a "kultúrában".
Tiszteltetem Brüsszelet 2016.07.31. 23:47:24
Jó, ok. mit akarsz ezzel mondani?
A legközelebbi szavazólapon SEM az lesz a kérdés, hogy demokráciában éljünk, vagy sem, hanem az hogy Orbán v. más irányítson.
morpho 2016.07.31. 23:48:29
Tudod az "angol rendszerben" nem kell két harmad sem, mert 50%+1 szavazat elég az alkotmány teljes átírásához, sőt a királynőt is meg lehetne fosztani a hatalmától. Csak ez nem jut eszébe senkinek, mert demokraták, Hát így építhettek élhető országot. Ilyen egyszerű.
morpho 2016.07.31. 23:52:02
Mondjuk talán nem kéne demokráciának hazudni, ha már úgy is lebuktak. Meg a választást is hülyeség kiírni, ha már úgy is eldőlt. Nem baj ez, lehet ilyet, csak akkor fel kell vállalni. Például Lukasenko, vagy Erdogán simán felvállalta. Annyi bibi azért van, hogy az EU azonnal elzárná a pénzcsapot, úgyhogy inkább kamuzzák a "demokráciát" tovább. Hát csak ennyi.
Larry Silverstein 2016.07.31. 23:53:36
Hiába 45% szavazott csak rájuk vagy mennyi. Ennyit a fidesz leválthatatlan választási rendszeréről, a magyar szabályozás vesztesbarát.
naphegyi vince · http://liberator.blog.hu/ 2016.07.31. 23:56:50
Hogy mik a terveim? Gyakran találkozok veled itt, úgyhogy, ha olvasol tovább meg fogod tudni.
Ez az írás pl. csak felvezetője volt az én válaszomnak.
BiG74 Bodri 2016.07.31. 23:58:39
Ezt azért nem mondod komolyan, ugye?
A politika nem matyóhímzés? Amíg a politika csak a gazdasági hatalom megszerzéséről és megtartásáról szól, addig az nem politika, és csak szenny, irányzatoktól és pártnevektől függetlenül.
Viszont ebben a közegben azt mondani, hogy a fityisz, meg a jobbik pénz nélkül fejlődött fel, az naivitás, vagy inkorrekt terelés.
Tiszteltetem Brüsszelet 2016.07.31. 23:58:44
De az EU hülye megint csak a ballib okos. Menj panaszkodni Junckernek, aki különben épp most nyitott pénzcsapot Erdogannak.
egysmás 2016.07.31. 23:59:00
egysmás 2016.08.01. 00:00:22
Tiszteltetem Brüsszelet 2016.08.01. 00:02:46
Ma is kap ám megbízásokat a ballib kifizetőhely STRABAG, csak sokkal kevesebbet.
A politika a politikai hatalom megszerzéséről/megtartásáróll szól, miért miről kéne szólnia?
naphegyi vince · http://liberator.blog.hu/ 2016.08.01. 00:06:14
egysmás 2016.08.01. 00:06:25
Ebből a pénzből építkezett, majd a cehhet kifizettette az országgal, amikor konszolidálta az adósságot.
Larry Silverstein 2016.08.01. 00:08:12
Ez lenne a nép érdekeinek az ellentéte?
Mert ez lesz a választási kampány egyik témája. A másik a gazdaság lesz.
Azt állítod, h az emberek hülyék ahhoz hogy kiszámolják mennyi marad a zsebükben?
egysmás 2016.08.01. 00:11:31
Szerinted nem?
:o
Ha nem lenne hülye hozzá, a közfoglalkoztatottak, segélyen élők sosem szavaznának Orbánra, ehelyett pont falun, a subribunkók és a cigók között erős a fidesz.
Larry Silverstein 2016.08.01. 00:12:12
Arra hoztam fel az angol rendszert, hogy valaki szerint a mostani magyar választási rendszer nem demokratikus. Ebben az esetben viszont nincs demokratikus választási rendszer, ami mindenkinek tetszik.
naphegyi vince · http://liberator.blog.hu/ 2016.08.01. 00:13:47
Tiszteltetem Brüsszelet 2016.08.01. 00:19:31
A parlament határozza meg az önkormik ktgvetését és feladatait. Tehát a jóváhagyása nélkül nem tud eladósodni se.
Ezért szokták aztat mondani, hogy felelős kormány, aztat meg nem h felelős önkormányzat.
egysmás 2016.08.01. 00:19:50
Az, hogy hagyják pampogni az ellenzéket, újságírókat, azzal egyrészt leeresztik a gőzt másrészt megmutatja magát a rezsim ellensége.
Viszont, a független döntéshozót, belső kritikust, eltávolítják, ha nem ért egyet.
Lásd, Földrajzinév Bizottság, vagy a mutyikat megszellőztető funkcionárius, apeh dolgozó.
Az Origo-ról pedig szó se essen.
egysmás 2016.08.01. 00:21:34
Az önkormányzat pedig önálló gazdasági egység, a kormánytól függetlenül tud gazdálkodni, hitelt felvenni.
Meg is tették.
BiG74 Bodri 2016.08.01. 00:22:39
A politika a hatalom megszerzéséről és megtartásáról szól.
Ez a nagy általános rizsa ahol aztán mindenki megáll egy nagy boldog vigyorral az arcán. Oszt mire kell az a hatalom?
Larry Silverstein 2016.08.01. 00:23:55
Mondjuk a közfoglalkoztatott segélyen élt korábban, ami kb. ugyanaz a péz, de legalább nézhette otthon a maunikát vagy fusizhatott korábban. Ez nem biznisz.
De mi van, ha a férj/feleség keres mondjuk 300at, bejelentve, és van 2 gyerek. Akkor már mind a ketten sokkal jobban járnak az új rendszerben.
egysmás 2016.08.01. 00:27:14
Tiszteltetem Brüsszelet 2016.08.01. 00:27:23
Mármint az önkormányzati tv-ben+végrehatási rendeleteiben meghatározottak szerint, amit a parlament/kormány alkot meg.
Egyszerüen szólva, nem önálló gazdasági egység, természetesen.
Tiszteltetem Brüsszelet 2016.08.01. 00:29:09
Én a pénzt tartom hatalomnak, de van aki szereti mellé a show-t is.
egysmás 2016.08.01. 00:29:50
Ezek szerint nincs önálló gazdasági egység, hiszen valamilyen szinten mindenki szabályozva van a törvényekkel.
Ebből következőleg, a ballibák felelőssége az, hogy a fideszes önkormányzatok eladósodtak, majd az is a ballibák felelőssége, hogy a fidesz az önkormányzatok adósságát konszolidálta.
Egyedül az Orbán vezette fidesz nem tehet semmiről.
Larry Silverstein 2016.08.01. 00:31:37
Most akkor mi van a cigánytelepen?
Larry Silverstein 2016.08.01. 00:33:21
Egy ilyen mocsok munkahelyen, most gondold el.
egysmás 2016.08.01. 00:35:38
Igen, ezt állítom.
És te is ezt állítod akkor, amikor
"Mondjuk a közfoglalkoztatott segélyen élt korábban, ami kb. ugyanaz a péz, de legalább nézhette otthon a maunikát vagy fusizhatott korábban. Ez nem biznisz."
ezt írtad.
Noh, ez van a cigánytelepen.
Vagy csak sima választási csalás, megvásárolt szavazatokkal.
Szerinted melyik?
Mind hülye, vagy elcsalt választás?
bloglegelő 2016.08.01. 00:35:57
ja, nevezzétek ezt a rendszert aminek akarjátok, ez itt a lényeg - számotokra
Tiszteltetem Brüsszelet 2016.08.01. 00:39:19
Ha az önkormi törvényben az van, hogy a 2016os kötelező feladatok tatabánya-felsőn 10 millióba kerülnek, erre adunk 3 milliót a központi ktgvetésből meg szedhettek 2 millió adót akkor biza a hitel lesz az egyetlen megoldás (de ez is az államadóssághoz számolódik ami nyilván a kormány felelőssége végül).
egysmás 2016.08.01. 00:56:53
Tiszteltetem Brüsszelet 2016.08.01. 00:58:38
egysmás 2016.08.01. 01:02:08
halleluja!
"holott ma is építenek dísztereket" a meglévő mellé még egyet? :o
alfacharlybravo 2016.08.01. 05:03:09
alfacharlybravo 2016.08.01. 05:10:40
egysmás 2016.08.01. 06:29:08
$pi$ 2016.08.01. 06:47:18
Az érvelésedben a következő a hiba:
(1) Amikor a közvéleménykutatás laikusok megkérdezésével egy negatív képet alkot a mai rendszerről, akkor azt elfogadod valóságnak, úgy beszélsz, mintha ez bizonyítaná, hogy a rendszer ilyen meg olyan.
(2) Amikor beidézem, hogy a szakemberek elsöprő többsége szerint nem szélsőjobb a fidesz, akkor ezt a közvéleménykutatást már nem fogadod el, mert neked más a véleményed.
Szerintem válaszd ki, hogy elfogadod -e a közvéleménykutatást mint eszközt azelőtt, hogy megismernéd az eredményét, máskülönben becsapod magad.
$pi$ 2016.08.01. 06:55:56
Ezt a dumát mindig rettenetesen groteszknek tartottam. Az ún. demokratikus ellenzék 2010 óta semmiről nem szól, csak arról, hogy az orbánt le kell váltani, meg kell buktatni, a fideszt le kell taszítani a hatalomról. Elmondták mindenféle fasisztának, diktátornak, elmebetegnek, bűnözőnek, mindig, a rejongóik az indexen minősíthetetlen hanznemben gyalázzák még azokat is, akik a fideszre szavaztak.
Sőt, elég azt mondani, hogy "az általad benyomott orbánfikázásban hibásak a számok" és máris jönnek a "dögölj meg orbánseggnyaló" típusú kommentek.
És ezek után jön a vád, hogy a fidesz gyűlöletet kelt mert azt mondja, hogy "ha magyarországra jössz be kell tartanod a törvényeket".
Perverz egy szituáció, az balosok megint azzal vádolják a politikai ellenfeleiket, amit ők csinálnak.
alfacharlybravo 2016.08.01. 07:27:26
egysmás 2016.08.01. 07:51:13
alfacharlybravo 2016.08.01. 09:39:15
gmihaly621 2016.08.01. 11:10:20
Szalay Miklós 2016.08.01. 11:46:06
egyvilag.hu/temak.shtml#temaid076
(A legfelső sor a kép tetején, "Demokrácia és diktatúra". Az írás doc és pdf formátumban tölthető le. Ez egyébként egy nagyobb mű egy darabja, mely megpróbálja módszeresen, de azért érthetően elmagyarázni, hogyan működik a világ.)
Érdekes lehet továbbá az Állam rész is, többek között a hatalommal való visszaélésről.
Ravasz Figyelmeztetés 2016.08.01. 11:48:02
Egyrészt a MSZ-SZDSZ-koalíció túl a magyar gazdaság és piac rendszerváltás előtti és utáni külföldi kézre játszásától, a közszolgálati média liberális szolgálati médiává züllesztésétől, a médiapiac állami költéseken keresztül történő manipulálásától és a MSZP-s-SZDSZ-es klientúra közpénzzel támogatott felvásárlásaitól, a hazugsággal választást nyerő, az államot, gazdaságot és társadalmat romba döntő, mindenkinek-jár-az-ingyenebéd típusú felelőtlen politizálás, valamint a mindenféle társadalmi devianciát a drogosokon keresztül a bűnözőket támogató Kuncze "megélhetési bűnözés" Gábor miatt lesz szélsőséges, annyiban, hogy a nyugati balliberális pártok szisztematikusan nem törekednek a demokrácia, a demoktratikus választások, és a média ilyen korlátozására.
Másrészt a MSZP-SZDSZ kommunikációját nagyon átszövi a szoftos, finoman adagolt gyűlölködés. A nyílt magyarellenesség és hazafiatlanság, a "Merjünk kicsik lenni"-féle defetista, alsóbbrendűségi komplexust tápláló, önfeladó külpolitika, a határon túli magyarok elleni gyűlöletkampány, csak egy a sok nem is túl finoman adagolt gyűlölet közül. De ott vannak a "libbantak", a magyarságot gyalázó balliberális megmondóemberek, Kertész "A magyar genetikusan alattvaló" Ákos, Esterházy "Így gondozd a magyarodat!" Péter, ezek mind mind blokkolják a nemzeten belüli párbeszédet és az együttműködés esélyét.
Na erre mit lépsz?
Ravasz Figyelmeztetés 2016.08.01. 12:04:17
Mi van akkor, ha azt mondaná valaki, hogy az amerikai politikai-gazdasági rendszer lényege a törvényesített, intézményesített korrupció, amely az adózás alól kivett magánalapítványok rendszerén és az uralkodó elit által adományozott kampánypénzek becsatornázásán alapul, ennek következtében az Egyesült Államok egy kétpárti tőkés diktatúra, ahol a választások útján leválthatatlan uralkodó elit, a társadalom felső 1%-a fizeti be az elnököt a Fehér Házba.
Ha nagyon sokat kapirgáljuk az egyes rendszereket, mindegyikről kiderül, hogy a valóságban nem sok köze van a demokrációhoz, legalábbis annak ideális állapotához.
naphegyi vince · http://liberator.blog.hu/ 2016.08.02. 01:10:13
Van bőven más párt, és nem a DK-ra gondoltam. Így akár mondhatom azt is, hogy váljék egészségedre, ha a hígfos és a keményfos közötti ízbéli különbségeknek szentelsz hosszas dörgedelmeket. És aztán meg azon dühöngsz, hogy a deviánsok nem értenek meg téged. Értem én, hogy a ganajtúróknak a trágyadomb a paradicsom. De ez csak egy példabeszéd volt, és nem az a fő állításom, hogy te egy ganajtúró vagy, hanem az, hogy ki kéne nézni a fideszes horizonton túlra.
Az MSZP-s-SZDSZ-es klientúra közpénzzel támogatott média-felvásárlásaira mondj már egy példát, mondjuk valami olyan súlyút, mint az EXIM Bankos hitelből történt TV2 felvásárlás. 2009-ben az M1-en jókora teret kaptak Orbán ostobaságai, most alig jut az ellenzéknek.
Milyen 2010 előtti intézkedés korlátozta annyira a demokratikus jogokat, mint a 2. forduló, egy 2. demokratikus akaratnyilvánítás lehetőségének eltörlése? Semmi.
Meg tudom védeni, amit írok, és meg is fogom, de nem a te kedvedért, akinek a liberálisok kapcsán csak erre a primitív drogosozásra futja.
Mivel a liberálisok, a füvet szívók, baloldaliak is magyarok, ezért magyarellenességben éppenséggel neked sem kell a szomszédba menned. Már attól nemzetibb vagyok nálad, ha a kommented után ostobának nevezlek csak és nem magyarok ellenségének. Noha a tartósan buta viselkedés nyilván kárára van az országnak.
Mennyi ész kell ahhoz, hogy a veled egy politikai gondolkodásúak az igazi magyarok, aki mást gondol, az meg magyarellenes.
Amerika... Attól hogy USA-ban is vannak demokrácia problémák, attól még Magyarország simán lehet sittesebb demokrácia mint az USA. Az amerikai riporterek messze nem nyaliznak úgy a kormánynak, mint az M1-esek. Hiába volt gond az USA pü-i szabályzásával, attól még az amerikai közszféra nagyságrendekkel átláthatóbban működik mint a magyar. Mert ami ott simán nyilvános adat, az nálunk nem az. Ha nem nyilvános, akkor pedig könnyebben lehet lopni. Mikor korlátozták a nyilvánosságot, 2010 után. (Előtte se volt tökéletes, sőt, de elindultunk visszafelé.)
Médiaelemezések simán be tudják mutatni, de még a józan megfigyeléssel is simán érzékelheted, hogy milyen arányban bukkannak fel ellentétes álláspontok egy médiumban, mennyire mutatja be a dolgokat több nézőpontból, és mennyiben csak egy nézőpontot ismételgetnek. Mennyire szerepelnek ellenzékiek a kormánypárti csatornákban, mennyire fordítva.
naphegyi vince · http://liberator.blog.hu/ 2016.08.02. 09:24:52
Hogy a balosok milyenek? 1) Könyörgöm, liberális vagyok nem baloldali. 2) Amúgy minden oldalon vannak szélsőségesebben beszélő, gyűlölködő figurák. És a kölcsönös gyűlölet még ráadásul gerjeszti is önmagát. Plusz még ide jön, az internetes arctalanság miatt van, aki bátran mer kretén lenni.
3) Ki gyűlöl jobban ez is egy külön poszt témája, mellesleg már rég a listámon szerepel. Úgyhogy itt nem mennék bele. De nyilván sejted mi lesz a végső következtetés. :)