2018.07.24. 22:02
A magyar értelmiség nagy lehetősége
Egyre kevésbé Örülünk Vincent felkeltette az érdeklődésem Szalai Zoltán Mandineren megjelent írása iránt. Végül is, nem csalódtam: még napok elteltével is megmosolyogtat a magyar értelmiségnek - legalábbis a jobboldali és konzervatív részének - felkínált szédítő ajánlat:
ugorjunk közösen egy világmegváltó nyelvest a fideszes pártállam seggébe.
Mert ha jól értem, erről lenne végül is szó. Azt meg én teszem hozzá, hogy mindezt az oribánista rendszer gálánsan meg is finanszírozza. Lehetsz intézetigazgató, propaganda újságodat az olvasottsági adatoktól és a piaci viszonyoktól elszakítva tömi majd ki pénzzel a demokratikus álcahálók mögé felhúzott egypártrendszer.
„Egy egyedi, nemzetközileg is értelmezhető, a világ folyamatai által alátámasztott, nemzeti szuverenitáson nyugvó magyar gondolati alapvetés” De most komolyan, Szalai tényleg nem veszi észre, hogy az általában a fideszes értelmiség által előadott a gondolatokban lényegüket tekintve szinte semmi egyediség és sújdonság nincs?! Ami végső soron marad, az nem más, mint a politikai-hatalmi elit ideológiai kiszolgálása. Ez a diktatúrák és elnyomó rezsimek tipikus gyakorlata és értelmiséggel szemben támasztott elvárása, ami egyedinek egyáltalán nem nevezhető, hanem unalomig ismert szériatartozék.
Ami egyedi az legfeljebb az, hogy az EU-ban egy pár éve - tehát történelmi léptéket tekintve frissen - felvett, és korábban - ha lassan és zökkenőkkel is, de - folyamatosan demokratizálódó állam, elkezd visszafelé haladni, és autokráciává válni. Ez a történet valóban nemzetközileg is jelentős, csakhogy ez egy negatív „szenzáció”. Azért figyelnek ránk, mert kezd egyértelműen látszani, hogy a (nyugati) demokráciáknak még ezzel az újabb kihívással is szembe kell néznie. Terrorizmus, migráció, környezetszennyezés, hogy pár másik kihívást is felsoroljak, és ezek mellé jön be a modernizált, információs diktatúrák, ál-demokráciák és hibrid rezsimek versenye.
A magyar nemzet és a magyar emberek boldogulását pedig sokkal inkább egy jól működő demokrácia, valódi többpártrendszer képes biztosítani, nem pedig a fideszes politikai elit - leginkább a kurzusértelmiség félreértelmezésein alapuló, és saját propaganda gépezete által hangoztatott - zsenialitása.
100 komment
Címkék: jobbunisták
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.25. 05:50:32
A ballib agytröszttel szemben ellen agytrösztöket kell felállítani, ennyi az egész.
felucca02 2018.07.25. 14:26:25
Egy dolog gyötör engem: Miért állandóan a jobboldalnak van gondja az értelmiséggel? Miért nem akar ez a fránya értelmiség sohasem fasszopóvá válni, ti értitek ezt?
hidroponi 2018.07.25. 14:40:14
nezd meg a B-C-D...ZS kategorias ertelmiseg hogy tomorul a nemzetvezeto farka korul...
Dr. Gy. Dr. Fűegér 2018.07.25. 14:40:29
nem, a szellemi tevékenységhez mindenekelőtt szellem, kreativitás, tehetség valamint önálló gondolatok kellenek, persze ezt akár neked, akár ezeknek a vérfarkasi értelemben vett "értelmiségi" dzsentriknek, akik úgy vélik, végre eljött az idő, hogy nyálkás testüket felvonszolják a piedesztálra, mert nekik az jár, valamint úgy gondolják, pénzért halhatatlanságot is kapni lehet, nyilván hiába magyarázom. olvastam egy remek kommentet, sajnos nem emlékszem kitől, de a lényege az volt, hogy az úgynevezett "jobboldali értelmiségi holdudvarnak" az a tragédiája, hogy olyanoknak írnak, akik egyébként nem olvasnak.
sas70 2018.07.25. 14:55:22
Magánvéleményem · http://maganvelemenyem.blog.hu/ 2018.07.25. 15:51:21
Cycmen 2018.07.25. 16:01:45
Te figyu már! Rendben van hogy utálod, de reálisabb dologgal vádold!
Negyedszer miniszterelnök a magát értelmiségnek mondó ballib észosztó csőcselék ellenében. Mitől lenne kisebbrendűségi érzése?
Cycmen 2018.07.25. 16:08:03
Milyen gondja? Nyerésre áll ellenük.
Amúgy egy értelmiséginek miből lehet diplomája? Az orvos, mérnök, tanár, jogász büszkén vállalja a szakmáját ugyebár! :D
morph on deer 2018.07.25. 16:12:50
“A ballib agytröszttel szemben ellen agytrösztöket kell felállítani, ennyi az egész.”
Hát hogyne!
Gondolom, akkor az iszlám fundamentalista terrorszervezettel szemben meg keresztény fundamentalista terrorszevezetet, nem?
Csak az a gond, hogy az úgynevezett “agytröszt” egyik összetevője, - az agy - nem áll rendelkezésedre, és nincs az a pénz amitől ez a helyzet megváltozna.
Azért is próbálkozik vezéred a műveltségi szint lenyomásával, hogy ne tűnjön fel, mennyire alulmúlják az összes mércét!
Azért szar lehet ilyen komplexusokkal játszani az értelmiséget, nem vitás, de talán nem kéne ennyire görcsölni: ez nem orbán játszótere, soha nem is lesz.
felucca02 2018.07.25. 16:13:57
felucca02 2018.07.25. 16:18:23
A vezér fájdalma, hogy vannak önálló, ideilógiának nem alárendelt gondolatok is. Szeretne olyan gondolkodókat, akik azt gondolják, amit ő. Persze nyilván vannak ilyenek, de azok meg nem állbak be mögé, mert nem miatta gondolják, hanem csak úgy, vom haus aus.
felucca02 2018.07.25. 16:20:41
felucca02 2018.07.25. 16:22:49
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.25. 16:30:53
A mai világban a szellemi harc sokszor fontosabb, mint hadseregek harca.
A propagandák összecsapnak. S a nép oldalán is szükség van populista propagandistákra, így harcol a nép az oligarchák, az elit liberális lakájmédiái ellen.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.25. 16:35:12
"Minden önálló gondolat liberális gondolat"
Butaság, a 2-mek semmi köze egymásnak. Ez kb. olyan, mintha azt mondanád, minden palacsinta túrós.
felucca02 2018.07.25. 16:42:54
felucca02 2018.07.25. 16:45:55
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.25. 16:46:37
Minden gondolat, ami megszületik kommunista lesz, mert közösségben (communio) születik.
Na ez kb. annyira igaz, mint amit te mondtál: SEMENNYIRE.
felucca02 2018.07.25. 16:54:26
felucca02 2018.07.25. 17:10:34
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.25. 17:12:14
Miért pont nemzeti-keresztény? Másféle nem-liberális gondolat is lehet: baloldali, populista, konzervatív, stb.
Hogyan? Bárhogyan.
MACISAJT 2018.07.25. 17:19:44
Amikor pedig a jobboldal van kormányon, akkor szintén a ballibák vannak mindenhol, mert "gesztusokat kell tenni" a másik oldalnak, amelyik ezen röhög, nyeli a közpénzt és közben torka szakadtából fasisztázza az Orbánékat.
Unalmas.
Pedig egyszerű volna, az aczél által bebetonozott kultúrköröktől elvonni a támogatásokat. Tartsa őket el a piac. úgyis azt istenítik. No de ne legyenek illúzióink, esély sincs rá.És ha valaki kételkedik ebben, olvassa el Szőcs Géza nemrégi interjúját:
24.hu/belfold/2018/07/17/szocs-geza-orban-a-puszta-jelenletevel-kepes-megbabonazni-az-embert/
Ahogy Szőcs elmondja" Petra lányomat felállítottuk a munkahelyéről. Különös, hogy azóta sincs fix állása.
Tavasszal az LMP-re szavazott, mint ezt nyilvánosan közzétette. "
Ne csodálkozzon senki. Ha Orbánék egyik legfőbb , helyzetben levő, kultúrpolitikusa ilyen megalkuvó, töketlen és/vagy áruló..az ne csodálkozzon hogy még a sajátjai is ott hagyják.
morph on deer 2018.07.25. 18:24:49
“Mitől lenne kisebbrendűségi érzése?”
Mivel kulturemberek között kilóg a sorból, bárhol is próbálkozik.
Ehhez társul az arroganciája, aki nem hajlandó elismerni, ha nem tud valamit, - vagy nem jól tud, - hanem hatalmi úton próbálja érvényesíteni az “igazát”.
Ez aztán azzal jár, hogy röhejessé válik, - a protokolláris “tisztelet” orbán hivatalának jár, nem a személyének, ne legyenek kétségeid, - ami még inkább táplálja a komplexusait.
De ő ‘csakazért is’ tovább nyomja, - és a híveknek nincs más választása, mint kiállni a hülyeségek mellett.
Elég ha csak a liberalizmus-illiberalizmus hazai változata körüli össznépi fogalomzavart említem, aminek ugyancsak viktorunk a szülőatyja.
De ugyanez a trottyos nadrág esete is: szerinte az úgy volt jó, - mert hiszen viselte, - aztán utólag szembesülhetett az eredménnyel. Nem hiszem, hogy akkor elégedett volt magával.
De legalább a hívek folyamatosan bizonygatták, hogy az ő számára ez nem fontos, meg hogy ő megteheti, stb. - ami nem egyéb, mint bullshit.
Intelligencia helyett erőszak, műveltség helyett pénz, és aztán rendre kiderül, hogy a “valódi” értelmiség meg az igazi arisztokrácia továbbra is átnéz rajta.
Ugyanúgy nem illik a képbe, mint a Bayer féle “irodalmi elit” az irodalomba, vagy Kerényi “művészeti koncepciói” a képzőművészet világába, de a példák száma végtelen.
Így aztán ha beleszakad sem lesz szalonképes, és ezt ő is tudja. Ezért is ‘kell’ eltaposni az értelmiséget, mert az orbanizmust befogadni egyetlen értelmes ember sem hajlandó, legfeljebb a megélhetési köpönyegforgatók közül páran.
Hát ezért.
morph on deer 2018.07.25. 19:03:25
“Ha Orbánék egyik legfőbb , helyzetben levő, kultúrpolitikusa ilyen megalkuvó, töketlen és/vagy áruló..az ne csodálkozzon hogy még a sajátjai is ott hagyják.”
Azt hiszem félreérted a helyzetet.
Szőcs ugyanis elsősorban kulturember, az elcseszett vizuális ízlése - berezelt sámándob - ellenére is az, és nem elsősorban pártkatona.
Ez azt is jelenti, hogy ez részéről nem árulás vagy megalkuvás, hanem az értékek helyén kezelése, politikai “oldaltól” függetlenül.
Hasonló a helyzet pl. Ókováccsal is, aki ugyancsak pártpolitikától függetlenül próbálja kezelni a kulturát.
Pechjére, a hatalom képviselői számára ez teljesen ismeretlen terület. Tudod, a vak és a virradat esete...
Attilajukkaja 2018.07.25. 19:49:01
"Kevered az "önálló gondolat" és "liberális gondolat" kifejezéseket..."
Önálló gondolata csak egy szabad embernek lehet, akit nem köt gúzsba valami vallásos doktrína vagy más hatalmi szó, kötelező világnézet.
Attilajukkaja 2018.07.25. 19:50:37
"a ballibák kormányai kerültek hatalomra, azonnal kitisztogattak a kultúrából (is), a médiumokból mindent ami (magyar) nemzeti, konzervatív, jobboldali"
Csak egyetlen egy példát hozzál fel erre, ... ha tudsz.
MACISAJT 2018.07.25. 19:51:37
Ugyan kérem. Ha valaki elnézi, hajlamos azt hinni hogy Magyarországon 8 éve nem a Fidesz, hanem még mindig az SZDSZ kormányoz....
A művészet egyik legfontosabb ismerve, hogy nem versenysport. Itt nem nem pontoznak, nincsenek mérhető objektív kritériumok, nincs egy olyan lefutandó táv, amit az nyer, aki a legrövidebb idő alatt teljesíti. Nincsenek hitelesített rekordok, nincsenek gólok, nincsenek KO-k. Csak benyomások vannak. Meg pillanatnyi divatok. Ja és fontos hogy ki kap leehetőséget, támogatást, pénzt , paripát, lószerszámot.
Arról pedig hogy a "véleményformáló elit" mit nevez/érez épp értéknek, mit gondol haladónak, mit lát trendinek, kit emelnek vagy kit taszítanak le...nos oldalakat lehetne sorolni. Hiszen bevallottan szubjektív benyomások alapján ítélkeznek az ítészek mondván, a művészet értéke szubjektív. Mindig is az volt. Mindig is az lesz.Gondoljunk azokra a művészekre( zeneszerzőkre, festőkre, szobrászokra, költőkre, akik szegényen, nincstelenül, tehetségtelennek nyilvánítva haltak meg. A meg nem értett zsenikre. Akiket ötven vagy száz év elteltével mondta ki az "elit", hogy mégiscsak értékesek, sőt zsenik voltak.
Kik határozzák meg egy-egy művész értékét, piaci árát? Csak mert van pénzük, és mert különböző okokból, a művészet iránt táplált szeretetük vagy sznobizmusuk miatt ?
Kik a kiadók,a kritikusok, az aukciósházak,a múzeum- és színházigazgatók?
Régi találós kérdés: mi a különbség a mókus és a patkány között?
Válasz: Gyakorlatilag semmi. Csak a mókusnak lompos a farka és határozottan jobb a sajtója.
Adok példát: Kertész Imre/Bán Pál Csacsifogat vagy Esterházy Péter/Sigfrid Gauch Harmonia Caelestis plágiumügyeinek kezelése, illetve Schmitt Pál nevenincs bolgár szerzőtől való diplomamunkájának ügye.
A vicc az hogy Pröhle, Vajna, Ókovács, Szőcs és tsaik akik a "gesztusokat" gyakorolják úgy lennének kirúgva egy következő kormányváltás esetén, hogy a lábuk nem érné a földet.
Példa rá Kerényi, aki addig volt színházigazgató amíg a Charta tüntetésen eregette a lufikat. Csurkának is addig játszották a darabjait. Quimby? El merészeltek menni Tusványosra koncertezni...
Ez kérem, régóta egy csendes polgárháború.Az volt már Csoóri óta aki pontosan leírta a Nappali hold-ban a fejleményeket.És folytatódott Siklós Márián át akit még a megélhetésétől is meg akartak fosztani,amiért meg merészelte tervezni a Nemzeti Színházat ( ahová aztán a Jordánok és Alföldiek beültek pöffeszkedni és mint hadizsákmányt alig akarták kiereszteni a karmaikból.).
Háborúban az a legfőbb szabály hogy ne kérj és ne adj kegyelmet.Ja és ne picsogj ha szájon vágnak.
Attilajukkaja 2018.07.26. 10:38:28
"A liberalizmus, más néven szabadelvűség, a szabadságot jelentő liberty szó után alapvetően a személyes szabadságon és törvény előtti egyenlőségen alapul, vagyis a szabad gondolatok széles spektrumát jelentő eszmerendszer, melyek közös vonása, hogy az egyén szabadságát jelölik meg mint legfontosabb politikai célt. " (Wikipedia)
Ezt gyűlölöd te annyira!
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.26. 10:44:01
Ezt már sokszor megbeszéltük...
De, legyen még egyszer, röviden. A liberalizmus nem a szabadság eszméje, hanem a szabadság egy bizonyos értelmezésének az eszméje.
Azaz aki nem lkiberélis, az nem feltétlenül szabadságellenes, hanem esetleg csak a liberalzimus szabadság-koncepcióját ellenzi.
Attilajukkaja 2018.07.26. 12:02:14
"A liberalizmus nem a szabadság eszméje"
Attól, hogy ezt hajtogatod, még nem lesz igazad.
"aki nem lkiberélis, az nem feltétlenül szabadságellenes"
Lkiberélis? Ez a liberális és klerikális szó egyesítéséből keletkezett a szótáradban? :o)))
Amúgy tényleg nem kell liberálisnak vallanod magad ahhoz, hogy szabad légy. De minden konzervatív, aki hozzájárult az emberiség fejlődéséhez, lélekben liberális volt.
@Orochimaru:
"Fogadjátok el, hogy a nép nem kér belőletek."
És kiből kér? A maffiózó, gátlástalan tolvaj, oroszbérenc Orbán bandából? Abból kér?
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.26. 12:04:55
Már írtam, a liberalis egy fajta szabadságon alapszik, nem eleve és minden szabadságon.
Én szabad vagyok és antiliberális például.
Lélekben liberális? Az mi?
Attilajukkaja 2018.07.26. 12:27:36
"Én szabad vagyok és antiliberális például. "
Szerintem te a vallásod fogja vagy, semmikép sem szabad.
"Lélekben liberális? Az mi?"
Voltak nagyon vallásos tudósok például, akik túl tudtak lépni az egyházak dogmáin, szabadon tudtak gondolkodni és alkotni. Annak idején ezt meg is szívták az akkori hívők nagy örömére, ... de az idő mégis őket igazolta.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.26. 12:32:12
Ha egy tudó képes túllépni vallása dogmáin, s ez a vallás valamely hagyományos keersztény egyház, akkor az a tudó nem keresztény hívő.
Hogyan tudna egy tudós túllépni Istenen???
Orochimaru 2018.07.26. 12:33:57
A gazdaság erősödik, a fizetések kilőttek az egekbe, van munka dögivel, CSOK, három gyerekre nem fizetsz adót. Soroljam még? Látszik, hogy végre irányba állt az ország. Bizalmat kell szavazni a fidesznek az elkövetkező évtizedekben is, hogy folytathassák munkájukat.
Attilajukkaja 2018.07.26. 12:46:54
"Nem véletlenül választották meg megint a patás Orbánt."
Persze, hogy nem véletlenül. Minden autokrácia megszervezi és bebiztosítja magának a győzelmet. Ez köztudott.
"a liberális ámokfutásnak véget kellett vetni."
És most jöhet a kádárista Orbánc ámokfutás? Ez még rosszabb!
"Végre van egy erős kezű vezetője az országnak"
Ja! Sztálin és Hitler keze is baromi erős volt.
"megint mi védtük meg a migráns veszedelemtől Európát."
Aki így beszopja ezt a "mi védtük meg Európát" szöveget, az nyilván nem tudja, hogy közben Orbán hány migránst fogadott be fű alatt, és hány letelepedési kötvényt adott el saját zsebre minden ellenőrzés nélkül. :o))))
"A gazdaság erősödik, a fizetések kilőttek az egekbe, van munka dögivel"
A te fidesznyik világodban. A valóság sajnos nagyon más.
"Látszik, hogy végre irányba állt az ország."
Kádár irányába!
"Bizalmat kell szavazni a fidesznek az elkövetkező évtizedekben is, hogy folytathassák munkájukat."
Hogy folytathassák Kádár és Horthy örökségét. Milyen jól is jött mindkettő az országnak! De Orbán és a holdudvara legalább jól jár az ország lerablásának a folytatásával!
Attilajukkaja 2018.07.26. 12:49:38
"Hogyan tudna egy tudós túllépni Istenen???"
Olvass többet Darwin vagy Einstein életéről, gondolatairól. Tanulságos lesz.
Attilajukkaja 2018.07.26. 12:51:20
Bocsi, ez kimaradt:
Nem az Isten képen kell túllépni, hanem az egyházi dogmákon.
Attilajukkaja 2018.07.26. 13:08:13
"A dogmák Istentől vannak, azok átlépése Isten átlépése."
A dogmákat az egyház(ak) képviselői írták, nem Isten. Azok a képviselők, akik egy nagyon jól jövedelmező bizniszt építettek az egyszerű emberek hitére, és az első számú oligarchákká válhattak annak idején.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.26. 14:10:53
Ez butaság.
Kinek lenne érdeke bármelyik dogma?
S hogyan lenne egy dogmától bárki "oligracha"? Hogyan lehet eleve egy dogmától gazdaggá lenni?
Attilajukkaja 2018.07.26. 14:26:38
"Ez butaság."
Mármint melyik rész?
"Kinek lenne érdeke bármelyik dogma?"
Az egyházaknak, illetve az aktuális hatalomnak, ha az nem a demokráciára épül.
"hogyan lenne egy dogmától bárki "oligracha"?"
Úgy, hogy lefektet egy vitathatatlan alaptörvényt, ezek alapján beszed mindenféle adókat, kizsigereli a népet, és uralja a politikát. Háborút indít más vagy a saját népe ellen, attól függően, hogy éppen mi az érdeke: keresztes háború vagy inkvizíció.
"Hogyan lehet eleve egy dogmától gazdaggá lenni?"
Úgy, hogy ügyesen kihasználják azt. Ezt nevezik manapság populizmusnak.
Attilajukkaja 2018.07.26. 14:38:22
A dogmák persze nem erről szólnak, hanem az engedelmességről, az imádásról, hamis (?) ígéretekről meg hasonló dolgokról. De te ezt nálam jobban tudod. :o)
Ezek alapján lehetett annak idején létrehozni olyan szervezeteket, amelyek kihasználták az emberek hitét. És ez nem a régmúlt, mert ma is létezik egyházi adó meg hasonló. A hit egy jól intézményesült biznisszé vált világszerte. A Vatikáni Bank (így hívják?) az egyik leggazdagabb a világon.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.26. 14:45:37
Az egyházi tevékenység pénzbe kerül, erre szedik az egyházi adókat és az adományokat. Ezzel mi a gond? S ez hogy jön a dogmákhoz?
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.26. 14:48:53
Egyébként a Vatikáni Bank olyan "hatalmas", hogy a 100 legnagyobb bank listájára se jutott be,
Attilajukkaja 2018.07.26. 15:03:49
"Mondj ilyen dogmát!"
Ott a Tízparancsolat.
"Az egyházi tevékenység pénzbe kerül, erre szedik az egyházi adókat és az adományokat."
Az egyházi tevékenység rengeteg pénzbe kerül, de nem mindig volt önkéntes az adományozás. Most sem az. Az én adópénzemmel is gazdagítják az egyházakat, pedig én baromira nem ezt szeretném.
"Ezzel mi a gond? S ez hogy jön a dogmákhoz?"
Már megint a dogmák a fő problémád? Tényleg nem érted, hogy ezekre alapozzák az egész egyházi bizniszt???? Tényleg nem áll össze a kép?
"a Vatikáni Bank olyan "hatalmas", hogy a 100 legnagyobb bank listájára se jutott be"
Oh! Ezt sajnálattal hallom. Van esetleg ehhez valami linked? Vagy az titkos?
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.26. 15:07:53
A 10-parancsolat melyik pontja segíti elő a gazdagodást?
Amikor a kereszténység államvallás, akkor nyilván kötelező az egyházi adó. Ma a legtöbb helyen ilyen nincs,
Még mindig nem mondtad meg mely dogmákra alapozódik az egyházi "üzlet".
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.26. 15:09:45
Külső források szerint 8 milliárd dollár az alaptőke a Vatikáni Banknak.
Kapazkodj meg, ennél még a magyar OTP-nak is nagyobb az alaptőkéje.
Attilajukkaja 2018.07.26. 15:16:01
"A 10-parancsolat melyik pontja segíti elő a gazdagodást?"
A feltétel nélküli imádaté és engedelmességé.
"Amikor a kereszténység államvallás, akkor nyilván kötelező az egyházi adó. Ma a legtöbb helyen ilyen nincs"
Nálunk van. És gondolom, még rengeteg más helyen is.
"Még mindig nem mondtad meg mely dogmákra alapozódik az egyházi "üzlet"."
Dehogynem! A Bibliára és Tízparancsolatra.
"Külső források szerint 8 milliárd dollár az alaptőke a Vatikáni Banknak."
Örömmel látnám a belinkelt forrást.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.26. 15:21:14
"Nálunk van. És gondolom, még rengeteg más helyen is."
Nem, nálunk az van, hogy az állam az adkból áldoz a közhasznú tevékenyslége és ezek része a vallás is.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.26. 15:23:46
"Dehogynem! A Bibliára és Tízparancsolatra."
Konkrétan hol ír olyan dogmát, mely alapján gazdagodni tud a papság?
De vedd észre, az eredeti kérdés az volt, hogy Einsten és Darwin dogmákat hágott át. Még nem mondott meg melyeket.
Attilajukkaja 2018.07.26. 15:27:11
"Nem, nálunk az van, hogy az állam az adkból áldoz a közhasznú tevékenyslége és ezek része a vallás is."
És még a hívőktől is beszedik a pénzt. OK, lehet, hogy már nem adónak nevezik hivatalosan, de attól még a hívők így hívják. Mert fizettetik velük.
Köszönöm a Vatikáni Bankra való utalást, de ebből nem derül ki, hogy a bankok között hanyadik helyen áll.
Attilajukkaja 2018.07.26. 15:35:37
"Konkrétan hol ír olyan dogmát, mely alapján gazdagodni tud a papság?"
Te ennyire nem ismered a Bibliát? De leginkább a történelmet? Tényleg tőlem várod, hogy elmagyarázzam neked az inkvizíció vagy az egyházi önkényuralmak, háborúk részleteit? Tényleg nem tudod, hogy Uradat minden körülmények között imádnod és szolgálnod kell? Tényleg nem?
"az eredeti kérdés az volt, hogy Einsten és Darwin dogmákat hágott át. Még nem mondott meg melyeket."
Szerintem ne tőlem kérdezd, hogy az evolúciós vagy a relativitás elmélete miért zavarja a bigott vallásosakat. Erről rengetegen kifejtették már a véleményüket.
De ezt te is tudod ....
Attilajukkaja 2018.07.26. 15:53:46
Köszönöm a linket, de sajnos nem látom rajta a Vatikáni Bankra vonatkozó adatokat.
"Nemigen van ez kötelezően."
Mármint az egyházi adó? Valószínűleg tényleg nem kötelező, csak erősen javallott. Az idősebb ismerőseim mind fizetik, és ők nevezik adónak.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.26. 15:57:53
@Attilajukkaja:
Se az evulúció elmélete, se a relativitás elmélete nem sért egyetlen keresztény dogmát se.
Az evolúciós elmélettel a gond az abból esetleg levonható filozófiai következtetés. De más következtetás is levonható belőle.
A relativitással meg még ez sincs.
A kereszténységet mindig csak a filozófiai következtetés zavarhatja egy-egy tudományos eszme esetében, maga az eszme nemigen. Mondjuk a heliocentrikus elmélet - amit egy mélyen hívő ember talált ki egyébként - sose zavart senkit, csak az, ha valaki ezáltal azt akarta igazolni, hogy Isten nem áll a világ központjában.
A valóságban a XX. századi tudomány kifejezetten tetszett a kereszténységnek, sokkal inkább, mint a XIX. századi. Lásd elsősorban a fizikát.
A XIX. sz. fizika komolyan hitte, hogy most már minden teljesen világos, nincs mit felfedezni. Hiszen Galilei, Newton, Kepler után Maxwell már végképp mindent tisztázott. Már csak apró részletek maradtak. S mindez erősítette a kor materista, ateista eszméit, hogy lám, Istenre semmi szükség, minden kiszámolható, már csak jobban meg kell tanulni számolni, s a jövő megjósolható.
Ehhez képest Planck, EInsten, Schrödinger, Heidelberg "visszahozták" Istent. Most már az vallást látszott igazolni a tudomány. S erre érvek vannak: hiszen a relativítás és a kvantumelmélet szépen elsöpörték a XIX. századi materialista tanokat.
Egyszeráen nincs olyan természettudományos elmélet, mely zavahatná a kereszténységet.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.26. 15:58:36
"Te ennyire nem ismered a Bibliát? De leginkább a történelmet? Tényleg tőlem várod, hogy elmagyarázzam neked az inkvizíció vagy az egyházi önkényuralmak, háborúk részleteit? Tényleg nem tudod, hogy Uradat minden körülmények között imádnod és szolgálnod kell? Tényleg nem?"
Konkrétan mire gondolsz ezekkel kapcsolatban?
Attilajukkaja 2018.07.26. 16:18:01
"A kereszténységet mindig csak a filozófiai következtetés zavarhatja egy-egy tudományos eszme esetében"
Egyetértek :o)
"maga az eszme nemigen."
Dehogynem! Az is. Ha például az ember nem Istentől származik, hanem egy majomból fejlődött ki (leegyszerűsítve), az már komoly eszmei gondot okoz némely egyház számára.
"Mondjuk a heliocentrikus elmélet - amit egy mélyen hívő ember talált ki egyébként - sose zavart senkit, csak az, ha valaki ezáltal azt akarta igazolni, hogy Isten nem áll a világ központjában."
Igen, ez sok tudományos felfedezéssel így van, mert ellentmond a Biblia által sugallt genezisnek.
"A valóságban a XX. századi tudomány kifejezetten tetszett a kereszténységnek, sokkal inkább, mint a XIX. századi. Lásd elsősorban a fizikát."
Hurrá! Akkor felejtsük is el, miért égették meg Galileo Galileit?
"Galilei, Newton, Kepler után Maxwell már végképp mindent tisztázott. Már csak apró részletek maradtak."
Tényleg? :o))))
"Ehhez képest Planck, EInsten, Schrödinger, Heidelberg "visszahozták" Istent."
Mit hoztak vissza? Azt, hogy még messze van a világ megismerése. Hogy nem csak "apró részletek maradtak", hanem ennél sokkal több.
"Most már az vallást látszott igazolni a tudomány."
Ha így lenne, abba is maradtak volna a további fizikai kutatások. De nagyon nem így történt!
"a relativítás és a kvantumelmélet szépen elsöpörték a XIX. századi materialista tanokat."
He?
"Egyszeráen nincs olyan természettudományos elmélet, mely zavahatná a kereszténységet."
Nincs SEMMI ezen a világon - se tény, se elmélet, se a történelem - ami megzavarhatná a bigott keresztényeket abban, ami nélkül nem tudnak meglenni: a vak hitük és a félelmük. Meg a hamis ígéretek, de legfőképp, az a hazugság, hogy bármennyit bűnözhettek, néhány ima meg "megbánás" majd feloldoz titeket. Ennek nevében bármilyen aljasságra képesek vagytok. Ez a ti legnagyobb bajotok.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.26. 16:26:35
"Ha például az ember nem Istentől származik, hanem egy majomból fejlődött ki (leegyszerűsítve), az már komoly eszmei gondot okoz némely egyház számára."
Nem, mert a teremtés ténye dogma, nem a konkrét módja.
Attilajukkaja 2018.07.26. 16:29:03
"a teremtés ténye dogma, nem a konkrét módja."
Vagyis Isten mégsem úgy teremtette az embert, ahogy eddig tudtuk? Ádám és Éva hogy jönnek be képbe?
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.26. 16:29:54
"ellentmond a Biblia által sugallt genezisnek"
Nem mond ellent. A Biblia nem tudományos enciklopédia.
A Biblia ihletett mű, mindenkori írója szintjén lett a szöveg.
Ha ma lenne megírva a Biblia, biztosan ősrobbanás lenne benne, meg protonok kialakulása és antianyag, stb. S aztán 2-3 ezer év múlva a jövőbeli ateista azt mondaná "dehát ez egy elavult elmélet, miféle baromságok ezek?".
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.26. 16:31:26
"miért égették meg Galileo Galileit?"
Nem égették meg. Kevered a kortársával, Brunóval. Akit VALLÁSI elméletei miatt égették meg.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.26. 16:37:03
""Galilei, Newton, Kepler után Maxwell már végképp mindent tisztázott. Már csak apró részletek maradtak."
Tényleg? :o))))"
Híres idézet a XIX. sz. végéről. Mindjárt rákeresek ki mondta, elfelejtetem a nevét. Benne szokott lenni fizikatörténeti könyvekben mint vicces idézet.
Mevban, a később Nobel-díjat kapott Albert Michelson mondta ezt 1894-ben.
Attilajukkaja 2018.07.26. 16:44:08
"A Biblia nem tudományos enciklopédia."
Ez igaz, de akkor miért próbál meg elméleteket gyártani a Világ keletkezéséről???
"A Biblia ihletett mű, mindenkori írója szintjén lett a szöveg."
Véleményem szerint a Biblia egy hosszú éveken keresztül összehozott fércmű. Abból a szempontból fércmű, hogy sokan, sok munka árán hozták, rakták össze. Szövege gyakran változhatott, a mostani változata is csak átmeneti.
"Ha ma lenne megírva a Biblia, biztosan ősrobbanás lenne benne, meg protonok kialakulása és antianyag"
Igen, igen, ... ha ezt közérthetően tudnák megfogalmazni.
"a jövőbeli ateista azt mondaná "dehát ez egy elavult elmélet, miféle baromságok ezek?""
Igen.
De nálam ezek a felfedezések mind csökkentik annak az Istennek a létezését, amit a Biblia sugall.
Éppen ezt akarom neked elmondani, hogy mindenkinek lehet egy Isten képe, ami a teremtést jelképezi, de baromira távol áll attól a Bibliai képtől, amit az egyházak belénk akarnak erőltetni.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.26. 16:46:09
Nem tudjuk pontosan hogyan lett. Amit tudunk: nekünk teljes lelkünk is van, hasonlítunk ebben Istenre.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.26. 16:47:45
"miért próbál meg elméleteket gyártani a Világ keletkezéséről???"
Mert abban a korban még nem volt külön természettudomány.
Az önálló természettudomány alig kb. 500 éve létezik, korábban a filozófia ágának tekintették.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.26. 16:49:56
"Véleményem szerint a Biblia egy hosszú éveken keresztül összehozott fércmű. Abból a szempontból fércmű, hogy sokan, sok munka árán hozták, rakták össze. Szövege gyakran változhatott, a mostani változata is csak átmeneti."
Valóban "fércmű", hiszen kb. 30-40 szerző írta, különböző időpontokbna.
Szövege viszont nem változott. Sose tudta senki bizonyítani a szövege változását, apró eltérásek persze vanak, elsősorbna elíréások, fordítási hibák, ezek rég ki lettek javítva, s egyébként se érintették a mondanivalóját.
Attilajukkaja 2018.07.26. 16:50:31
"Minden bűn megbánható, Isten egyik alapelve ez. Mi ezzel a gond?"
A feloldozás.
Ilyen nem létezik!
És azt sem Isten mondta, hogy "Minden bűn megbánható", hanem valamelyik pap, akinek pénzt adományozol ezért.
Nem lenne szabad ilyen könnyen bűnbocsánatot nyerni! Minden bűnös hordozza haláláig a bűne következményeit. Ez lenne számomra igazságos.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.26. 16:52:13
"ha ezt közérthetően tudnák megfogalmazni"
S honnan tudná egy i. e. VIII. századi zsidó, hogy 2800 évvel később lesz egy ősrobbanás elmélet?
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.26. 16:56:40
"De nálam ezek a felfedezések mind csökkentik annak az Istennek a létezését, amit a Biblia sugall."
Mert rosszul álsz hozzá. A Bibliából valami enciklopédiát akarsz kihozni, pedig nem az.
Kb. mintha valaki 5018-ban elolvasná József Attila A Dunánál című versét, melyben a költő leírja, hogy már százezer éve ül a rakparton. Erre azt mondaná, ez a József Atila egy hazug barom, meghalt 32 évesen, azaz nem ülhetett 100 ezer évig sehol.
"Éppen ezt akarom neked elmondani, hogy mindenkinek lehet egy Isten képe, ami a teremtést jelképezi, de baromira távol áll attól a Bibliai képtől, amit az egyházak belénk akarnak erőltetni."
Melyik egyház tanítja azt, hogy a bibliai termetés valóságos történeti esemény, ahogy le van írva? Csak egyes újprotestáns felekezetek.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.26. 16:58:13
A papi szertartás csak akkor hat, ha a bűnbánat valós és őszinte. Minden más esetben csak plusz bűnt hoz a bűnösre: még a papnak is hazudott.
Attilajukkaja 2018.07.26. 16:58:39
"nekünk teljes lelkünk is van, hasonlítunk ebben Istenre."
Mintha tudnánk, Istennek milyen lelke van. :o))))
"Az önálló természettudomány alig kb. 500 éve létezik, korábban a filozófia ágának tekintették."
Most is PhD-nak nevezik a tudományos címet: Philosophiae doctor.
De nem azon múlik egy tudomány kialakulása, hogy mikortól nevezik annak.
"Sose tudta senki bizonyítani a szövege változását"
Nem vagyok járatos a témában, de biztos vagyok benne, hogy az évszázadok folyamán sokat változott a Biblia szövege.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.26. 17:09:11
Isten ezt tanította.
Arra akartam utalni, a filozófia része volt mindez. Lám, a nagy tudósok mind filozófiával is foglalkoztak. Pl. Newton, Galilei.
Ma ez nem így van. Ma az átlag fizikusnak nincsenek filozófiai ismeretei, s az átlag filozófus meg alapvető fizikai törvényeket se ismer.
A XVI. sz-tól elindult egy hatalmas szakosodás, a humán szféra teljesen külön kerül a reál szférától, s még ezeken belül is hatalmas eltérések lettek, pl. a közgazdász nem ért a filozófiához, a vegyész meg a fizikához nem ért.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.26. 17:10:14
"biztos vagyok benne, hogy az évszázadok folyamán sokat változott a Biblia szövege"
Nem változott, kivéve apró hibákat, melyeket folyamatosan kijavítottak. A legkorábbi szövegrverziók egyensk a maiakkal.
Attilajukkaja 2018.07.26. 17:12:46
"S honnan tudná egy i. e. VIII. századi zsidó, hogy 2800 évvel később lesz egy ősrobbanás elmélet?"
Nem értem a kérdést. Azt mondtam, hogy ha a Bibliában benne lenne az ősrobbanás - amit javasoltál - azt közérthetően kellene megfogalmazni.
"Mert rosszul álsz hozzá. A Bibliából valami enciklopédiát akarsz kihozni, pedig nem az."
Nem hinném, de az biztos, hogy a Biblia egy nagy mesekönyv. Enciklopédiának még véletlenül sem nevezném, de egy jó sztorizós könyv.
"Éppen ezt akarom neked elmondani, hogy mindenkinek lehet egy Isten képe, ami a teremtést jelképezi, de baromira távol áll attól a Bibliai képtől, amit az egyházak belénk akarnak erőltetni."
"Melyik egyház tanítja azt, hogy a bibliai termetés valóságos történeti esemény, ahogy le van írva? Csak egyes újprotestáns felekezetek."
A katolikus egyház is.
"A papi szertartás csak akkor hat, ha a bűnbánat valós és őszinte. "
Ja. Most nagyon meggyőztél arról, hogy bárki nyugodtan bűnözhet, csak utána picit el kell gondolkoznia azon, hogy most mégis hova akar jutni a halála után.
Attilajukkaja 2018.07.26. 17:20:26
"Isten ezt tanította."
Isten nem tanított neked semmit, legfeljebb a papok, azok is pénzért!
"a nagy tudósok mind filozófiával is foglalkoztak. Pl. Newton, Galilei."Hát persze! Ez meglepett téged?
"Ma az átlag fizikusnak nincsenek filozófiai ismeretei"
Milyen nagyképűen nyilatkozol olyasmiről, amiről fogalmad sincs!
"A XVI. sz-tól elindult egy hatalmas szakosodás, a humán szféra teljesen külön kerül a reál szférától"
Valóban. És?
"Nem változott, kivéve apró hibákat"
Nem hiszem.
De most sajnos mennem kell. Majd folytatjuk.
naphegyi vince · http://liberator.blog.hu/ 2018.07.26. 23:15:00
naphegyi vince · http://liberator.blog.hu/ 2018.07.26. 23:21:24
Orochimaru 2018.07.26. 23:36:25
naphegyi vince · http://liberator.blog.hu/ 2018.08.05. 22:51:25
naphegyi vince · http://liberator.blog.hu/ 2018.08.05. 22:59:27
még jó hogy az uralkodó párt nyer.
figyu, elgondolkoztál-e már azon, hogy mennyiben vagy képes megérteni, amiről a másik beszél, ír?
naphegyi vince · http://liberator.blog.hu/ 2018.08.06. 09:54:41
Attilajukkaja 2018.08.06. 10:29:40
"Látom, rettegsz tőlem.
Ez jó jel. "
Szóval ez hiányzik? Kezdem megérteni, mi éltet ennyire.