Bevándorlási hisztéria és ami mögötte van

A bevándorlásnak úgy tűnik az a legnagyobb veszélye, hogy teljesen belehülyül a fél ország. Vagy talán az egész. Ki ezért, ki azért. Nem szeretem túlzottan Török Gábort, de évente azért van két-három kifejezetten jól eltalált írása. Asszem idén ez volt az első, legalábbis, ami hozzám eljutott, igaz csak a hvg.hu-n keresztül:

"A legártalmasabb azonban szerinte az, hogy egy valós, nem egyszerűen a politika által kitalált ügyben az ország kettészakad, és olyan mértékben távolodik a két választói oldal véleménye, olyan kölcsönös utálat és megvetés árad a megszólalásokból, hogy akkor is nagy bajban leszünk, ha már nem lesznek itt a menekültek."

Ne legyünk már tökfejek! Nyilván erre volt jó a kormányzati hisztéria-keltés. Most asztán már ész nélkül lehet egymást szidalmazni. Orbán meg a markába röhög. Ölik egymást a magyarok. Ez Orbánnak nem gond, ő annak örül, hogy legalább beragadt a szavazótábora, végre lekerült a napirendről a Questor-ügy és a Matolcsy alapítványok. Már nem téma Paks-2. De az is jó, ha komolyabb Fideszes körök becsicskulnak a nagy léggitározás kiváltotta ámulatban.Olvassátok le a számról, kedves barátaim, bevándorlási rezsicsökkentés.

Az, hogy az ország kettészakad, Orbánt már eddig sem érdekelte, most is csak az, hogy ő legyen a politikai játszma győztese. Hogy milyen áron, milyen morális állapotban, az nem számít. Orbán azt is jól tudja, hogy neki csak ügyesen kell kommunikálni, és akkor már a valódi cselekvés szintjén akár teljesíthet igen gyengén is. Mert gondolhatnánk azt is, hogy csődöt mondott a hírszerzés. Ha viszont a hírszerzés nem mondott csődöt, akkor meg bűn volt a menekülthullám kezelésére való felkészületlenség, az emberi tragédiákkal mit sem törődő, számító politikai haszonlesés. Ha külföldi, pláne ha suvickos, nyugodtan szenvedhet, ő úgysem választó, és akkor nem is ember, csak egy eldobható figura a hatalomért való küzdelemben. Mivel nálunk pirézeket nem szeretik, akkor a hatalomért most jól megnyomorítjuk a pirézeket, - azaz akarom mondani - a menekülteket is. Várhatóan be fog jönni.

A jobboldal nagyobb része és talán a baloldal hülyébbik része is bekapta a horgot. Védi az országot az amúgy valós, de egyszersmind nagyon túlliheget problémától. Ha az ellenzéknek van is saját válasza, nem, vagy alig hallatszik a jobbunista Fidesz propagandától. A megtévesztett választók persze csak azt hiszik, hogy védik az országot, de  valójában a közös és jól irányított cselekvés nyújt igazi védelmet, mind európai, mind nemzeti szinten. Az, ha elküldöd a másként gondolkodó szomszédod a k*** anyjába aztán külön-külön bénáztok, az csak a cselekvés illúziója és nem a krízishelyzetek értelmes megoldása. A nemzeti együttműködés nem bekeretezett, senki által nem olvasott blablával kezdődik, hanem ott, hogy türelmesen meghallgatjátok egymás elképzeléseit, félelmeit, megoldási javaslatait. Megkeresitek az egyező pontokat. Az, hogy szidalmazzátok, aki nem tapsol a jobboldal Gyurcsány Ferencének, az baromira nem együttműködés. Az szimplán a más véleményen lévőkkel való erőszakoskodás, elnyomás. Jobb esetben csak verbális erőszakoskodás, jobb esetben ez a verbális erőszakoskodás csak a neten, és nem élőben zajlik.

Vannak más nézőpontok és elképzelések is. Például az, hogy nehogy már ennyi menekülttől azonnal véget érjen Európa. Na nehogy már az 500 milliós Európa, a világ második leggazdagabb  makrorégiója, és az Európai kultúra megfeküdjön 500-800 ezer menekülttől és bevándorolótól! A menekült befogadó intézményrendszer, egy-két hetes összeomlása, három-négy hónapig tartó vonulás még nem az amibe bele kéne halni. Már csak azért sem kéne megfeküdni, mert fog jönni több is. Szóval kár lenne még a komoly meccs előtt, a pályára kifelé jövet szívinfarktusban elpatkolni. Jó nem is fogunk, olyat nemzetállamok nem tudnak, de az EU se.

Valójában meg lehetne találni a nemzeti konszenzust, ha ez lenne a cél:

  • Még a fideszesek egy része, és a valódi keresztények is egyet értnek, hogy emberséges bánásmódra és a humanitáriusabb válaszlépésekre van szükség
  • Az "aljas liberálisok" és az "aljas baloldal" túlnyomó többsége sem akar mohamedán Európát,
  • Ha Európába jössz szekurális államban kell élned, és tolerálnod kell más vallásokat.

Van lehetőség emberséges és igazságos, de ettől még szigorú menekült befogadásra és a bevándorlás hatékonyabb, de nem emberéletek politikai hecckampányban feláldozó, látszat-kezelésére. De ehhez tájékoztatni kellene, ehhez ki kéne képezni 100-200 tolmácsot, lehetőleg többségük legyen bevándorló. Máris van munkájuk, máris van hasznuk. Lenne rá EU pénz is, csak önimádó, a közösséget többségét felbosszantó tökfejeknek gond ezt megszerezni. Még azt se mondom, hogy nem kell kerítést építeni, inkább azt mondom, hogy ügyes politikával lehet az EU többség beleegyezésével is megépíteni azt a kerítést.

Az "aljas liberálisok" és az "aljas baloldal" túlnyomó többsége sem akar mohamedán Európát, de akár az 1/3-os iszlám arányt se fogadná szívesen, se a baloldaliak, se a liberálisok többsége. Másrészt érdemes végigmenni azon, is hogy ez iszlám többségű Európa mennyiben pánikkeltés. A magyar Wikipédia szerint 2010-ben Európai Unióban 19 millió muszlim élt. Az EU lakosságának mindössze 3,8%. Ez a szám 2050-re fog 10%-ra emelkedni. Ezekből a számokból az következik, hogy úgy 2100 előtt nem igazán kerülhet az EU-ban többségbe az iszlám a kereszténységgel szemben.

Egyrészt addig meg azért nagyon megváltozhat a világ. Mire az iszlám az EU-ban többségbe kerülne, addigra 2080 környékén már könnyen lehet, hogy a poszthumán éra hajnalát fogjuk élni, és az lesz a fő kérdés, hogy mennyiben homo sapiensek a 150 évig élő emberek, és igazságos-e hogy csak a gazdagoknak, vagy miért csak a svéd nyugdíjasoknak lehet feltölteni a lelküket felhőbe. Noha ez már nem a mi problémánk lesz, mert mi - a szerencsésebb 20 év alatti olvasókat kivéve - halottak leszünk.  De hogy közelebb jöjjünk az időben, és találjunk reálisabb rettegni valót, 2030-35 tájékán Magyarországon jó eséllyel beélesedik a nyugdíj-bomba. Az majd simán átdobja Magyarországot is a befogadó országok közé, de addigra már jó eséllyel késő lesz. Csúnyán szenvedni fog a 9 milliósra (2035) csökkenő Magyarország.

Lehet ezen gondolkodni, de reálisan meg is ijedni? Ha megadod magad az ismeretlentől való páni félelemnek, akkor mennyiben vagy te egy komoly gondolkodni képes civilizáció értelmes polgára? . 

A harmadik tétel volt az európai kultúra tisztelete. Ha Európába jössz, nem viselhetsz burkát, szekurális államban kell élned, és tolerálnod kell más vallásokat. Egyáltalán nem az alapelvvel van a baj, hanem azzal, hogy ezzel nem plakáton kell hergelni a népet. Nem plakáton kell hangoztatni, hanem alkalmazni kell a bevándorlók közötti válogatás során. Mert annyian vannak, hogy ennyit legfeljebb egy, netán két kivételes évig bírunk el. De ennyit csak azért kell kibírni, hogy megszülessen a jó politikai válasz. Ha nem fogadod el az európai kultúrát, sariát akarsz bevezetni, akkor csak átmeneti menekült státuszt kaphatsz, hosszabb távon vár téged a haza.  Ha nem fogadod el a demokráciát, hanem csak kamu-demokráciát, akkor ki leszel hajítva az unióból, akkor is már ha benne vagy. (Már csak az a kérdés, hogy ez vonatkozzon-e a keresztényekre és az ateistákra is. Szvsz, igen vonatkozzon.)

Amiben különbség van. De ki lehet alakítani konszenzust, az az, hogy mennyi embert fogadunk be, és azt milyen módon tesszük. A konzervek félősebbek, kevesebb muzulmánt akarnak, mert a moszlimok eleve rosszak, nem fogják elfogadni az európai kultúrát. És igen, a liberálisok és a baloldaliaknak pozitívabb az emberképük, vagy optimistábbak, hisznek mondjuk a demokratikus és felvilágosult iszlámban. De ebben sem kell feltétlenül hinniük, mert elég ha hisznek, vagy bíznak Európa erejében. Mert Európa számos gyengesége, a kormányzás töredezettsége, a hirtelen bevándorlási hullámban való bénázása ellenére, sok más szempontból lehet még erős. Ha pedig tényleg kockázatos szinten megerősödik az iszlám, elég akkor lépni. A valós kérdés inkább az, hogy hány százaléknál kell lépni, nem az, hogy szeretnénk-e muzulmán Európát. Ha egy liberális vagy egy baloldali elbírna 20% muszlimot, a konzerv meg 0-t (azaz a jelenlegi 4-et), akkor lehet kompromisszum 12%. Meg lehetne állapodni akár 1-2%-kal korábban kirakott fékkel, hiszen beszélgetéseimből tudom, a "szaporodás"-sal van a nagy gond. Még erre is lehet időben megfelelő korlátokat felállítani.  Viszont a nulla menekült befogadása aligha elfogadható. Ez olyan mintha úgy tennék, mintha semmi se történt volna az elmúlt hónapokban, de főleg ennél sokkal erősebbek, gazdagabbak és - többségében - emberségesebbek vagyunk.

Visszatérve arra, hogy ha a konzervatív, vagy bárkik félősebbek, akkor ezt is tiszteletben kell tartani. Ami nem jelenti azt, hogy csak azt lehet csinálni, amit a félősebbek akarnak, és közösen kell rémüldöznünk és szörnyülködnünk a sírig, hanem azt, hogy törekedni kell az ő megnyugtatásukra is. A félelmeket szerintem értelmes higgadt beszéddel, az ismeretlen megértetésével, vagy a saját, kevésbé félős nézőpont elmagyarázásával lehet csillapítani. Persze látni kell azt is, hogy jelenleg  Magyarországon a félelem fenntartásában érdekelt és ügyesen kommunikáló erők vannak hatalmon, akiknek eszük ágában sincs lemondani a félelemkeltés hatékony eszközéről. Velük szemben meg egy elég béna ellenzék áll. De még ennek ellenére is megdöbbentő látni, ahogy a rettegők csüngenek rettegtetőik minden jól adagolt, bornírt szaván.

A bejegyzés trackback címe:

https://liberator.blog.hu/api/trackback/id/tr867776690

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mérnork 2015.09.22. 14:22:57

A baloldal hülyébbik része az, amelyik eszetlenül nekiállt a bevándorlókat védeni mindenáron, leszarva akár saját savazóik véleményét is. Csak mer ha a zorbán azt mondja, hogy az ég kék, akkor nekik be kell bizonyítani, hogy az igazából zöld... ;-)))

high up! 2015.09.22. 14:23:24

Minden diktátor álma, hogy az országa 90%-nyi Átlaghülyemagyar népségböl álljon, akiket seperc alatt, egy mondattal bármire be lehet hülyíteni.

A többi már önjáró: még ha hosszú évek múlva rá is jön az Átlaghülyemagyar, hogy átvágták, akkor se az van, hogy na akkor beismeri, hogy "A k....a anyád gyúrtcsán! vagy A k...a anyád Orbaneszku" - a hasznos hülyétek voltam, de ennek vége.

Á dehogy. Az Átlaghülyemagyar inkább évekig megmagyarázza, hogy nadeazértis nekem van igazam, te meg ne ugrájj, hámmer a tieid még nagyobb tolvajok vóttak!

Szóval meg van ennek a társadalomnak a jövője, ami ugyanaz mint 1000 éve. Ez egy kis aranyos Kuntakinte társadalom, örökös rabszolga nép.

FOLYTASSUK!

desw 2015.09.22. 14:38:50

Kellenek ezek Európába...ezektől fog pörögni a dzsídípí, b+!

"A FAZ cikke arra is kitér, hogy a menekültek a némat lakosságon belüli arányukhoz képest magasabb arányban jelennek meg a bűnügyi statisztikákban. 2014-ben tízszer magasabb arányban (2,5 százalék) lettek valamilyen ügy gyanúsítottjai, mint amit a lakosságon belüli arányuk (0,28 százalék) indokolna. Ez a szám már nem tartalmazza az idegenrendészeti szabályok elleni vétségeket."

"A német bűnügyi statisztikák szerint a társadalmon belüli részarányukhoz képest az átlagnál magasabb a menekültek aránya a rablógyilkosságok (5 százalék), az emberölések (4 százalék) és a nemi erőszak (4 százalék) gyanúsítottjai között."

Flavius Mundus Puncius 2015.09.22. 14:41:27

A bevándorlók közül 10% aki használható

Mérnork 2015.09.22. 15:06:01

"És igeA liberálisok és a baloldaliaknak pozitívabb az emberképük, vagy optimistábbak, hisznek a demokratikus és felvilágosult iszlámban."
Ennyi erővel hihetnének a mikulásban is.
Érdekes állat fajta a neoliberális, hipertoleráns hozzáállást vár el mindenkitől, ugyanakkor készséggel befogadna Európába egy végletesen intoleráns kultúrát, aminek képviselői kifejezetten ellenségesek a női egyenjogúsággal vagy az LMBTQ(XYZ) emberekkel szemben.

StanLee · https://newsroll.net 2015.09.22. 15:21:54

A német belügyminiszter a minap beismerte, hogy a menekültek nem jelentenek megoldást Németország elöregedési problémájára. Várom a hírt, amikor bejelentik hivatalosan, hogy a GDP polírozásában sem fognak a menekültek részt venni.

@desw: azt is írták abban a cikkben, hogy az elkövetett bűncselekmények egy része még a menekültszálláson következik be, mivel nagyon sokféle náció van összezárva, és nehezn tudnak egymás mellett meglenni. OMG.

Pici megbúvó hír a német sajtóban, hogy az első önkormányzat elkezdte a szociális bérlakásaiban a bionémetek szerződéseit felmondani, mert a menekülteknek kell a hely. Igen, van rá jogilag lehetősége.

Tegnap bemondta a rádió, hogy a tőlünk kb. 20 km-re lévő 35 ezres városban egy 5000 fős elosztóállomást fognak létesíteni. Ez egy jól szituált városka (olyan mint Budaörs), sok gazdaggal. Biztos mindegyik örül, hogy az ingatlanárak kicsit ereszkednek majd a jó szomszédok miatt :-)

E.Katolnai 2015.09.22. 15:24:05

nem csak ebben, hanem számtalan témában ketté szakad az ország; magyar nemzet érdekeit követőkre és a magyar nemzet érdekei ellen küzdőkre.
a tavalyi 3 választáson megmutatkozott, h kik vannak többen és ahogy szép lassan halnak ki a volt besúgók, munkásőrök, bolsi-pártcédák úgy erősödik az első oldak és úgy gyengül a másik.
ha lenne a jövő hónapban egy másik országos választás annak erdménye után óbégatnátok csak igazán.

desw 2015.09.22. 15:30:11

@StanLee:

"Várom a hírt, amikor bejelentik hivatalosan, hogy a GDP polírozásában sem fognak a menekültek részt venni."

A brüsszeli majmok 1-2 éve kitaláltak valami olyasmit, hogy az EU-ban a feketegazdaság (kurvák, drog, ...) is beleszámít a dzsídípíbe, így ez még sikerülhet nekik. :DDDDD

chrisred 2015.09.22. 15:34:23

Ez a jószándékúnak induló poszt is elköveti azt a hibát, hogy lazán egybemossa a bevándorlás és a menekültkérdés problémakörét. Akik között az állam válogathat (bevándorlók), simán és jogszerűen megtehető, hogy az összeset visszaküldjük oda, ahonnan jött. Akár azzal az indoklással, hogy a lakosságunk nagyobbik része szűkölve retteg, ha meglát valakit, akinek kicsit barnább a bőre, mint az övé. (Nemhiába, Hollywood 20 éven keresztül dolgozott ezen a projekten. És nálunk pláne sikeres lehetett az agymosás, mert itt nem nagyon vannak külföldiek, a magyarok zöme a filmekből meg a bulvárból nyeri az infókat.)

De viszont ott a másik fele. Ha valaki azért van itt, mert lebombázták a házát és kiirtották a rokonságát, akkor is a nemzetközi jogba ütközik az elzavarása, ha naponta huszonötször borul le Mekka felé, és a három felesége összen két mázsa fekete posztót visel. Őt sajna, fogcsikorgatva bár, de el kell viselni.

MEDVE1978 2015.09.22. 15:36:42

Nézzük szépen sorjában:

1."Ha a hírszerzés nem mondott csődöt, akkor meg bűn volt a menekülthullám kezelésére való felkészületlenség"
Ebben egyetértünk, emberileg egy erkölcstelen cselekedet volt. Azt tudni kell, hogy kezdettől fogva felépített, Viktor egy valós tendenciát követett le és kezel máig politikailag mesterien (de embertelenül).
2. "A megtévesztett választók persze csak azt hiszik, hogy védik az országot, de valójában a közös és jól irányított cselekvés nyújt igazi védelmet, mind európai, mind nemzeti szinten." Nos itt már nagyon más a helyzet. Európai szinten minden behalt, esély sincs közös cselekvésre. A közös cselekvésbe Merkel asszony rúgta a legnagyobbat, amikor meghívta a menekülteket Európába. Nemzeti szinten pedig Orbán nem az osztozós típus. Tegyük hozzá, hogy kivel koordinált volna nemzeti szinten? A baloldal – bár vonakodva – azt a halvány fos irányvonalat vette fel, mint a nyugati baloldal, a jobbik meg szalonképtelen.
3. „Na nehogy már az 500 milliós Európa, a világ második leggazdagabb makrorégiója, és az Európai kultúra megfeküdjön 500-800 ezer menekülttől és bevándorolótól!” És ez az egyik legnagyobb demagóg tévedés, amit elkövetnek. Ez a kezdet. Ez a kép még csak részben mutatja azt, hogy Frau Merkel kitárta karjait a menekültek felé, illetve, hogy sok menekült megérkezett az ígéret földjére, ahol az internetnek köszönhetően boldog szelfit küld haza (mire majd sokan elindulnak). Ez egy kumulatív folyamat, semmi nem indokolja, hogy itt vége. Ha rendesen elindulnak, lesz ez bőven évi 2-5 millió ember. Ezt pedig már sehogy sem tudja integrálni Európa.
4. „A magyar Wikipédia szerint 2010-ben Európai Unióban 19 millió muszlim élt. Az EU lakosságának mindössze 3,8%. Ez a szám 2050-re fog 10%-ra emelkedni.” Bizony mindez a jelenlegi lakosság alapján! A bevándorlókat nyilván nem számolva. Velük mondjuk 20%. Eltérő kultúrájú, nyelvű, képzettségű emberek, akiknek a többsége nyilván a társadalom alján marad majd, esetleg gettósodik (Erre rengeteg példa van, csak meg kell nézni Párizst a gyújtogató fiatal arabokkal és négerekkel, de Németországban sem minden csak játék és mese a második generációs törökökkel). Csak összehasonlításként a 15%-os Jobbik létrejöttének egyik fő oka a Magyarországon 8-10%-os részarányú cigányság integrálásának nehézsége… És a cigányok kultúrája még közelebbi (keresztény, beszélik a nyelvet stb.) Azt feltételezni, hogy ez nem okoz óriási szociális, a társadalmat alapjaiban megrengető problémákat, egyértelmű baromság. A német „ wir schaffen es” elég gyengén hangzik itt.
5. „Viszont a nulla menekült befogadása aligha elfogadható.” Igen, ez így van. Azonban az is igaz, hogy a befogadásnak nincs itt az ideje. Jelenleg ugyanis egy ilyen befogadás pontosan azt a jelet küldi a kríziszónák felé, hogy lehet jönni, lőni a szelfit a jó életről és osztani a facebookon. Amit kellene csinálni: Az uniós vezetők egyértelmű üzenete, hogy nem fogadjuk be a menekülteket, ha átjöttek biztonságos országon. Biztonságos ország ebben az értelemben az, ahol már nincs háború és vannak menekülttáborok. Közben vasfüggöny horvát-magyar-román-bolgár határokon. A nyomás Szerbiára tevődik át. A szerbek humanizmusa hamar alább fog hagyni és ők is lezárják a déli határt a hadsereggel, ahogy Macedónia is. Mindegyik országban marad az éppen ott lévő menekültekből. A törököknek fizetni kell, hogy vessék be a tengeri haderőt és vigyék vissza a menekülteket az országba. Tunéziának is adni kell egy rakat pénzt, hogy a hadsereggel akadályozza meg az embercsempészetet. Ha Líbiában sikerül olyat találni, aki erre képest, akkor annak is.
Na, ezt követően lehet továbblépni és az USA-hoz hasonló, egységes bevándorlási politikát csinálni (pontrendszerrel, zöld kártyával stb.).

desw 2015.09.22. 15:39:36

@chrisred:

"Őt sajna, fogcsikorgatva bár, de el kell viselni. "

Okos ember ha szarba lép, kilép belőle, nem dagonyázik benne. Avitt egyezmények, fel kell mondani és csá.

Vagy az Eu-n kívül kell táborokat létrehozni, nem kötelező az EU-n belüli. Már ez is elég lenne ahhoz, hogy minimalizálódjon a menekültáradat, lásd Ausztrália példáját.

MEDVE1978 2015.09.22. 15:46:10

@chrisred: A ki a menekült kérdés rendkívül érdekes. Ha bevezetjük a biztonságos országok fogalmát - amit megtett az EU már sokkal korábban, ez a kérdés értelmezhetőbb lesz. Az a menekült, aki közvetlen veszély elől menekül, az a bevándorló, aki nem.
A baj az, hogy ez ugye értelmezés kérdése, senki nem meri kimondani, hogy ezek az emberek nem menekültek. Hiszen bár - legalábbis a szírek közül - sokan évet vagy éveket töltöttek egy török menekülttáborban, ahol a törökök bár rühellték őket, a gyerekeik nem járhattak rendes iskolába, a szállás és étkezés is harmadik világ beli, a háború általi halál nem fenyegette őket, biztonságban volt az életük. Politikailag sem üldözte őket senki Törökországban. Kérdés, hogy mi van, ha az emberek nem állnak meg Törökországban, hanem átmennek a fél világon, mert Svédországban jobb a húsgombóc... Ők ettől bevándorlóvá, migránssá válnak vagy menekültek maradnak. Ezt a kérdést senki nem akarja megválaszolni. Az igen egyértelműen azt jelentené, hogy csak a kríziszónával szomszédos országok felelősek egy háborús zónában a menekültek felvételéért (ez nemzetközi szinten belegondolva azért talán kicsit erős).
Sajnos a másik értelmezése is nagyon erős, mert ha kiterjesztem a menekült fogalmát, akkor a burmai politikai üldözött átmehet egész Európán, Nagy-Britanniáig, mert ő ott szeretne élni.

tralalala 2015.09.22. 15:50:50

Tök jó, hogy egyrészt a poszter siránkozik a kettészakadt országon meg a lövészárok mentalitáson, aztán meg mint a verkli, a zorbán a zorbán a zorbán a zorbán a zorbán a zorbán a zorbán a zorbán a zorbán.

dingó29 2015.09.22. 15:50:54

@high up!: Még szerencse hogy itt vagy te , az álagonfelülihülye(magyar?), ki nap nap után szorgalmasan hozza el nékünk a világosságot. Ahelyett hogy arra ügyelnél épp ki dugja az asszonyt

Aranyi Gábor 2015.09.22. 15:51:10

@high up!: Mennyé má' anyádba! Az EU KÖZVÉLEMÉNYÉNEK uszkve 80 %-a áll Orbán mellett! Azt értétek el az állibbant, mindenáron való faccakodásotokkal, hogy Európa megmentője szerepében a mennybe fog menni! A feleségem szerint egy ÖTÖDIKES gyereknek is van annyi esze, hogy mit tegyen, ha hirtelen többszázezer emberszabású rongyol be, és sz@rik össze meg vissza mindent, mondván, hogy ők csak a 4. szomszédba menekülnek - rajtunk keresztül. Én kicsit szaftosabban fogalmaztam meg, hogy ki és hova bújjon, meneküljön, ha csőre kell rántani a szerszámot... Nógrádi professzor még szakszerűbb volt. Amit mondott, kb. 2-4 hét múlva megtette a kormány (a Jobbik speciel évek óta szajkózta már...), amit a kormány tett, azt újabb 2-4 hét múlva megtette Európa. Tájékoztatlak, hogy ma nem nyertél hangszórót, mehetsz máshová ontani a hülységeidet. A lőtéri kutya nem kíváncsi rád, de nem nézném meg közelebbről...

MEDVE1978 2015.09.22. 16:02:18

Az egész kérdés legérdekesebb vetülete a probléma áttételes hatása például Magyarországra. Ami nagyon negatív lesz, sajnos a menekültekkel így is, úgy is szívni fogunk, akár befogadjuk őket, akár nem. Néhány várható és sajnos valószínű hatás:

1. Az Európán belüli kohézió és szolidaritás csökkenése. Ez egyébként is csökkent, a menekültkérdés fel fogja gyorsítani. A menekültek ellátása és kezelése óriási pénzeket fog igénybe venni, amiből a tagállamok minél többet megpróbálnak majd az EU-ra nyomni. Emiatt kevesebb EU forrás áll majd rendelkezésre többek között az elmaradottabb területek - így Magyarország támogatására.
2. EU-n belüli vándorlási tendenciák gyengülése, valamint az államok alacsonyabb szintű néprétegeinek további szegényedése. Vélhetően a bevándorlók az alacsony képzettséget igénylő munkahelyeket árasztják majd el. Ezzel óriási és egyenlőtlen versenyt teremtenek majd a helyi szegényeknek, illetve a keleti és déli államokból nyugatra és északra vándorló képzetlen emberekhez. Az idénymunkás Németországban nem görög vagy spanyol, az osztrákoknál nem magyar lesz, hanem afgán vagy szír menekült.
3. A fentiek miatt óriási társadalmi feszültségek keletkeznek. A vesztes rétegek dühüket a bevándorlókra és az estabilishmentre zúdítják. A választásokon tarolni fog a szélsőjobb, illetve mindenki jobbra tolódik. Magyarország még akár szerencsésnek is mondható, hogy a maffiafőnök Orbán játszotta ki a témát és uralja, nem pedig Vona Gábor. Ausztriában - ha gyorsan nem változik valami - az FPÖ fog nyerni, Lengyelországban már a rettegés miatt is a Jog és Igazság, de az impotens horvát baloldali kormány is bukik, ha a menekültek egy kicsit is a nyakán maradnak majd.
A közvélemény kutatások már most is a fentieket mutatják.
4. Görögország beomlik. Tsipras meg fogja zsarolni Merkelt a bevándorlókérdéssel. A helyzet többesélyes: vagy öntik Görögországba tovább a pénzt vagy a görögök kiesnek az euroövezetből és az lesz ám az igazi anarchia.
5. Nagy-Britannia kilép az EU-ból. Sajnos úgy tűnik, hogy a menekültek megadják a kegyelemdöfést. Ha 2017-ig az EU nem talál megnyugtató megoldást a kérdésre és lesz népszavazás, a britek ki fognak lépni.

Ballib Cenzúra · http://ballibcenzura.blog.hu/ 2015.09.22. 16:16:00

" De még ennek ellenére is megdöbbentő látni, ahogy a rettegők csüngenek rettegtetőik minden jól adagolt, bornírt szaván."

Ez a mondat egyébként igaz.
Csak egyre kevesebben vagytok.
Hiába rettegtek naponta diktatúrától, meg náciktól meg tököm tudja mitől, már a kutya se kíváncsi rátok.

Mindenki felfogta, hogy a honfoglalást meg kell állítani.
Hogy a kontorol nélküli korlátlan muszlim illegális bevándorlást meg kell állítani mindenáron !

És ez nektek nagyon fáj.
Egyre népszerűtelenebb a ballibbek erőltetett marhasága az országban.

Sajnos ez van.
Szokjatok hozzá.
Ilyen a demokrácia.
Márhogy az igazi.

monddazigazatmar 2015.09.22. 16:17:52

@chrisred: Kis vörös! Megint csúsztatsz. Ott a genfi egyezmény- az a menekült, aki közvetlen veszélyből jön (tehát jelen állás szerint max Ukrajna lehet ilyen hely), és együtt kell működnie a hatóságokkal.

És talán nem Hollywoodot kell hibáztatni, lehet hogy a gyapjasok tettek azért, hogy a normális ember ne akarja őket a környéken látni.

StanLee · https://newsroll.net 2015.09.22. 16:18:44

@MEDVE1978: A 2. és 3. ponthoz csak annyit tennék hozzá, hogy volt valamelyik német újságban cikk arról, hogy már most látszódnak a hatásai az olcsó munkaerőnek.

Az egyik német pékség megegyezett egy eritreai menekülttel, hogy felveszik 8,5-es minimálbérrel. A munkaügyi hivatal nem járult hozzá a munkavállaláshoz, mivel az adott munkakörben a pékségben is használt órabér 12,5 volt.

Természetesen kétféleképpen lehet értelmezni ezt a döntést: nem engedik a menekültet dolgozni, milyen rosszak, mert a menekült továbbra is segélyen fog élni. Milyen rendesek a hatóságok, mert nem engedik adott munkakörben az órabér letörését a menekültek alkalmazásával.

Win-win szituáció nem lesz sose, mert a munkaadó vagy ad mindenkinek 12,5-et, de akkor a németajkúnak adja a több pénzt és nem fogja a nagyobb problémát jelentő menekültet választani, vagy adja a menekültnek a 8,5-et, és ezzel választás elé állítja az összes munkavállalóját, hogy hajlandóak-e egy 30%-os bércsökkentésbe belemenni, vagy mennek munkanélkülinek és helyettesíti őket menekülttel.

Az egészből az állam fog rosszul kijönni, mert mindkét esetben fenn kell tartania a szociális juttatásokat, de az is látszik, hogy olcsóbb a menekült munkaerőpiacról történő kizárása, mint a munkabér csökkenése miatti alacsonyabb adóbevételek és a növekvő szociális kiadások fedezete.

Ballib Cenzúra · http://ballibcenzura.blog.hu/ 2015.09.22. 16:23:48

@chrisred:

A nemzetközi jog hamarosan változni fog, ha ilyen ütemben folytatódik a muszlim honfoglalók özöne.

Megjegyzem az egész hivatkozás nem állja meg a helyét.
A genfi egyezmény szerint az első nem háborús országban felállított menekülttáborban meg kellene állnia a menekültnek.
Ha nem teszi, akkor nem menekült, hanem illegális bevándorló, aki megsemmisítette a papírjait, hogy ne lehessen azonosítani, ki ő és honnan jön.

Francois77 2015.09.22. 16:28:56

asztán... és ez csak egy gyöngyszem. Neked mondták már, poszter, hogy ha ismered a betűket, azért írni még nem kell? Főleg, ha olyan alapinformációkkal sem vagy tisztában, hogy év elején (plakátkampány) még nem onnan jöttek, mint most. Azoknak a plakátoknak ezekhez az érkezőkhöz semmi közük nem volt.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2015.09.22. 17:25:04

@Flavius Mundus Puncius: És mi elszartuk az időt ahelyett, hogy kiválogattuk volna ezt a 10%-ot. Most a nélmetek teszik ezt, a többit pedig visszaküldik szeretettel. Talán nem a plakátkampánnyal, hanem érdemi intézkedésekkel kellett volna tavasz óta foglalkozni.

desw 2015.09.22. 17:31:37

@Kormánymeghízott Államcickány Úr:

"És mi elszartuk az időt ahelyett, hogy kiválogattuk volna ezt a 10%-ot. "

Nyilván a menekült orvos, IT-s, mérnök, ... Magyarországon akarna maradni és megtanulna magyarul is, hogy utána havi 120-ért dolgozzon.

Aztán mikor válogattad volna ki őket? Amikor vonultak az M5-ösön Pest felé?

chrisred 2015.09.22. 17:36:35

@MEDVE1978: Úgy gondolom, azért nem bolygatja senki a kérdést, mert kiderülne, hogy ugyan Törökország becsapta őket a táborokba, ezáltal megkíméli őket a kivégzéstől meg az éhhaláltól, de azért papírforma szerint megszegi a genfi egyezményt, mert nem folytat le szabályos eljárásokat, nem ad nekik papírokat, nem biztosítja az egyezmény szerinti jogokat. De ha ezt az ENSZ kezdené bolygatni a kérdést, akkor lehet, hogy a törökök még ennyit se biztosítanának, és akkor tényleg hatalmas humanitárius válság alakulna ki. Sőt, ahogy nagyon helyesen írod, ettől kezdve a krízishelyzettel érintett országok közvetlen szomszédainak mérettől és gazdagságtól függetlenül annyi menekültnek kellene menekült státuszt adni, amennyi átlépi a határt, és biztosítani olyan jogokat, amik talán még a saját állampolgárainak se tud. Ennek nyilvánvalóan egyenes következménye lenne, hogy az összes ilyen ország azonnal felmondaná a genfi egyezményt, amint háború tör ki a szomszédban, és lövetné a határon átlépni szándékozókat magyaros stílusban.

Ezért most ez a félig-meddig legális állapot, hogy azok az országok, amelyek egyáltalán nem foglalkoznak menekült státusz kibogozásával, nem egyezményszegők, hanem mintha nem is lennének. Így lett Szíria szomszédos Ausztriával.

chrisred 2015.09.22. 17:41:27

@desw: A második felére azt mondom, így van. Ha Orbán fél évvel ezelőtt megegyezik illib barátjával, hogy egy menekültet se engedjen Törökországból, kerül, amibe kerül, és ő majd az Unión be fogja hajtani a fejpénzt, akkor tényleg ő lenne Európa hőse. A dolog hátulütője, hogy akkor viszont senki nem tudná, micsoda káosztól menekültünk meg.

Gudzilla 2015.09.22. 18:50:36

Azt azért látni kell, hogy a menekültáradat nem fog megállni, és a legoptimistább előrejelzések is további milliókról beszélnek. A gond az, hogy Németország megengedheti magának a liberalizmust - itt most tessék menekültek számát felszorozni évi mondjuk húszezer euróval, ami náluk nem tétel, viszont Kelet-Európában igen. Persze itt is szükség lenne a migrációra - elöregedő társadalom, hiányszakmák, etc., de biztos, hogy nem így. Felkészült, papírokkal rendelkező, dolgozni vágyó menekültekről valahogy nem szólnak a hírek, csak arról, hogy kipécézték az álomországokat aztán gyía, se kerítés, se határ meg nem állíthatja őket. A muszlim kisebbségnél, pedig nem attól kell félni, hogy ők lesznek a többség, hanem, hogy egy hagyományosan sokat konfrontálodó vallás, amely könnyen radikalizálódik. Nyilván a minden burnuszost lőjünk halomra és a német fesztiválhangulat között kéne lennie egy középútnak, amely nem teremt későbbi precedenst - pl. Afrikában nem tudsz úgy eldobni egy követ, h ne a szírekkel azonos vagy rosszabb sorsú népre essen, tehát akkor ők is induljanak el az EU felé? Szerintem a kerítésépítés Orbántól jó gondolat volt, csak éppen kevesebb gyűlöletkeltés, és jobb PR kellett volna. A magyar politikából ugyanis mindenféle elegancia hiányzik, ráadásul ha történetesen igazunk is van, azt olyan ordenáré módon tálaljuk, hogy attól leég az ember pofájáról a bőr.

Bona Fides 2015.09.22. 19:00:39

@chrisred: Hónapok óta azon csodálkozom, hogy miért keverik-kutyulják folyamatosan a menekülést a bevándorlással? A kettőnek SEMMI köze nincs egymáshoz.
A menekültstátuszra jogosultat be kell fogadni, még akkor is, ha terrorista,meg akkor is, ha analfabéta és ha nem dolgozik, akkor is el kell tartani.
A bevándorló esetén nincs befogadási kötelezettség, aki értékes és használható, azt felszívja a gazdaság, aki meg nem kell a gazdaságnak, az mehet isten hírével.
Kétségtelen, hogy a menekültek között is akadhat olyan, aki értékes a gazdaság számára, az dönthet úgy, hogy dolgozik a németeknek, meg úgy is, hogy szarik rájuk, meghúzza magát, de ha teheti, azonnal hazamegy, mert A SZAKTUDÁSÁRA A SAJÁT HAZÁJÁNAK IS SZÜKSÉGE VAN.

Nem értem, miért gondolják úgy a németek, hogy pl. egy szír orvost mindenképpen integrálni kell, mert a muszlim vallású szír orvos ég a vágytól, hogy csak és kizárólag kibaszottul gazdag, szőke, kék szemű, vakarthalbőrű, alkoholista, gyaúr kutya németeket gyógyítson ahelyett, hogy a saját, sokat szenvedett honfitársain segítene.

Bona Fides 2015.09.22. 19:18:48

@MEDVE1978: A kérdést senki nem akarja megválaszolni és még csak el sem gondolkodik senki azon, hogy miért is kellene menekültnek tekintenem egy olyan embert, aki NEM HAJLANDÓ MENEKÜLTSTÁTUS IRÁNT KÉRELMET BENYÚJTANI????
A kérelmet majd a jövőben, akkor és ott fogja benyújtani, amikor akarja, nekem pedig már itt és most menekültnek kell tekintenem őt, mert ha nem akkor jön valami balliberális takony és elmondja, hogy én embertelenül bánok a MENEKÜLTEKKEL.

Ha ekkora embertömeg pl. a szír hadsereg egyenruhájában érkezne, akkor már lőhetnénk. Így viszont kötelesek vagyunk ölbe tett kézzel nézni, hogy egy ismeretlen, terhes nőkkel és gyerekekkel "felfegyverzett" emberhorda megszállja a hazánkat, Európát.

monddazigazatmar 2015.09.22. 19:19:58

@Gudzilla: "Szerintem a kerítésépítés Orbántól jó gondolat volt, csak éppen kevesebb gyűlöletkeltés, és jobb PR kellett volna. A magyar politikából ugyanis mindenféle elegancia hiányzik, ráadásul ha történetesen igazunk is van, azt olyan ordenáré módon tálaljuk, hogy attól leég az ember pofájáról a bőr."

Na, kezdjük ott, hogy egy hülyeség ez a "gyűlöletkeltés" duma. Akinek van esze, annak nem kell plakát, meg kormány, meg semmi ahhoz, hogy lássa, hogy mi a jó neki és mi a rossz. A ballibek lehet, hogy olyan egyszerűek, hogy agy plakát miatt megszeretnek vagy meggyűlölnek valakit, de a normális emberek nem így működnek. Hidd el, hogy ha gyurcsány csinálta volna amit orbán, és fordítva, akkor most fletónak lenne 90% támogatottsága.
Aztán, persze ez csak az én véleményem, de könyörgöm, mégis milyen eleganciára vágysz? Most tényleg.
Egy szerb(!) európaiságról puffog, meg a kerítés auswitz-ra emlékezteti? Úgy, hogy a 10 éve még tízezreket mészároltak le, és ő abban a seregben volt?
Egy osztrák szintén holokausztozik, aztán 2 nap múlva ugyanúgy tudják csak felpakolni a csőcseléket a vonatra, hogy máshova megy mint mondják?
Egy luxemburgi alkesz, aki ovodás módjára vicceskedik meg pofozkodik?
Ezekből nem hiányolod az eleganciát?
Most tényleg oldaltól függetlenül, ha valaki odaszarna az asztalra Brüsszelben az sem lepne meg. Ezekkel legyen elegáns az ember? Nem mintha meglenne mondjuk szíjártóban a képesség, de akkor is.

monddazigazatmar 2015.09.22. 19:21:45

@Bona Fides: Ez egy nagyon jó kérdés. Tedd fel bolgárúrnak pl.

Agysebész migráns 2015.09.22. 19:22:27

"Magyarországon jó eséllyel beélesedik a nyugdíj-bomba. Az majd simán átdobja Magyarországot is a befogadó országok közé, de addigra már jó eséllyel késő lesz. Csúnyán szenvedni fog a 9 milliósra (2035) csökkenő Magyarország."

Marhaság.

1. A migránsoknak MOST kell munkát adni. magyarországon MOST nincs munka.

2. A migránsok NEM beszélik a nyelvünket és NINCS itt hasznosítható szakmájuk. Tehát az ELTARTOTTAK számát növelnék a gyerekeikkel együtt.

3. Ha majd munkaerőre lesz szükségünk, adhatunk munkát határon túli magyaroknak.

4. Ha ők nem itt akarnának dolgozni, akkor meg adhatunk munkát nálunk szegényebb, európai ország munkavállalóinak.

Úgyhogy hagyd abba a rinyát a demográfiai bombáról, mert az egész egy nettó hazugság.

Bona Fides 2015.09.22. 19:41:05

@kvadrillio: A gyrosban meg emberi spermát találtak néhány éve ÁNTSZ vizsgálat során.

Bona Fides 2015.09.22. 19:47:37

@Kormánymeghízott Államcickány Úr: Ha senkinek nincs semmiféle papírja, nem áll szóba a magyar hatóságokkal, akkor mi alapján és hogyan válogatod ki a 10%-ot?

Bona Fides 2015.09.22. 20:06:48

@Agysebész migráns: A nyugdíjbomba egyébként érdekes kérdés. Az emberek "nyugdíj-megtakarítását" (ami világviszonylatban istentelenül sok pénz) alapok kezelik, s ebből a felcímkézett pénzből élnek nagyszerűen.
Az a gáz, hogy a pramisrendszer csak akkor működik, a több a befizető utód, mint a nyugdíj-megtakarító.

Nincs elég utód, tehát a rendszer rossz és fel kellene számolni.
De az Alapok nem akarják bukni a játszópénzt, ezért válogatás nélkül, minden eszközt megragadnak, hogy több legyen a befizető. Ilyen eszköz a bevándorló is, hiszen dől az Alapokba a lé, legfeljebb élhetetlen lesz Európa, de leszarják.

Egyszerűen azt kell mondani, hogy felcímkézett nyugdíj-megtakarítás stornó, mindenki gondoskodjon magáról, ahogy akar. Ha nincs "nyugdíjrendszer", akkor nem baj, ha fogy a népesség Európában, vigyétek el a termelést és a jólétet oda, ahonnan ide akarnak menekülni, mert akkor ott növekszik a profitotok és ott tudnak fogyasztani a folyamatosan gazdagodó emberek - és ott fog ezzel összefüggésben csökkenni a népszaporulat.
Bezony.

Bona Fides 2015.09.22. 20:09:44

@Bona Fides: Meg kell jegyeznem, állami nyugdíjrendszer nélkül élt az emberiség hosszú évezredekig. Még a dédszüleimnek sem volt nyugdíjuk és mindenki 90 éveskor fölött halt meg, akkor sem éhen.

Punxsutawney Mormota 2015.09.22. 20:15:40

@Mérnork: Azon gondolkodj el bérmarha, hogy éppen ma ítélt el a bíróság életfogytokra egy erdélyi, nagyon magyar, bandát, amely idős embereket gyilkolt halomra. Vagy ott volt az a Weiszdorn gyerek! Milyen jókiállású keresztény és magyar gyerek volt az! Úgy hallottuk, hogy nagyon szimpatizált a Fidesszel a 90-es években. Oszt egyszer csak megölt 8 embert, ki érti ezt?

Sexual Harassment Panda 2015.09.22. 20:17:16

@StanLee: "német belügyminiszter a minap beismerte, hogy a menekültek nem jelentenek megoldást Németország elöregedési problémájára. Várom a hírt, amikor bejelentik hivatalosan, hogy a GDP polírozásában sem fognak a menekültek részt venni."

Forràs?

Namir 2015.09.22. 20:21:12

"Bevándorlási hisztéria és ami mögötte van"

...230 000 illegális bevándorló/határsértő 8 és fél hónap alatt

persze ez a liberálisoknak csupán álprobléma

hülyék

Tudományos libsizmus 2015.09.22. 20:31:27

@Kormánymeghízott Államcickány Úr:
Nem mondhattak 0%ot, mert az gáz lett volna Merkel meghívója után. Ugyanis az 0%.

monddazigazatmar 2015.09.22. 20:39:18

@Punxsutawney Mormota: Jaja. Aki szimpatizált a fidesszel 90ben az mind megölt 8 embert, te fasz.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2015.09.22. 20:39:29

@desw: Én semmikor nem válogattam volna ki őket. Nem az én dolgom, vannak akiket megfizetek érte. A vakbelemet sem én műtöm. Annak kellett volna kiválogatnia, aki elvileg az országért dolgozik és megvan hozzá a felhatalmazása.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2015.09.22. 20:42:04

@Bona Fides: Nos, hány kérdéssel lehet kideríteni, hogy valaki tényleg orvos, vagy mérnök-e, ahogy állítja? Szerinted? Aki hazudott, az A sorba áll, aki nem, az a B sorba, ahol azok állnak, akikkel érdemes tovább foglalkozni. Na, tetszik? 10 másodperc alatt találtam ki.

Punxsutawney Mormota 2015.09.22. 20:43:12

@monddazigazatmar: Miért, eddig a bevándorlók hány, ehhez csak kismértékben is hasonlatós bűncselekményt követtek el, marharépa?

Punxsutawney Mormota 2015.09.22. 20:49:07

@monddazigazatmar: Egyébként, ha értelmeznéd, amit írtam, akkor talán nem lennél ekkora tulok.
Az embereket a cselekedeteik alapján kell megítélni, nem abból, honnan jött, milyen népcsoporthoz tartozik, mit eszik és milyen a vallása...

Tudományos libsizmus 2015.09.22. 20:53:06

@Punxsutawney Mormota:
"Milyen jókiállású keresztény és magyar gyerek volt az! Úgy hallottuk, hogy nagyon szimpatizált a Fidesszel a 90-es években. Oszt egyszer csak megölt 8 embert, ki érti ezt?"

Ha te lényegében összemosod a keresztényt, a magyart, a fideszest a nyolcszoros gyilkossal, akkor úgy tűnik, te magad sem a cselekedetei alapján ítéled meg az embereket, hanem annak alapján, hogy keresztény, magyar, esetleg fideszes.

Úgyhogy nem kell a szokásos liberális mimikri, mert nagyon átlátszó.

desw 2015.09.22. 20:58:34

@Kormánymeghízott Államcickány Úr:

"Én semmikor nem válogattam volna ki őket. Nem az én dolgom, vannak akiket megfizetek érte. A vakbelemet sem én műtöm. Annak kellett volna kiválogatnia, aki elvileg az országért dolgozik és megvan hozzá a felhatalmazása. "

Ja, így könnyű mondani az "okosakat"! Gondolom a sebészt is kioktatod, hogy miként műtse a vakbeledet.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2015.09.22. 21:23:38

@desw: Ne kötekedjél. Nem lehet véleményem, mert nem vagyok szakember a témában? Akkor neked sem lehet? Amúgy utóbb leírtam, hogy hogyan oldottam volna meg.

"Nos, hány kérdéssel lehet kideríteni, hogy valaki tényleg orvos, vagy mérnök-e, ahogy állítja? Szerinted? Aki hazudott, az A sorba áll, aki nem, az a B sorba, ahol azok állnak, akikkel érdemes tovább foglalkozni. Na, tetszik? 10 másodperc alatt találtam ki."

Szűtté mamá? Szűjjé! 2015.09.22. 21:24:18

@Tudományos libsizmus: Elfelejtettél válaszolni fideszes.

Mondjuk igazából nem is érdekel a válaszod...

Ad Dio 2015.09.22. 21:38:25

"Védi az országot az amúgy valós, de egyszersmind nagyon túlliheget problémától."

Vs...

"Az európai menekültválságban ez a hét az utolsó esély a folyamatok fölötti ellenőrzés visszaszerzésére Horst Seehofer bajor miniszterelnök szerint. A konzervatív CSU elnöke kedden beszélt arról: meg kell ragadni a "Németországnak és Európának megadatott utolsó esélyt", hogy nemzetközi együttműködéssel kezelhetővé váljék a menekültprobléma."

Félek ezt problémát nem lehet túllihegni. Csak lefelé lehet félrebecsülni. Ne legyen igazam. És persze Seehofer is tévedjen...

monddazigazatmar 2015.09.22. 21:45:50

@Punxsutawney Mormota: "Miért, eddig a bevándorlók hány, ehhez csak kismértékben is hasonlatós bűncselekményt követtek el, marharépa?"
Hát ugye volt egy afgán, aki lekéselt három embert a határon. Ez elég jó arány 150ezer emberből 2 hónap alatt?
Arról meg ugye mit is tudsz, hogy ott mit követtek el? Lófaszt sem ugye kedves mormota?
Hogy lehet összevetni egy 10 milliós ország 20 év alatt elkövetett bűncselekményeit egy átvonuló hordával?

Ad Dio 2015.09.22. 21:47:31

Vannak problémák és vennek krízisek. A problémák békeidőben jelentkeznek, a krízis pedig válságot hoz. A problémákat a szokványos jobb/bal idiotizmussal kezelni európai sport. A krízisidőben viszont felfüggesztődnek az oldalak.

Amint most is látjuk. A törésvonal ma nem a jobb/bal tengely mentén húzódik, hanem azokat választja el egymástól, akik hajlandóak következetesen gondolkodni és akik nem. .

monddazigazatmar 2015.09.22. 21:48:54

@Punxsutawney Mormota: "Az embereket a cselekedeteik alapján kell megítélni, nem abból, honnan jött, milyen népcsoporthoz tartozik, mit eszik és milyen a vallása."
Jó nagy baromság. És mit csinálsz, ha 3 év múlva kiderül, hogy a cselekedeteik alapján nem kellenek ide? Elküldeni nem fogod tudni, az hétszentség.

Elvileg jártál Afrikában, ugye? Azt szeretnéd itt is ami ott van?

monddazigazatmar 2015.09.22. 21:55:38

@Kormánymeghízott Államcickány Úr: "Nos, hány kérdéssel lehet kideríteni, hogy valaki tényleg orvos, vagy mérnök-e, ahogy állítja? Szerinted? Aki hazudott, az A sorba áll, aki nem, az a B sorba, ahol azok állnak, akikkel érdemes tovább foglalkozni. Na, tetszik? 10 másodperc alatt találtam ki."

Igen, az efféle ötletek, amiket tovább tart leírni, mint kigondolni általában szarok.
Hol és mikor tartod a nagy válogatást? Mert ugye a normális menedékkérelem úgy működik, hogy jelentkezel a hatóságnál, aztán elmesélsz mindent. Ezek meg éppen futottak a rendőrök elől.
Aztán ott helyben levizsgáztatod? Hogy? A határon rittyentesz egy minden szakmát átfogó vizsgarendszert?
Akkor mit csinálsz, ha a rakétamérnök nem akar itt maradni?

Punxsutawney Mormota 2015.09.22. 21:57:22

@monddazigazatmar: meghalt valaki? az egész belváros tele van magyarul remekül beszélő erdélyi zsebtolvajokkal.

Punxsutawney Mormota 2015.09.22. 21:59:03

@monddazigazatmar: Kevered Afrikát a Közel-Kelettel. Jártál már Ománban? Láttad, hogy ott mi van?
De Tanzánia bizotnságos. Uganda dettó. Kenyának sincsenek belső gondjai.

DR. Smit Pal 2015.09.22. 22:01:01

"Az, hogy az ország kettészakad, Orbánt már eddig sem érdekelte,"

Szanalmasak vagytok. Az orszag annyira kette van szakadva, hogy a lakossag 85 szazaleka tamogatja Orban Viktort.

monddazigazatmar 2015.09.22. 22:09:50

@Punxsutawney Mormota: Meg bazmeg, meghalt.
hvg.hu/itthon/20150728_Keseles_a_szerbmagyar_hatarnal_a_dulakod
"amelyben egy afgán férfi meghalt, ketten pedig megsérültek. "

naphegyi vince · http://liberator.blog.hu/ 2015.09.22. 22:10:15

2. "Európai szinten minden behalt, esély sincs közös cselekvésre." Szerintem nem halt le teljesen, de komoly zavarok vannak. De folyamatosan nyomják az ellátó rendszerekbe az erőforrásokat. És ez azt jelenti, hogy meg fogják oldani a problémát. És ez nyilván nem államcsőd szintű probléma.
3. Olyan mintha nem olvastad volna el, vagy nem értetted volna meg amit írtam. Leírtam, hogy ez a kezdet. Ne megszokásból vitatkozzunk, hanem a tényleges állításokon. Írtam én, hogy 2,5 millió menekültet elbír a rendszer? Nem. Azt állítom, hogy az ez évi 1 millióval elbír valahogy, és közben kialakul a megoldás. A megoldás nyilván csökkentés irányába fog lépni. Azt állítom, hogy Orbán a közösség kárára fényezi magát, ami rontja az együttműködést, az ilyen magatartás szétveri a csapatot. Mint írtam, a kerítést nem vetem el, de tárgyalások után, az EU-s megoldások hiányát kivárva építettem volna meg. Sokkal több kormányközi csúcsot tartanék a szomszédokkal, hátha találunk megoldást. És az EU csak a gesztust magát is nagyon bekajálná. A csúcsszervező, együttműködés motorja Mao-ra ciki lenne ráereszteni menekülteket.
4. 20% egy szokásos optikai csalódás. De érdemes lenne a 10%-os számítás mögötti modell-t szétszedni. Annyiban igazad van, hogy egy alacsonyabb bevándorlási szinttel számol a 10%os modell. De egy magasabb bevándorlási szint esetén meg számolni kell a trend-töréssel. Mert a társadalom tök nyilvánvalóan nem bírja el a magasabb arányt. Se kulturálisan, de gazdaságilag sem érdek a túlzott munkaerő felesleg.

monddazigazatmar 2015.09.22. 22:12:27

@Punxsutawney Mormota: Nem keverek semmit. Jártam erre is arra is.
Van némi fogalmam, hogy mennyire tönkre tudnak baszni egy országot. Mind a négerek, mind az arabok.

Szvidrigajlov 2015.09.22. 22:12:59

@chrisred: Aludj velük egy szobában. Allah növessze hosszúra a szakálladat.

monddazigazatmar 2015.09.22. 22:14:46

@naphegyi vince: "Mint írtam, a kerítést nem vetem el, de tárgyalások után, az EU-s megoldások hiányát kivárva építettem volna meg. "

Volt bármilyen elgondolás eu részről? Még most sincs baszod. Ha arra vársz, hogy tárgyalgass Junckerral, akkor 2020ban a szírek építenek kerítést, hogy a szomáliaiak ne jöjjenek utánuk-.

Szvidrigajlov 2015.09.22. 22:19:14

@MEDVE1978: Nálad a pont, barátom. Egy szempontot hagytál ki. De ez fontos szempont. Megvilágítja a liberális hangoskodók mögötti valós tendenciákat, érdekeket.
Ez pediglen az, hogy a magyar és lengyel munkaerőnél is olcsóbb betanított munkás munkaerő kinek termel profitot. És akinek profitot termel majd a következő tíz évben az ebből miért ne előlegezne néhány szaros garast egy két civil idiótának, high up-féle hasznos baromnak, esetleg a FAZ, A SDZ, a Figaro, vagy a FT szerkesztőségének.

fehérfarkas 2015.09.22. 22:24:51

@high up!: "Minden diktátor álma, hogy az országa 90%-nyi Átlaghülyemagyar népségböl álljon, akiket seperc alatt, egy mondattal bármire be lehet hülyíteni."

Szegény véreskezű diktátorok, akiknek azért kell véreskézzel elnyomni a népet, mert az a magyarral ellentétben nem birka módon tapsol a kizsákmányolásának és elnyomásának, hanem mert állandóan lázongani próbál a diktátor ellen.

desw 2015.09.22. 22:25:10

@Szvidrigajlov:

"Ez pediglen az, hogy a magyar és lengyel munkaerőnél is olcsóbb betanított munkás munkaerő kinek termel profitot."

Ez összeesküvés-elméletnek jó, a valóságtól viszont igen távol áll.

Minimálbér/minimálórabér van, ennél olcsóbban egy menekült/bevándorló sem dolgozhat.

Éhes ló 2015.09.22. 22:30:22

A magyar társadalom valóban kettészakadt.
Van 10-15% magyarul beszélő és magyar állampolgársággal (is) rendelkező, no meg van a többi - akinek nem csak a nyelve és a papírja magyar.

Punxsutawney Mormota 2015.09.22. 22:33:49

@desw: azért írtam, hogy BELSŐ, mert a mészárlásokat Szomáliából átszivárgott szélsőségesek hajtották végre.
Nem saját BELSŐ terrorszervezet hajtotta végre.

Punxsutawney Mormota 2015.09.22. 22:35:34

@monddazigazatmar: Van mindenre példa és mindennek az ellenkezőjére is. Azért írtam Ománt, mert kurva kevesen ismerik, és egy nagyon speciális hely, nyitott társadalom. Szándékosan nem hoztam fel Katart, Abu Dhabit, Dubait, mert azok más tészták.

desw 2015.09.22. 22:41:06

@Kormánymeghízott Államcickány Úr:

"Ne kötekedjél. Nem lehet véleményem, mert nem vagyok szakember a témában?"

De, lehet! Csak tudod könnyű úgy beleokoskodni valamibe, ha lővésed sincs a dologról. A sebésznek is megmondod a tutit?

"Amúgy utóbb leírtam, hogy hogyan oldottam volna meg. "

Ügyi vagy! Te, és szerinted a jólképzett doki maradna Magyarországon havi 120-ért? Sőt, megtanulna magyarul is, mi? Amíg nem tud magyarul (évek), addig mi lesz vele? Vagy beszéljen a haldokló özvegy Pehely Lajosnéhez angolul??

Nos, tök jó ötleteid vannak, csak azért mielőtt világgá kürtölöd a tutit, nézd meg, hogy megvalósítható-e.

csonka balázs 2015.09.22. 22:43:54

A cikk tiszteletet és egyéni továbbgondolást érdemel.

desw 2015.09.22. 22:52:19

@Punxsutawney Mormota:

"azért írtam, hogy BELSŐ, mert a mészárlásokat Szomáliából átszivárgott szélsőségesek hajtották végre.
Nem saját BELSŐ terrorszervezet hajtotta végre. "

Tudtam, hogy ez lesz a válaszod!

Lehet tudni a menekültekről, hogy melyik honnan jönn és kicsoda? Okés, köszi!

Bőven elég baj van a cigókkal, pedig csak 8-10%-át teszik ki a népességnek, nem kell további balhés népség az EU-ba.

Szvidrigajlov 2015.09.22. 22:53:15

@desw: Jaaaa? És meddig tart egy szabályozást megváltoztatni liberális deregulációs érvek alapján. Az állam ne avatkozzon be a felek polgári viszonyába! A munkaerő ára a piaci viszonyok szerint alakul! A láthatatlan kéz megoldja a bérszínvonal problémáját is!

Vagy...tudod mit? Nem is kell megváltoztatni, csak el kell inflálni a minimálbért, ahogy a liberális Bokros Lajos tette, meg a Gyurcsány, meg a Bajnai.

A németek ezeknél a tetü véleményterroristáknál kissé szofisztikáltabbak, de ha mercédesznek, a folxvágennek szüksége lesz rá, megoldják, nem aggódom.

Punxsutawney Mormota 2015.09.22. 22:58:59

Igen. Viszonylag egyszerűen meg lehet mondani, hogy ki kicsoda.
Balhés népség? Lehet így is fogalmazni. Focimeccsekre hány ember jár egy évben? Mondjuk itthon. Otthon. Kábé 1,000,000 millió a 30 fordulóban? Ezek közül hány a balhés? Legyünk nagyvonalúak, legyen 1000 ember. A tévedhetetlen deduktív módszerdból ellenben az jön le, hogy mindenki balhés, aki meccsekre jár, igaz?

Mint ahogy a cigányoknak is egy része balhés, de Te nagyvonalúan megelőlegezed minden cigánynak, hogy az. Gondolom mélységesen egyetértettél akkor azzal az 5 faszagyerekkel is, aki rájuk vadászott.

desw 2015.09.22. 23:14:19

@Punxsutawney Mormota:

"Igen. Viszonylag egyszerűen meg lehet mondani, hogy ki kicsoda. "

Ne bassz! Nincs se útlevél, se semmi, ujjlenyomatot nem adnak, de te és a hozzád hasonló libis okostojások látják a szemükből, hogy kicsodák ők, mi?

Egy német felmérés a bevándorlókról:

"A FAZ cikke arra is kitér, hogy a menekültek a német lakosságon belüli arányukhoz képest magasabb arányban jelennek meg a bűnügyi statisztikákban. 2014-ben !!!!!!tízszer!!!!!!!! magasabb arányban (2,5 százalék) lettek valamilyen ügy gyanúsítottjai, mint amit a lakosságon belüli arányuk (0,28 százalék) indokolna. Ez a szám már nem tartalmazza az idegenrendészeti szabályok elleni vétségeket."

"A német bűnügyi statisztikák szerint a társadalmon belüli részarányukhoz képest az átlagnál magasabb a menekültek aránya a rablógyilkosságok (5 százalék), az emberölések (4 százalék) és a nemi erőszak (4 százalék) gyanúsítottjai között."

"Mint ahogy a cigányoknak is egy része balhés, de Te nagyvonalúan megelőlegezed minden cigánynak, hogy az."

Az arány nem mindegy, ember!

Igen, ez igaz a magyar cigókra is: a börtönökben masszív többségben vannak a cigók, pedig az arányuk csak 8-10%-a a népességnek.

desw 2015.09.22. 23:25:08

@Szvidrigajlov:

"A németek ezeknél a tetü véleményterroristáknál kissé szofisztikáltabbak, de ha mercédesznek, a folxvágennek szüksége lesz rá, megoldják, nem aggódom. "

Ne viccelj már! Jóval egyszerűbb a németeknek egy csoró Eu-s országba vinni a gyártás (pl Magyarország, Románia, ...), mint befogani, kitaníttatni és viaskodni 3. országból érkező csürhével. Vagy kiviszik a gyártást Bangladesbe, Mexikóba.

Nem a termék gyártásában van nagy pénz, mert arra egyre inkább úgyis a robotok jönnek. A fejlesztés a nagy lé, mert ahhoz már jólképzett emberek kellenek, nem kecskepásztorok.

Punxsutawney Mormota 2015.09.22. 23:31:16

@desw: Hallottál már mondjuk egy nyelvtani tesztről, zsenikém? Ha valaki szírnek vallja magát, de nem beszél kurdul, vagy arabul, vagy asszírul, akkor kiesett.
Ha valaki mondjuk szomáliainak mondja magát, de nem beszél afarul... Ez amúgy elég árulkodó.

És ez talán még te is belátod.

desw 2015.09.22. 23:44:36

@Punxsutawney Mormota:

"Hallottál már mondjuk egy nyelvtani tesztről, zsenikém? "

Ehhez ugye a drága szerelmeidnek pl várnia kellene pár napot/hetet, hogy kikérdezhessék és regisztrálhassák őket. De ugye ők végiggázolnak mindenen, mert nekik mindent szabad.

(mekkora rinyát vágott volna le a buzernyák libsi kórus, ha pl az M5-ösön vonuló csürhét lepofozza a katonaság az útról? [pedig ezt kellett volna tenni])

Aztán a nyelvi tesztből még mindig nem derül ki, hogy milyen szándékkal jönnek, milyen előéletük van, stb..., ami sokkal lényegesebb

Punxsutawney Mormota 2015.09.22. 23:45:12

@desw: A FAZ értesülései érdekesek!!!!!!!!!!!!!! (beeee, nekem is van ilyenem).

Az arány 4,9:1.
Ha a regisztrált, tartózkodási engedéllyel stb. bíró külföldieket nézzük, akkor az arány 2,5:1

Ha a korosztályos szűkítést alkalmazunk, akkor 1,7:1

DE! A statisztika nem mond el mindent. Június elején Zanzibárban Őfelsége egyik hadihajója kikötött és a haditengerészek lazultak egyet. Aminek a vége az lett, hogy több mint 110 tengerészt tartóztattak le. Az ilyen kilengések alaposan felbolygatják a bűnügyi statisztikákat, holott egyetlen eseményről van szó.

Punxsutawney Mormota 2015.09.22. 23:54:04

@desw: Drága szerelmeim? Barátom, nagyon sajnálom, hogy így felzaklattalak.

Többször, több helyen leírtam a hozzád hasonló fizetett bérnarancsoknak, hogy nekem sem szimpatikus, ha valaki papírok nélkül érkezik. Én az életben nem mentem ki az utcára úgy, hogy a személyim ne legyen nálam.
Egy ilyenhez nem kellenek hetek. Papír, toll és egy javító sablon meg néhány szír kebab-árus a határra.

Ha Te leruccansz Riminibe süttetni a hasad, rólad tudják az olasz hatóságok, hogy milyen céllal érkeztél? Turista vagy, egy betörőbanda tagja vagy lányokat futtatsz a városban? Weiszdornról tudta aznap reggel valaki, hogy órákkal később 8 embert fog megölni?

monddazigazatmar 2015.09.23. 00:19:24

@Punxsutawney Mormota: És? Baszod, van planktonevő cápa is. Ez mégis mit bizonyít?
Beszélsz összevissze hülyeségeket. Mégis mi a lófaszt akarsz bebizonyítani? Hogy afrika meg a közel kelet olyan kurva jó hely? Akkor ugyan miért menekülnek onnan?

Magyarázol nyelvtani tesztről. Hát baszod, azért megnézem hogy honnan rittyentesz napi ezer arab nyelvészt, aki megmondja, hogy most az ürge vele szemben milyen dialektust beszél épp.
Feltéve ha épp van kedve megszólalni. Mert ugye nemcsak regisztrálni nem nagyon vágytak, meg ujjlenyomatot adni, de vlaszeg a nyelvtani teszthez sem volt kedvük.

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.09.23. 00:21:18

@high up!: Gyakrabban forgathatnád a töri könyvet..Még ha igazad is lenne, akkor is csak 500 év.
Másrészt egyszerűen nem veszel tudomást arról, hogy számos nép élt függésben más népektől a történelem során. Különösen, ha nagyhatalmak ütközőzónájában lakott.Tudatlanságodból fakadóan azonban ezt magyar specialitásként fogod fel.
Persze így kompenzálod abbéli keserűségedet, hogy szánalmas politikai oldaladnak leáldozott..

monddazigazatmar 2015.09.23. 00:22:20

@Punxsutawney Mormota: "Mint ahogy a cigányoknak is egy része balhés, de Te nagyvonalúan megelőlegezed minden cigánynak, hogy az."
Hát elkezdheted sorolni az ellenpéldákat. Mesélj hol találhatóak a nembalhés cigók?

Punxsutawney Mormota 2015.09.23. 00:28:06

@monddazigazatmar: Neked tök mindegy mit mond az ember...Ha megkapod a Habony-művektől az utasítást, akkor az 1x1 igazságát is habzó pofával tagadod, megemlítve, hogy már köztudomású, hogy Ptolemaios is zsidó-cigány-bevándorló volt és az egész matematika világa judeo-bolsevik behfolyás alatt áll, csak te vagy helikopter.
Tudod, mit? Igazad van. Aki cigánynak születik azt 3 éves kora után intenálni kell, ugye baromarcúkám?

Bona Fides 2015.09.23. 00:28:13

@Kormánymeghízott Államcickány Úr: Tetszik. Eloszthatjuk a kvótát is. Téged operál a bemondásos szír orvos, engem meg a maradék magyar.
Egyébként pedig ne tedd a hülyét, mert tudod jól, hogy a kérdésekre sem hajlandók válaszolni, csak átmenni Germoneyba.
:)
Nem, mintha hiányozna, hogy itt maradjanak.

monddazigazatmar 2015.09.23. 00:29:09

@Punxsutawney Mormota: Ja. Az arab nyelvnek van 200 dialektusa és félmilliárd ember beszéli. De majd a határon a tollal megállapítod, hogy melyik homokdűnéről való. És akkor mi van, ha közlöd vele, hogy márpedig ő nem damaszkuszi? Megvonja a vállát és megy tovább

Punxsutawney Mormota 2015.09.23. 00:30:10

@monddazigazatmar: Iditóa! Egy teszt kellene, meg egy javító sablon. Húúúú, hogy te mennyire...egydimenziós vagy... A fantáziád csak addig terjed, ami jobbik szórólapjain van leírva :)))

Punxsutawney Mormota 2015.09.23. 00:31:27

@monddazigazatmar: Eddig ugye az volt a baj, hogy egy pastu is szírnek vallhatta magát... Nos, a pastuk nem nagyon beszélnek arabul, vagy asszírul, ugye ez megvan?

Punxsutawney Mormota 2015.09.23. 00:33:47

@monddazigazatmar: De ha esetleg elolvasnád azt, amit feljebb írtam, akkor láthatnád a véleményem a papír nélkül utazókról.
Ugyan megvetem a véleményedet, de legalább elolvasom, amit ideböffentesz meglehetősen fantáziátlanul.

monddazigazatmar 2015.09.23. 00:34:20

@Punxsutawney Mormota: Hehe. Annyira szeretem, hogy amikor se érv, se semmi akkor előjössz a "te fizetett bértroll vagy" dumával.
Tessék, mesélj hány nem balhés cigányt ismersz, hol találhatóak.

Bona Fides 2015.09.23. 00:37:15

@Punxsutawney Mormota: Épp a cselekedetekkel van a komoly probléma.

Suttyomban, éjjel, embercsempészekkel vitetem át magam a határaitokon, nem azonosítom magam, békés vagyok, amíg békén hagytok, de ha nem engeditek, hogy átvonuljak rajtatok akkor és ott, amikor és ahol én akarok, akkor kiabálok a balliberális sajtónak lejáratókampányért és dzsihádbikákkal töröm rátok a határt.

Lefordítva hétköznapi ember szintjére: bekopog a koldus, udvariasan közli, hogy csak némi kis pénzért jött, de ha nem ereszted be, rád töri az ajtót. Hogy ez zsarolás? Ki nem szarja le?

monddazigazatmar 2015.09.23. 00:38:31

@Punxsutawney Mormota: Pastu is szírnek vallhatja magát. Ja. Ha Mondjuk alapfokon tud arabul, ami a korán miatt illik, akkor miért ne?
És mondom, akkor mi van, ha valaki szír helyett iraki? Vagy fordítva. Javítósablon, baszod.
Tessék hogy mindenki értse: Nyomj egy kérdéssort, amiből te megállapítod, hogy melyik megyéből származik valaki.

monddazigazatmar 2015.09.23. 00:39:43

@Punxsutawney Mormota: Meg ugye a 40% analfabéta az már nem is arab, ugye? :D:D: Szánalmas seggfej vagy.

Bona Fides 2015.09.23. 01:06:51

@desw: Ennyire nem lehetsz naiv.Papíron egyforma az órabér, a valóságban pedig a menekült kevesebbet kap, amit elfogad, hiszen ő menekültként mindenféle támogatásokat kap, míg a bionémetre, vagy az EU-polgárra az általános szabályok vonatkoznak.
Ma is tudok olyan munkahelyet Magyarországon, ahol nyugdíj előtt felturbózzák a fizetést, de a bankszámlára utalt fizetés 35%-át készpénzben vissza kell adni a főnöknek.

desw 2015.09.23. 01:15:00

@Punxsutawney Mormota:

"Az arány 4,9:1. Ha a regisztrált, tartózkodási engedéllyel stb. bíró külföldieket nézzük, akkor az arány 2,5:1
Ha a korosztályos szűkítést alkalmazunk, akkor 1,7:1"

Sőt! Ha leszűkítjük a kört a kékszemű és szőke emberekre, akkor kiderül, hogy arányaiban jóval több német bűnöző van, mint néger, mi?

"Én az életben nem mentem ki az utcára úgy, hogy a személyim ne legyen nálam."

Látod!! Mert te európaiként tudod, hogy kötelességed is van. Védenceid meg úgy gázolnak át államhatárokon és országokon át, mint a vadállatok.

"Az ilyen kilengések alaposan felbolygatják a bűnügyi statisztikákat, holott egyetlen eseményről van szó."

Persze, csak ha ezek a "kilengések" állandósulnak és szinte csak egy népcsoporthoz köthetőek, akkor azért illene lenne legalább beszélni a problémáról.

Hála a buzeráns libsi jogvédőnek, még beszélni sem lehet pl a cigánybűnözésről, mert egyből ájvékol a kórus. Hogy lesz akkor így megoldás, ha beszélni sem lehet róla? Sehogy, látható!

"Ha Te leruccansz Riminibe süttetni a hasad, rólad tudják az olasz hatóságok, hogy milyen céllal érkeztél?"

Nem. Viszont ha török-zúzok és papírok sincsenek nálam, akkor garantáltan a sitten fogok éjszakázni, csak mert európaiként nekem ez jár, ugyi? Bezzeg a csürhéd!

Európa ismét bebizonyította, hogy emiatt a túl PC és bürokratikus hozzáállás miatt halálra van ítélve. Majmok vezette gittegylet az egész!

Bona Fides 2015.09.23. 01:18:21

@Punxsutawney Mormota: Épp EZÉRT nem hajlandók kapcsolatba kerülni a hatóságokkal, teszteket töltögetni, meg ujjlenyomatot adni.
Nem akarják, hogy azonosítsák őket.
Csak átvonulni akarnak névtelenül, arctalanul, mint az állatcsorda.
Ez a körülmény a legaggasztóbb az egész "menekült" cirkuszban.
Hogy a menedékkérő valójában nem kér semmit, csak jön, jön, jön és már nem csak azt nem tudjuk, hogy honnan, hanem már az sem tiszta, hogy hova.

desw 2015.09.23. 01:23:24

@Bona Fides:

"Papíron egyforma az órabér, a valóságban pedig a menekült kevesebbet kap, amit elfogad, hiszen ő menekültként mindenféle támogatásokat kap, míg a bionémetre, vagy az EU-polgárra az általános szabályok vonatkoznak."

Itt most nagy cégekről volt szó, nem zug gmbh-król. Nem hinném, hogy pl a VW-nál, Mercinél vagy Aldinál sutyiban megy a fizetés a dolgozóknak.

A németek azért is bírságolnak, ha egy adott munkahelyen nem adják meg az arra a szektorra jelemző bért.

2015.09.23. 01:35:16

Most már csak olyan menekülteket kell találjunk akik csak élni és dolgozni akarnak, hogy legyen nyugdíjunk.
Nem biztos, hogy ezekre érvényes.

Bona Fides 2015.09.23. 01:43:23

@desw: A nagy cégek nyilván díszmenekülteket fognak foglalkoztatni reklám céllal, de bizony az átlag német szívni fog. Vagy beragad a jövedelme, vagy adót emelnek.
Mert a menekülteket az EU polgárainak adójából fogják eltartani. Egy muszlim családanya, aki sosem dolgozott, mert csak szült és otthon volt a négy-öt gyerekével, az nem tud és nem is fog munkát vállalni. Márpedig a sok egyedülálló férfi után jön majd családegyesítéssel a teljes família.

Bona Fides 2015.09.23. 01:45:01

@randomgenerator: Nyilván minden vágyuk, hogy keresztény nyugdíjasokat tartsanak el. :))))

Bona Fides 2015.09.23. 01:54:46

Azt meg már végképp nem értem, hogy miért felfújható gumicsónakon menekülnek a tengeren?
Ha fából tákolnak össze valamit, az legalább nem süllyed el....
Én jól úszom, de teljesen kizárt, hogy gumicsónakban nekivágnék a tengernek.

bkkzol 2015.09.23. 05:34:04

Szerintem teljesen mindegy, hogy milyen dialektus beszél a bevándorló. Akár afgán vagy szír vissza kell irányítani hazájába. Esetleg ha világot akarnak látni akkor mehetnek a szírek, pakisztániak akár Eritreába is.

chrisred 2015.09.23. 05:35:35

@randomgenerator: Valószínűleg nem, hiszen ők visza akarnak majd menni a hazájukba, ha ott normalizálódott a helyzet. Európa demográfiai válságát nem ideiglenesen itt tartózkodó menekültekkel, hanem jól tervezett bevándorláspolitikával lehet megoldani.

chrisred 2015.09.23. 05:37:50

@Bona Fides: Mert nem is vadásztak rád eddig IS terroristák, meg utána nem kellett éveket töltened egy török menekülttáborban. Lehet, hogy utána nem lennél annyira finnyás.

StanLee · https://newsroll.net 2015.09.23. 07:07:17

@desw: Gondolom hallottal mar a Leiharbeit-rol (munkaero kolcsonzes, kozvetites). Ott vannak a szervezok, akiknek az alkalmazasaban allsz, majd ok megmondjak, hova mesz dolgozni.

Baratnom fonokenek a ferje egy ilyen cegnel volt alkalmazasban. A BMW-nel szerelt ossze Dingolfingban a soron. kb. 30%-kal kapott kevesebbet kezhez, mint a mellette allo BMW-s alkalmazott. Ugyanez igaz a VW-re is. Ott olyan bonuszokat kapnak a VW gyartosoron levok is, amikrol a kiszervezett munkas csak almodni tud. Mit gondolsz, miert kardoskodik a VW, Mercedes, stb is csak a mellett, hogy a menekult kapjon felmentest csak a Leiharbeit alol, tehat munkaero kozvetitokhoz mehessen dolgozni addig is, amig a kerelmet elbiraljak? Nem kell szakkepesites ahhoz, hogy meghuzza azt a par csavart, amire felveszik a sorra. A menekultek tobbsege nem a BMW-nel lesz tervezo mernok, mint a szomszedom aki az uj i3 es i8 elektromos hajtaslancat tervezi, 5 eves gepeszmernoki kepzes utan. A menekultek tobbsege mindenhol alacsony koltsegu munkaero lesz csak, semmi mas.

StanLee · https://newsroll.net 2015.09.23. 07:15:44

@randomgenerator: valahol korabban levezettem mar, hogy nagysagrendileg 2,x kereso jut ma Nemetorszagban egy nyugdijasra. Az en atlagos fizetesembol a nyugdijkasszaba kerulo penz 0,25 atlagnyugdijas nyugdijhoz elegendo. Feltetelezem, hogy a bevandorlok is egyetemi diplomaval rendelkeznek mint en, es ennek megfelelo munkakorbe kerulnek, tehat a nemet atlagfizetest alapbol elerik, akkor is minden egyes most nyugdijbavonulora kellene jutni 4 db menekultnek. Oh wait, felebredek mert belelog a bilibe a kezem. Esz ervek menten is latszik, hogy a nyugijkasszakat nem a menekultek fogjak feltolteni cash-el.

StanLee · https://newsroll.net 2015.09.23. 07:23:05

@Sexual Harassment Panda: www.faz.net/aktuell/politik/fluechtlingskrise/fluechtlinge-in-europa-fluechtlingskrise-im-live-ticker-13786125.html

22. September 12:04 Marcel Kuntz
Bundesinnenminister Thomas de Maiziere hat davor gewarnt, im Zuzug von Flüchtlingen die Lösung für die rasche Alterung und das langfristige Schrumpfen der deutschen Bevölkerung zu sehen. "Asylrecht und Asylverfahren sind nicht die richtigen Instrumente für die Lösung der demografischen Herausforderungen", sagte der CDU-Politiker. Deutschland benötige Zuwanderung. Unter den Flüchtlingen gebe es zwar viele beruflich Qualifizierte. "Aber mitnichten so viele, wie wir hoffen", sagte de Maiziere. (Reuters)

Bitte sehr :-) Az utolso mondat is eleg sokatmondo.

StanLee · https://newsroll.net 2015.09.23. 07:39:43

@Bona Fides: "Egy muszlim családanya, aki sosem dolgozott, mert csak szült és otthon volt a négy-öt gyerekével, az nem tud és nem is fog munkát vállalni. Márpedig a sok egyedülálló férfi után jön majd családegyesítéssel a teljes família."

A Zuzug az egy nagyon eles fegyver, az erejet meg alabecsulik a libsi nemet politikusok.

Amikor eloszor eltem huzamosabb ideig Nemetorszagban, jartam nyelvtanfolyamra, ahol olyan torokokkel voltam egyutt, akik 15 eve eltek mar Nemetorszagban, es alacsonyabb volt a nemet szokincsuk, mint a 3 eves unokahugome. Az egyik egy anya volt, o azt mondta, hogy nagy a torok nepesseg es igy a legtobb helyen ellavirozott az anyanyelven, a boltban nem kell beszelnie bevasarlaskor, ami beszelos vasarlas, azt torok boltban oldotta meg, mig ami nem olyan, oda vitte a gyereket vagy a ferjet tolmacsolni.

A masik egy vizszerelo emberke volt, kb. 10 eve elt itt, o azt mondta, hogy a munkaja elvegzesehez nem kell olyan oriasi szokeszlet, mivel alkalmazott, igy megmondta neki a nemetul jol beszelo fonoke torokul, hogy mit kell csinalnia. Szakmunkahoz nem kell nyelvtudas.

Volt egy harmadik srac, aki Romaniabol jott, svabok voltak az osei, igy kapott allampolgarsagot, segelyt, stb. O sem vagta igazan a nemetet, de kit erdekelt, ahhoz, hogy a Nordsee-ben kisusse a halrudacskat, nem kell felsofoku nemet szakmai nyelvvizsga :-)

Meg valami: baratnom novere most akar 2 gyerek utan elmenni dolgozni, nem tudja mit kezdjen magaval, mert amig otthon volt a 2 gyerekkel, kiirta magat a munkaeropiacrol. Elotte atlagon felul keresett, jo munkaja volt, a nemet GYES/GYED miatt megerte nekik a masodik gyereket is osszehozni, most mar kifutottak az idobol a harmadikhoz, kellene a munka, de ennyi ev utan a kutya nem akarja foglalkoztatni.

henna4 2015.09.23. 08:04:22

@desw:
Így igaz.
A mormotáról pedig tudni kell, hogy mindenkinél mindent jobban tud és igaz liberálishoz méltóan hihetetlen energiával osztja a másként gondolkodókat. :)

Szűtté mamá? Szűjjé! 2015.09.23. 08:47:27

@Bona Fides: Nos, aki nem hajlandó válaszolni, annak hátra arc. Egyébként pedig ha a kérdések után átmegy az autentikációs folyamaton, hogy itthon is orvos lehessen, akkor tőlem műthet is. Főleg, hogy a nemzeti magyar orvosok jórésze Londonban műt, úgyhogy neked oda kell majd menned. :-)

Szűtté mamá? Szűjjé! 2015.09.23. 08:49:41

@desw: Ó, nem félek éna annak a veszélyeitől, hogy a világgá kürtölt öteletemet valalaki megvalósítja. De egyébként igazad van, sajnos öt év alatt sem sikerült az egészségügy problémáit megoldani a fidesznek, szóval tényleg könnyen lehet, hogy még a szír orvosok sem maradnának itt.

naphegyi vince · http://liberator.blog.hu/ 2015.09.23. 09:46:39

@monddazigazatmar: @Punxsutawney Mormota: Érdemes lenne a vita lényegére, koncentrálni. "Most asztán már ész nélkül lehet egymást szidalmazni." - ti ezt -a valós témák ellenére - elég szépen aláírjátok. Noha nem mintha egyedül lennétek, de én pont a ti vitátokat futottam végig.

@monddazigazatmar: Ha téged bíznának meg a bevándorlási hivatal elbíráló részlegének vezetésére meg tudnád oldani. Lehet, hogy nem olyan egyszerű, de biztos nem lehetetlen. Pláne ha cél, hogy szűkítsük a befogadhatók számát, akkor megéri az erőfeszítést.

naphegyi vince · http://liberator.blog.hu/ 2015.09.23. 10:00:57

@chrisred: Szerintem a menekülteket sem kell feltétlenül örökre befogadni. A menekültek és a bevándorlók megkülönböztetése amúgy egy külön téma, ez a poszt nem ezzel akart foglalkozni, hanem a mesterséges hisztériakeltéssel, a kompromisszumos megoldások bemutatásával. Mivel a tényleges nemzeti együttműködés alapvető része a kompromisszumos megoldások keresése. Ami nálunk van az meg az egyik oldal szimpla lenyomása. ebből nem lesz jól működő egészséges ország. Egymásra sugárba hányás annál inkább. Lásd a kommenteket. És mély tiszteletem és köszönetem a kivételeknek.

naphegyi vince · http://liberator.blog.hu/ 2015.09.23. 10:04:24

@chrisred: Szerintem a menekülteket sem kell feltétlenül örökre befogadni. A menekültek és a bevándorlók megkülönböztetése amúgy egy külön téma, ez a poszt vissont nem ezzel akart foglalkozni. A fő vonulat a mesterséges hisztériakeltés, és az ezzel szemben lehetséges kompromisszumos megoldások bemutatása volt. Mivel a tényleges nemzeti együttműködés alapvető része a kompromisszumos megoldások keresése. Ami nálunk NER néven fut, az meg az egyik oldal szimpla lenyomása. Ebből nem lesz jól működő egészséges ország, nem így működnek azok a valódi demokráciák, ahol az emberek még ellenzékben se érzik magukat szarul. Az egymásra sugárba hányás annál inkább jön a NER-ből, lásd a kommenteket. És mély tiszteletem, egyben köszönetem a kivételeknek.

Exploiter 2015.09.23. 10:23:07

Nem tudom, honnan veszed, hogy kettészakad az ország. Akikkel eddig beszeltem, harmic emberből egy befogadasparti, de ő sikitana a legjobban, ha iszlam kornyeken kene elnie, egy szerint lehetne finomabban is kezelni a dolgot. A maradekot pont nem erdekli, hogy a problemat hogy oldjak meg, csak oldjak meg valahogyan...
Meglepő egyseget latok a kerdesben, pedig amugy mas kerdesekben eleg ellentetes velemenyt kepviselnek.

naphegyi vince · http://liberator.blog.hu/ 2015.09.23. 10:45:37

@Exploiter: Az én társaságomban meg a többség viszolyogva figyeli a kormány habverését és az emberek szenvedéséből politikai hasznot kovácsoló viselkedését. Persze vannak jobbos ismerőseim is, de őket meg minimum el tudom gondolkodtatni, hogy szinte mindenre van ügyesebb megoldás.
Így a kormányzat viselkedésének megítélése a törésvonal, és nem a befogadópártiság.

konrada 2015.09.23. 11:28:57

@naphegyi vince:
Na ja. Több féle ember lehet egyforma véleményen valamiről, miközben másképpen gondolkodnak.

...szerethetik egyformán a borjúszeletet, a jércesalátát, a sült malacot, az ürücombot miközben az egyik része elcsöpög az élvezettől, ha meglát egy aranyos bocikát, pipikét, malackát, barikát, és elájul a vágóhíd látványól, magából kikelve háborog az állatok vágóhídra tereléséről...

...a másik meg inkább hallgat, mert tudomásul veszi, ahhoz hogy azok az asztalára kerüljenek (ahogyan szivárványos széplelkekére is), sajnos az előbbiekre is szükség van, ha legközelebb is enni akar, mert a fotel állatvédőktől-vel együttesen maradnának éhen...

...szóval: beszélni lehet, de azoktól, akiknek ötletük nincs, csak berzenkedni tudnak minden valóban megoldás ellen, azokat nem lehet igazán komolyan venni...

2015.09.23. 12:26:33

@Punxsutawney Mormota:

Egy echte W E I S Z D O R N az neked mióta "magyar"? Én a helyedben egy másik nemzetiségre tippelnék ... S csak hogy tudd, Erdélyben egy nagyon nagy rakás cigány él ... szerintem a magyarokkal elég nehéz lehet összetévesztened őket, még ha román vagy, akkor se ... :)

2015.09.23. 12:33:02

@Punxsutawney Mormota:

Az 4 faszagyerek volt, és ha jobban megnézed, akkor gyakorlatilag titkosszolgai kormányengedéllyel és anyagi támogatással dolgoztak, kizárólag olyanokat lőve ki, akik meg se közelítik azt a cigányságon belüli szintet, amelytől a normál társadalom retteg ... :) És még csak meg se lincselték őket a máskor a legkisebb szokatlan jelre előrohanó, mindenféle kézügybeakadóval felvegyverzett tömegek. Vicces, mi?

Kicsilulu 2015.09.23. 13:04:28

Ismét egy súlyosan balliberális irányba elfogult "cikket" olvashattunk.
Kormányzati hisztéria keltésről és megosztásról ír, de arról egy szót nem szól, hogy pl. a DK, mint az ellenzék egyik képviselő pártja a röszkei események kapcsán olyan mértékben torzítja az igazságot, hogy arra már tényleg a hazaárulás szó a legmegfelelőbb jelző. Vagy, hogy az ellenzék a "nagy összefogási" hajlandóságában nem szavazza meg a parlamentben azt a törvényjavaslatot, ami lehetővé tenné az ország megfelelő védelmét.
Az összes többi a szerző által felsorolt "érv", pedig csúsztatások és a valódi problémák lényegtelennek való kisebbítésének halmaza.

naphegyi vince · http://liberator.blog.hu/ 2015.09.23. 13:09:35

@StanLee: Attól hogy tudsz egy-két kellemetlen példát mondani, még messze nem győztél meg, hogy ez az általános tendencia. Márpedig az integráció működésének megítélése szempontjából a reprezentatív felmérések érdekesek. És mintha a magyarok jobban nem bírnák a németországi törököket, mint maguk a németek.

naphegyi vince · http://liberator.blog.hu/ 2015.09.23. 21:04:49

@Namir: Szó nem volt arról, hogy ez ne lenne súlyos probléma. Véleményem szerint, komolyabb probléma, mint a görög-sztori. Na de akkor ki a hülye?

naphegyi vince · http://liberator.blog.hu/ 2015.09.23. 21:10:04

@konrada: egy pár alternatív megoldási javaslat volt a posztban, erre rányomni, hogy ötlet sincs, az inkább téged minősít. Nyilván nem véletlen, ha ezeket nem akarod megérteni.

naphegyi vince · http://liberator.blog.hu/ 2015.09.23. 21:19:48

@Kicsilulu: Viccelsz? DK? De most komolyan, szerinted kettőnk közül ki van Gyurcsányra jobban rákattanva?

chrisred 2015.09.24. 05:43:41

@naphegyi vince: Nem volt arról szó, hogy örökre, addig, amíg jogosult a menekült státuszra.

Szerintem a poszt témája szempontjából lényeges a kettő megkülönböztetése, mert a kettészakadt ország egyik felének érvrendszerének aduásza, hogy az ideérkezőket szimpátia-antipátia alapján kell megítélni, és a bevándorlók esetében igazuk is van. De a menekültek esetében az ország a hivatalos kötelezettségeit teljesíti, és ha ettől eltekint, akor olyan lesz, mint a rendőr, aki közúti ellenőrzésnél pofára osztogatja a büntetéseket, és nem veszi figyelembe, hogy ki volt ittas, ki hajtott gyorsan, kinek nem volt tartalék izzókészlete stb.

MEDVE1978 2015.09.24. 17:34:30

@naphegyi vince:

2. Európai ellátórendszer. A jelenlegi ellátórendszer meg tud birkózni a menekültekkel, legalábbis azzal az 1 millióval, aki most jött. Brutális költségei lesznek, de NY-EUrópa még kibírja. Ma olvastam a németeknél a tartományi miniszterelnökök közül egynek a nyilatkozatát. Ő elmondta, hogy rengeteg szociális bérlakást kell építeni és nem csak a menekültek miatt, hanem főként, azért, mert már így is lakáshiány van Németországban és tömegeknek megfizethetetlen a rendes lakhatás. Azt pedig el akarják kerülni, hogy német-bevándorló ellentét pattanjon ki. Ebből nem lesz államcsőd, de rengeteg pénzbe kerül majd.
3. Menekültek száma. Igen, csak 1 mo emberről volt szó. Ez azonban olyan, mintha azt mondanád, jön az árvíz, ma még el tudjuk hárítani, hiszen csak 1 méterrel van a gátak felett. Ja, hogy esett az eső azóta is.... Ez egy dinamikus probléma és pont, hogy az időbeli kifutása érdekes.
EU és szomszédpolitika. Bocs, de a szomszédaink alulmúlják egymást (mandineren vannak a dick move-nak nevezett lépésekről összefoglalók). Szerbia szemrebbenés nélkül tol ránk bármit, ahogy a horvátok is. Az osztrákoknál Faymannt, szlovákoknál Ficot, a románoknál Pontát is a belpolitikai haszonszerzés és a jó PR érdekli. Velük nem nagyon lehetett volna olyasmit koordinálni, ami ebben a válságban bármit megmozdít.

naphegyi vince · http://liberator.blog.hu/ 2015.09.24. 22:45:22

@MEDVE1978: 2. Szerintem nem a mostani költség brutális, inkább hosszabb távú. És az is nyilvánvaló, hogy az EU-s polgárok se bírják egy idővel cérnával. Én noha jobban bírom a dolgot, azért nem engednék be túl sok bevándorlót, mert az ezzel járó túlzott idegenellenesség elrontja Európát, felszámolja a toleranciát és a nyitottságot. Ezeket a liberális értéket védem, ha nem terhelem túl a közösséget.
3. Igen hosszabb távon lesz érdekes és kemény a dolog. Szerintem a probléma megoldásához sok pénz kell. A menekültek kezelése csak az egyik költség-vonal. Nem a határon kell feltartóztani a menekülteket, bevándorlókat, hanem a határos országokban. EU-s hadsereg kell, és a Mediterrán térség stabilizálása. Ahhoz pedig hadseregen túl még jól működő országépítő kapacitások is kellenek. De könnyű ezt mondani, de nehéz és drága megcsinálni. Pl. az országépítő kapacitás, jelenleg hogy működik arra jó példa Bosznia. Szóval ez még elég fejlesztés alatt álló történet. Nagyon komplex kihívás, tudományos kutatást igényel - Horizon2020, ugyebár - a jó eu-n kívüli támogatáspolitika és kultúrák területén egyaránt. A kutatás idő. A hadsereg viszont pénz, a támogatáspolitika üzemeltetése szintén pénz. Azt pedig nagyon nehéz átcsoportosítani. Tulajdonképpen még egy ekkora menekülthullám is kevés lehet, hogy megmozdítsa a nagy nehezen kialakított elosztási status quo-t.

Szomszédok: Amit leírtál, az megteszi gyors képnek. De vannak további összefüggések is. Szerintem itt is ki lehetett volna hozni valami jobbat. Mert az is igaz, hogy az EU bénázik. De ebben a bénázásban, ha valaki EU konform módon áll elő megoldásokkal, az könnyen hatalmas megbecsültségre tehetne szert. Ha lenne időm, le is írnám.

naphegyi vince · http://liberator.blog.hu/ 2015.09.24. 23:07:44

@chrisred: abban igazad van, hogy a "befogadási hierarchia" szempontjából fontos a dolog, de a poszt nem erről szólt. Noha a befogadási hierarchia szintén egy érdekes téma.
A befogadási hierarchia a bevándorlási hierarchiával együtt alakul ki. A bevándorlási hierarchia maga sem egyszerű, - de még mindig egyszerűbb, mintha hozzápakolnánk a menekült befogadás dimenziót - két fontos szempont van, azaz inkább három: magyar nyelv ismerete, képzettség és harmadikként a beilleszkedési motiváció.
Valami nagyon hevenyészett verzió
1. Határon túli magyarok
2. Magyarul pötyögő szomszédok.
3. Felső fokú végzettséggel rendelkezők, szakképzettek
4. További beilleszkedési és megélhetési teszteken/értékeléseken jól teljesítők
süti beállítások módosítása