A posványosi Orbán beszédről akarok írni. Ilyenkor kötelességemnek érzem, hogy el is olvassam az egész eredetit. De legalábbis megpróbálom elolvasni.

"... Magyarországon a kormányzó polgári, keresztény és nemzeti erő, tehát a Fidesz és a Kereszténydemokrata Néppárt a parlamenti helyek kétharmadát szerezte meg – éppenhogy, egy mandátummal"

Polgári? Nemzeti? - Ugyan már! Bár ezzel egy kicsit előre szaladunk, de szerintem polgári, és valódi nemzeti erő nem épít illiberális demokráciát. Nemzetieskedő és álnemzeti jobboldali kádárpolgárok igen. Polgárok persze olyan értelemben, ahogy a német polgárok, meg az olasz és még jó pár ország polgárai a 30-as években elég fura pártokat támogattak. De ma az ilyen polgárokat radikálisoknak és szélsőségeseknek tartják.

"a bosszúnak milyen nemes formája volna, ha ... egy parlamenti választáson éppen a határon túli magyarok voksaival jönne létre a többség vagy a kétharmad" - Ha viszont a választási rendszer manipulációjával, a szavazatok mindössze 45 százalékával jön össze a kétharmad, úgy hogy közben a közmédiát gyarmatosította az új állampárt, a kampányt pedig korlátozta a többi médiumban, akkor az a bosszú igencsak becstelen formájának minősíthető. Egyáltalán demokratikus politikus az, aki a bosszú kategórájában gondolkodik? A bosszú sokkal inkább a maffia és diktátorok szótárában kiemelt kategória.

Három bekezdés után már látom, hogy gondjaim lesznek ezzel a handabandával. Tényleg annyira fárasztó, és egyszerűen cáfolható ostobaságokkal van teli a legtöbb Orbán szöveg. Persze még olyan Orbánnál is nagyobb félnótások - mint Bogár László- problémafelvetéseinek is van valós magja. De valami olyan rémisztően ostoba és dogmatikus válaszokat fogalmaznak meg ezek a politikai félkegyelműek, hogy a demokratikus vitában és párbeszédben hívő embernek is elmegy a kedve a párbeszédtől. 

"sikerült a kommunistákat megtörnünk és kiszorítanunk" - hát ti éppenséggel baromira hasonlítotok a kommunistákra. Nagy tévedés, hogy úgy le lehet győzni a kommunistákat, hogy átveszed a módszereiket és fele részben úgy viselkedsz, mint ők. Pár megváltoztatott jelszó és a körülötettek átalakult rendszer nem elég. Akkor nem töröd meg és nem szorítod ki őket, hanem te is kommunistává válsz. Persze ti nem kommunisták vagytok, hiszen  néhány elvetek más, ti rátok jobban illik a fidesz bolsevik kifejezés. Erőszakosak, hatalommániások, elnyomók, pártállamban hívők. Választani persze lehet, de nem annyira demokratikusan, hiszen győzni csak ti győzhettek, mert a szabályokat nagyon magatokra szabjátok.  Komcsibbak vagytok, mint a nyomorult utódpárt. Szégyen a Fideszre nézve, hogy egy MSZP jobban tartja magát a demokratikus szabályokhoz. Ettől még lehet az MSZP nagyon szar, de ez a szomorú tény.  Röhejes és szomorú, hogy nálunknem a polgárok győzték le a kommunisátákat, hanem egy másik kommer frakció. Szocialisták után jönnek a fidesz-bolsevikok. A csőd demokraták után itt vannak a pocsék demokraták. Lehet ájuldozva tapsikolni: korszakos beszéd volt.

Az illiberális demokráciának pedig vannak pontosabb nevei, a még mindig szépítő irányított demokrácia, és a sokkal kifejezőbb áldemokrácia, kamu-demokrácia, pocsék demokrácia. Ilyen pocsék demokrácia pl. Venezuela, Argentina, Oroszország, Törökország. Ezek közül egyedül Törökország, ami még nem nyilvánvalóan elbukó állam gazdasági értelemben, Oroszországot meg hatalmas nyersanyag vagyona tartja csak partiban.

Nácik és kommunisták (sztálinisták), afrikai hadúrak diktatúrát építenek. Hugo Chavezek, Vlagyimir Putyinok, Benito Mussolinik újabban pocsék demokráciát építenek, a régebbi verziót meg fasizmusnak hívták. (Az olasz fasizmus megtűrt más pártokat és a demokrácia maradványait, a spanyol nem. Nem volt feltűnő a különbség, de ma már egyre érdekesebb, hogy a nácizmus antiszemita volt, a  fasiszta rezsimek, jobbára nem voltak azok. Népírtó jellegükről nincsenek infromációim). 

Szóval, tisztelt Hülyéim! Ha nektek ez tetszik, akkor ti már nem vagytok jobboldali polgárok, ti sokkal inkább "jobboldali" bolsevikok vagytok, afféle kádár konzervatívok. Nemzetiek se vagytok, hisz ti képtelenek vagytok az egész nemzetet képviseletére, a baloldaliak, a liberálisok, a mérsékelt jobboldaliak és a zöldek képviseletére. Ti ezeket a politikai csoportokat csak elnyomni tudjátok. Akinek még van józan esze közületek, ideje felébredni! Tudom, hogy nehéz, de a nemzet érdekében muszáj lenne.

A bejegyzés trackback címe:

https://liberator.blog.hu/api/trackback/id/tr846556671

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A Magyar Nemzet Online-on tilos leírni Simicska Lajos nevét 2014.08.01. 09:35:53

Rendkívül érdekes jelenségre figyeltem fel, amikor megpróbáltam hozzászólni az MNO-n. Elmagyaráztam volna szegény, értetlenkedő kormánypárti szavazóknak, miért is jelenik meg mostanában annyi, a kormánnyal szemben kritikus cikk az oldalon. Erőfeszítése...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2014.08.01. 09:08:51

Megállapítottad, hogy Orbán diktátor és diktatúrát épít. Tényleg nem újdonság, még ha igaz is.

E.Katolnai 2014.08.01. 09:24:47

sírunk, sírdogálunk: a vesztesek nyavalygása ez.
nemsokára a következő választáson kapjátok a következő nyakast, akkor majd még jobban lehet sírdogálni

2014.08.01. 09:30:00

@E.Katolnai: Izé. Az igazi vesztesek egyelőre büszkén döngetik a mellüket, meg nyakasokról dumálnak. Még. ;-)

high up! 2014.08.01. 09:34:46

A fidióta matyóhímzett panelprolik sokkal primitívebb birkanép mint amilyen a ballibsik voltak. A ballibsik legalább meg akartak maradni Európában, ez a sumás paraszt fidesz tábor viszont az ázsiai diktátorok rendszereit szavazza rá magára.

A ballibsik elkúrták a gazdaságot, eladtak mindent. A fidióta suttyók meg még jobban elkúrták a gazdaságot (egy újabb évtizedre) és saját zsebükre elloptak mindent.

A röhej persze az, hogy a kétmillió feletti fidióta birkatábor is többségben ugyanazokból áll, mint a maszop: 1,5 millió komcsi panelproliból. Emellett van mintegy 800 ezer tudatlan birka, akinek bemondod hogy "nömzöti", oszt már a jobbágyod is.

Az értelmiség meg búcsút mondott Orbenscu eftársnak és bandájának és alig várja, hogy megalakuljon egy polgári párt.
Addig viszont a tolvaj falusi suttyók uralkodnak.

FOLYTASSUK!

alfacharlybravo 2014.08.01. 09:34:53

Azért hihetetlen, hogy az elmúlt 8 év okoskáiból ekkora barmok lettek, csak a hatalomból kellett kipiszkálni őket. Csak sértegetni pocskondiázni és rombolni tudnak, ezzel akarnak meggyőzni bárkit is? Nincs egy érvük egy ötletük sem, hogy mit tennének jobban csak sírnak rínak mint egy fürdős K. Remélem bejön pár dolog a mostani vezetés ötleteiből bár mindent megtesznek uniós barátaink a balsiker érdekében. Ja az MNB -és alelnöknő beszól, hogy minek kimenteni a deviza hiteles hülyéket, miután hősi erőfeszítéssel becsaltuk a csapdába? Ezzel akarnak szavazatokat szerezni?

2014.08.01. 09:46:23

@alfacharlybravo: "mindent megtesznek uniós barátaink a balsiker érdekében."

Látod, ezért nem érted az érveket. Ha a fidesz kilopná a szemedet, azt sem vennéd észre.

alfacharlybravo 2014.08.01. 09:49:30

Hol van ebben a postban érv?
Csak hülye értelmetlen zagyválást látok.

2014.08.01. 09:55:38

@alfacharlybravo: Akkor mondok egy érvet: euro árfolyam. Ahogy romlik a forint, úgy nő az állam adóssága. Ezt neked kell kifizetni.
Hogy neked nőnek a megtakarításaid? Ez komoly érv. Látszik, hogy mennyire primitív a gondolkodásod. Magyarország nem te vagy.
A kormány wabankra játszik. Orbán már vagy látja a veszélyt, azért dörgölődzik Putyinhoz, vagy ki akarja építeni saját országát, és ebben csak egy hasonló autokrata lehet a támasza. Mindkét verzió gazdasági romlás....

2014.08.01. 09:57:14

@alfacharlybravo: Kóka és barátai...
értem. Tehát relativizálsz. Ha Kóka geci volt, akkor Orbán is lehet az.
Világos, ez neked így jó. Meg kell hogy mondják, mit gondolj. Magadtól nem megy. Jobbágy vagy, és ennek örülsz?

nu pagagyí 2014.08.01. 10:16:42

@alfacharlybravo: Gondolom közpénzből sikerült meggazdagodnod. Heréknek és parazitáknak tetszik ez a rendszer.

nu pagagyí 2014.08.01. 10:21:48

@alfacharlybravo: A Fidesz ostoba és káros gazdaságpolitikája csalta csapdába a devizahiteleseket, akiket most mások magánvagyonából óhajt "megmenteni". A jobboldal ismét orgazdává teszik a népet.

látens liberális 2014.08.01. 10:24:19

@Könnyen elkaptuk, uram!:
" Hogy neked nőnek a megtakarításaid? Ez komoly érv."
Igen, az.Leszarom a melegek házassági jogait, hogy a klubrádió ingyen sugároz, vagy fizetnie is kell érte, meg a többi " rendkívül fontos" liberális óhaj-sóhaj, ha én és a családom gyarapodok, van a munkámnak értelme, ha nem kell attól félni, hogy hónap végén eszünk-e, vagy sem, vagy nem fenyeget a kilakoltatás réme.Nem szvaztam sosem a fideszre, nem is fogok, de ha egy Gyurcsány ( Kóka), bajnai féle liberáltak, vagy orbán közül kell választani, akkor tízből tízszer orbán.( Szerencsére van más is, akire szavazni lehet, még ha a felhozatal rendkívül szerény is.)Tudod a liberált kormányok alatt egyik napról a másikra éltünk.Unalmas volt már.
"Akkor mondok egy érvet: euro árfolyam. Ahogy romlik a forint, úgy nő az állam adóssága. Ezt neked kell kifizetni."
Így van.A liberált kormányok tetemes államadósság növelését is nekem kell megfizetni.(02-10-ig ha emlékeim nem csalnak, nőtt az államadósság.)
Az államadósságról amúgy is megvan a véleményem, úgy, ahogy a forintárfolyamról.Csak jelzem, Gyurcsány alatt is volt 320 Ft az ájró.Aztán visszament.Ez egy ilyen dolog.Az államadósság pedig visszafizethetetlen.Szerintem jelenleg már az is eredmény, hogy nem nő tovább.
" Mindkét verzió gazdasági romlás.... "
Szerencsénkre van egy harmadik út, a liberális gazdaságpolitika, ami járható.Példa erre az " emútnyócév".
Ne válaszolj, mert hívő vagy, hitről hívővel meg nem vitázok.Csak leírtam a gondolataimat, ami hirtelen eszembe jutott.

barkaba 2014.08.01. 10:33:00

@nu pagagyí: Nem is az, hogy a bolsik azt mondták, minek adjuk kedvezményes lakáshitelt, ha a devizahitel két-három százalékért elérhető.

Ha a magyar lakáshitelt tartották volna, akkor nincs ez a mizéria.

alfacharlybravo 2014.08.01. 10:34:38

@Könnyen elkaptuk, uram!: Drága barátaid elemezték a helyzetet, hogy mik az esélyei Orbán túlélésének. A szlussz poén az volt ha mindent sikerül is neki kivédeni akkor is még ott marad a pénzügyi fegyver a kezünkben a forint árfolyam, hát kb. annyit erről.
Tudod nem sajnálom a Fidesztől amit lopnak, csak legalább kormányozzanak nem úgy mint az elmúlt 8 évben és csak a nevüket adják az egész disznósághoz.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.08.01. 10:40:05

"Egyáltalán demokratikus politikus az, aki a bosszú kategórájában gondolkodik? "

Ez volt nekem is az első ami durvának tűnt, a másik meg, hogy OV nem szereti, illetve harcol a szex ellen. :D

De most komolyan, én végignéztem a beszédét (a hírtv adta élőben) és már ott se értettem, hogy okés a liberalizmus az ördögtől való, és maga a korrupció meg az erőszak, de a szex???

Az miért fáj neki?

_most_ 2014.08.01. 10:48:39

@látens liberális: azért lássuk be a forint rohamos gyengülése elég aggasztó, és ez nem csak átmeneti állapot, hisz már jó ideje nem járt 300 alatt az euró/forint árfolyam.

_most_ 2014.08.01. 10:58:19

@$$$=$$$: szerintem, ha nem bassza el a fidesz a gazdaságot, akkor erősebb lenne a forint.

látens liberális 2014.08.01. 11:00:34

Ezzel egyetértek.Évekig 250 körül volt, aztán hirtelen meggyengült300 körülire.Most már huzamosabb ideje 310 környékén mozog.Szerintem ez már nem fog visszaerősödni.Szerintem erre a mindenkori kormányoknak nincs valami nagy ráhatása.( persze, azért valamilyen szinten van, nyilván, de nem ez a döntő.), a liberális kormányoknak sem volt, ennek sincs.Magyarország nyitott gazdaság, szabadon kereskedhető valutával.Amivel spekulálni lehet, azzal spekulálnak is.A nem konvertibilis valutáknak van védelme ezek ellen.De azoknak meg másmilyen problémájuk van.Sajnos a kis országok, relatíve gyenge gazdasággal ki vannak téve ezeknek a dolgoknak.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.08.01. 11:01:48

@$$$=$$$: @_most_: meg az is sokat segített volna ha a Kósa-Szíjjártó tandem nem próbálja bedönteni a forintot azonnal miután átvették a kormányrudat 2010ben, nem?

maxval, a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.08.01. 11:12:06

A nem-liberális demokrácia és a diktúra két teljesen külön dolog.

Abendsen 2014.08.01. 11:15:46

Vajon posványos demokráciáról beszélhetünk vagy a demokrácia posványáról?

eau sauvage 2014.08.01. 11:21:13

@látens liberális:
"Igen, az.Leszarom a melegek házassági jogait, hogy a klubrádió ingyen sugároz, vagy fizetnie is kell érte, meg a többi " rendkívül fontos" liberális óhaj-sóhaj, ha én és a családom gyarapodok, van a munkámnak értelme, ha nem kell attól félni, hogy hónap végén eszünk-e, vagy sem, vagy nem fenyeget a kilakoltatás réme."

De ugye akkor azt is elfogadod, hogy akiknél nem ez a helyzet (mert sajnos ilyenek is vannak szép számmal...), ők más véleményen vannak/lehetnek?

Ráadásul a "csak én és a családom anyagi gyarapodása számít" gondolkodás, azon túl hogy rendkívül pragmatikus, inkább az ún. "liberális" elvekhez van közel, mint az "Isten, haza, család" típusú jobboldaliakhoz.
Bonyolult dolgok ezek...

Tiborpapa 2014.08.01. 11:37:53

Kedves Fidesz-ellenesek!
A bigottság az egyik legveszélyesebb tulajdonsága az embernek, ami ellen csak egy fegyver létezik. A nevetés.
Kedves Fidesz-hívek!
A bigottság szinonimái: vakbuzgóság, begyepesedettség, szűk látókörűség, maradiság, csököttség, csökevényesség, konzervatívság, földhözragadtság, vaskalaposság, korlátozottság, rugalmatlanság.
Az Orbán-hívek többségét könnyű felismerni ezen jellemvonások alapján.
Én már csak röhögni tudok az érveiteken, és sajnállak benneteket.
Biztos nem vagytok rossz emberek, csak meg kéne javulnotok. :)
Akinek nem inge, ne vegye magára!
Isten veletek! (ez elköszönés)

Szúnyog 2014.08.01. 11:43:28

Liberator - találó név, ezzel a névvel bombázták porig fél Európát a nagyon liberális nagyon demokraták.
A posványos kifejezés is jó, pontosan kifejezi a mai nagyon liberális nagyon demokraták nemzeti ügyekhez való kötődését. Ezért is mentek a történelem lecsójába.

2014.08.01. 12:02:20

@maxval, a gondolkodó birca: Nincs olyan, hogy nem-liberális demokrácia. Ha demokrácia, akkor liberális.

maxval, a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.08.01. 12:11:27

@trev:

A liberális demokrácia kiáll a liberális értékek mellett, azokat nyomja, teszi kötelezővé.

A "sima" demokrácia meg lehetővé teszi, hogy a többség akarata érvényesüljön, azaz a többség dönthet nem-liberális értékek mellett is.

Lásd pl. homokosok házassága. A liberális demokrácia szerint be kell vezetni, mert ez liberális alapérték, akkor is, ha a többség nem akarja.

Liberal left wing trash 2014.08.01. 12:13:46

Ez a 'fidesz már rosszabb, mint a kommunisták!' szöveg utoljára májusban BUKOTT meg a választók között.

Aki a kommunisták propagálására használja a posztját azt tarkón kell lőni.

Liberal left wing trash 2014.08.01. 12:23:21

@trev: 'Nincs olyan, hogy nem-liberális demokrácia.'

Hogyne lenne, nem vetted észre 4 év alatt hogy nem vagytok szalonképesek?

Tiborpapa 2014.08.01. 12:29:22

@maxval, a gondolkodó birca:
"A liberális demokrácia kiáll a liberális értékek mellett, azokat nyomja, teszi kötelezővé."
Liberális és kötelezőőőőő??? Ez ellentmondás.
Részedről ez szűklátókörűség!!! A többiről nem is beszélve. :)))))
Igen szórakoztató vagy, "barátom". :)

Szúnyog 2014.08.01. 12:33:44

@Tiborpapa: Bizony, bizony, van kötelező liberalizmus, mely a legkevésbé toleráns másokkal szemben. Jó, tudjuk, definitíve más lenne a liberalizmus, de én is csak a megélt tapasztalatból indulok inkább ki.

maxval, a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.08.01. 12:38:11

@Tiborpapa:

Írtam is egy példát. A liberális demokrácián kötelezően érvényesíti a liberális értékeket. Azaz nem semleges. S nem demokratikus.

Tiborpapa 2014.08.01. 12:39:11

@Szúnyog:
Igen mókás megállapítás.
Nem az a liberális (konzervatív), aki annak mondja magát. Lásd Orbán Viktor! A többi politikusról nem is beszélve.
Röhej.

Liberal left wing trash 2014.08.01. 12:40:55

@maxval, a gondolkodó birca: Az értéksemleges állam egyébként is hülyeség. A kommunista állam akart értéksemleges lenni (persze nem volt az).

Csak Orbán bevallja hogy nemzeti szoci demokráciát akar, az ellenfelei szerint pedig a liberális demokrácia semleges, nem pedig ugyanolyan értékorientált, mint a nemzeti szoci demo.

Tiborpapa 2014.08.01. 12:41:36

@Liberal left wing trash:
"A demokrácia sem mindig liberális, ezért találták most ki a bolsik hogy a nem liberális demokrácia nem liberális."
Ezen könnyesre röhögtem magam.
Elééég, nem bírom. :))))

dr kíváncsivagyok 2014.08.01. 12:50:05

" (Az olasz fasizmus megtűrt más pártokat és a demokrácia maradványait, a spanyol nem. "

A Fidesz megtur más pártokat ?
Nyíltan és deklaráltan a Szocialisták MEGSEMMISÍTÉSÉRE torekszik...
( A pici pártok maradhatnak díszletnek...)
Minden eszkozzel :
A szabályok egyoldalú (magukra szabott) megváltoztatása...
A sajtó nyílt bekebelezése...
A politikusok kriminalizálása ...
( Hány MSzP - s politikust ítéltek el , a sok-sok torvény elé citált kozul ???)

Ez demokrácia ?
Még " Il " sem...

Liberal left wing trash 2014.08.01. 12:55:11

@dr kíváncsivagyok: hát, nem sok embernek hiányoznak a szocialisták.

Szúnyog 2014.08.01. 12:55:32

@Tiborpapa: ha annyira vicces, akkor ezt nagyon nem érted.

maxval, a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.08.01. 12:57:58

@Liberal left wing trash:

A kommunista állam NEM akart értéksemleges lenni, a kommunista állam a marxista értékeket érvényesítette.

maxval, a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.08.01. 12:58:33

@Liberal left wing trash:

"a liberális demokrácia semleges"

A gond, hogy ez nem igaz. Nem az.

Tiborpapa 2014.08.01. 12:59:49

@Szúnyog: Nagyon is értem, kedves "barátom". :)
Orbán is egy vicc, csak sokaknak még nem esett le.
Neked sem.
Ezt érted?

Liberal left wing trash 2014.08.01. 13:02:44

@maxval, a gondolkodó birca: Már úgy értem hogy világnézetileg semleges.

A liberális demokráciával az a legnagyobb baj, ami a legnagyobb előnye is. Mindenki szavazha, és mindenki szavazata ugyanannyit ér.

Igy a hülyeség kormányoz.

Szúnyog 2014.08.01. 13:15:43

@Tiborpapa: nem vagyok párthívő.
A liberális önkénytől viszont forog a gyomrom.
Írtam már, jó a blog címe: a mindent elpusztító liberátor bombázó képét idézi.

Szúnyog 2014.08.01. 13:16:29

@Liberal left wing trash: természetesen korlátozott választójog kéne. Tartok tőle, nem jutunk el odáig.

látens liberális 2014.08.01. 13:18:35

@eau sauvage: Nem bonyolult dolgok.Én nem vagyok konzervatív, mint ahogy az szdsz-i fogalmak szerinti liberális sem.Szimplán szabadelvű vagyok.Ebbe belefér az is, hogy amit károsnak tartok a liberalizmusból, azt szabadon az én döntésem szerint károsnak tartsak.vagy ne utasítsak el valamit csak azért, mert a Jobbiktól származik a gondolat.
Azt is elfogadom, hogy van akinek a melegjogok a fontosak, netán a klubrádió ingyenes sugárzása.Nem vagyunk egyformák.Viszont elvárom, hogy a demokrácia szelleméhez híven, ezek a kisebbségek elfogadják a többség akaratát.Persze, lehet nyitni a kisebbségek felé és lehet finomítani a többség akaratán, de ez messze nem egyenlő azzal, hogy ez a kisebbség diktáljon a többségnek.Véleményem szerint ez utóbbi áll legközelebb a liberális demokráciához( vö: a liberálisok demokráciájához)és ezt akkor neked is el kell fogadnod, hogy ez nekem nem tetszik.A jogom pedig meg van hozzá, hogy a választásokon hangot ( x-et) adjak az akaratomnak.( egyébként nem szavaztam a fideszre és nem is fogok, mielőtt kiforgatnád a szavaimat.)

Liberal left wing trash 2014.08.01. 13:19:54

@Szúnyog: Szerintem Orbán ilyenre álmában sem gondol.

A legkézenfekvőbb tulképp a liberális - nemzeti demokrácia szembenállása e pillanatban.

Tiborpapa 2014.08.01. 13:20:14

@Szúnyog: Ha Orbánt liberálisnak tartod, akkor együtt érzek veled. Bár nekem semmi probléma a gyomrommal. Hányás után mindig jobban érzem magam. :)

Liberal left wing trash 2014.08.01. 13:24:00

Egyébként is milyen liberális demokráciáról beszél az EU, amikor éppen most jött rá a hágai bíróság, hogy pár milliárdra meg kell büntetni az orosz államot? Ez sima politikai kézivezérlés, vagy ha úgy tetszik EUnemzeti érdek.

Az íreknek sem nagyon akaródzott kiadni Tobint, és mindent meg is tettek ennek érdekében.

Magyarországnak sem kell mást tenni, mint védeni az érdekeit. Ez nem fog mindenkinek tetszeni de ez van, ilyen a játék.

k0Jack 2014.08.01. 13:49:19

@Szúnyog: M.Zoltán, te vagy az? :D
ez a poszt attól függetlenül is szánalmas, hogy mit akar mondani. túl sok a helyesírási hiba, így még nehezebb komolyan venni az "írót".

2014.08.01. 14:07:16

@maxval, a gondolkodó birca: "a többség dönthet nem-liberális értékek mellett is."

Elméletileg igen. Valójában azonban ez a döntési szabadság és a demokrácia felszámolásához vezet. Olyan, mintha valaki megásná a saját sírját, majd belefeküdne és meghalna.

"Lásd pl. homokosok házassága. A liberális demokrácia szerint be kell vezetni, mert ez liberális alapérték, akkor is, ha a többség nem akarja."

A melegek házasságának bevezetése azt jelenti, hogy aki meleg, szabadon dönthet arról, hogy házasodik-e egy másik meleggel. Ez azonban nem kötelező neki sem.

2014.08.01. 14:08:33

@Liberal left wing trash: Nem, nem vettem észre. Ugyanis Magyarországon még sohasem volt liberális demokrácia.

2014.08.01. 14:10:27

@Szúnyog: "Bizony, bizony, van kötelező liberalizmus, mely a legkevésbé toleráns másokkal szemben. Jó, tudjuk, definitíve más lenne a liberalizmus, de én is csak a megélt tapasztalatból indulok inkább ki."

Akkor nevezd megélt tapasztalatnak, ne pedig liberalizmusnak.

maxval, a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.08.01. 14:12:59

@trev:

Pontosan, azaz egy liberális demokrácia antidemokratikus, hiszen megváltoztatja a házasság fogalmát egy kisebbség érdekében, a többség ellen. Pont ez az egyik érv a liberális demokrácia ellen.

2014.08.01. 14:13:48

@maxval, a gondolkodó birca: "A liberális demokrácián kötelezően érvényesíti a liberális értékeket. Azaz nem semleges. S nem demokratikus."

A döntési szabadsághoz való ragaszkodás mitől nem demokratikus? Öngyilkoság után milyen választási lehetőséged marad?

2014.08.01. 14:14:58

@maxval, a gondolkodó birca: Nem megváltoztatja, hanem kiterjeszti, elérhetővé teszi a melegeknek is. És demokratikus, mert meghagyja neked is a lehetőséget, hogy ne kelljen meleggel házasodnod, tehát a te definíciód is érvényesülhet.

maxval, a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.08.01. 14:19:32

@trev:

Nem a döntési szabadságról van szó. Éppen ez hiányzik egy liberális demokráckiában. Ki van mondva, hogy X dolognak így kell lennie és kész, mert ezt mondják ki a liberalizmus alapelvei, s akkor e kérdésről nem szabad vitázni.

maxval, a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.08.01. 14:21:58

@trev:

Téves. A házasság fogalmáról beszélünk, ez változik meg egy kisebbség érdeke szerint. A te logikád szerint úgy kellene megváltoztatni a házasságot, hogy az bármennyi bármilyen ember kapcsolatát jelentse. Pl. szülő és gyereke, 5 szomszéd, 3 nő és 5 férfi, felnőtt és kisgyerek. Hiszen ez lenne az igazi kiterjesztés.

2014.08.01. 14:24:12

@maxval, a gondolkodó birca: "Ki van mondva, hogy X dolognak így kell lennie és kész, mert ezt mondják ki a liberalizmus alapelvei, s akkor e kérdésről nem szabad vitázni."

Ez nem igaz. A liberalizmusban pont, hogy mindenről vitázhatsz, fölösleges dolgokról is. És mit fáj neked a melegek házassága, ha rád nézve nem kötelező?

2014.08.01. 14:29:11

@maxval, a gondolkodó birca: "A házasság fogalmáról beszélünk, ez változik meg egy kisebbség érdeke szerint."

Dehogy változik, miért változna? És nem a kisebbség igényei szerint változik, hanem a többség igénye szerint, amely figyelembe hajlandó venni a kisebbséget is.
Az én definíciómban is két ember kapcsolatáról van szó, és e mellett az is megfér, hogy egészségesnek tartom-e vagy sem a poliamoria jelenségét. A homoszexualitással együtt ez mindig is kisebbségbe fog tartozni, és szintén nem kényszerítő erejű, tehát indokolatlan a hiszti.

maxval, a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.08.01. 14:30:04

@trev:

Ismétlem: egy fogalom meghatározásáról van szó.

Miért érvényesüljön egy törpe kisebbség akarata?

maxval, a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.08.01. 14:30:39

@trev:

Miért csak 2 ember? Miért csak felnőttek?

2014.08.01. 14:37:28

@maxval, a gondolkodó birca: "Miért érvényesüljön egy törpe kisebbség akarata?"

Miért ne, ha ezzel senkinek nem ártanak?

2014.08.01. 14:40:30

@maxval, a gondolkodó birca: Azért 2, mert ez a legcélszerűbbnek tartott, ennek vannak hagyományai, ez a legelfogadottabb. És a homoszexuálisok is így gondolják, ez egy olyan normatív dolog. És azért csak felnőttek, mert a gyerekek éretlenek egy házassághoz (bár ez alól is vannak kulturális kivételek). Hitted volna?

maxval, a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.08.01. 14:51:10

@trev:

Micsoda előítéletek!!!

A hagyományra hivatkozol???

Szúnyog 2014.08.01. 15:04:13

@k0Jack: nem tudom, ki az az M. Zoltán.

@trev: Európa összes liberális pártja intoleráns, a maga zsákutcáját, természetellenes mániáit akarja ráerőszakolni a többségre. Ez a tény. Aztán, hogy a tankönyvek mit neveznek liberalizmusnak, az egy más kérdés.

2014.08.01. 15:29:02

@maxval, a gondolkodó birca: Miért is ártanak? Csatakbuzi leszel tőlük?

2014.08.01. 15:29:55

@maxval, a gondolkodó birca: Sokkal inkább a normákra, mint hagyományokra. De jofodban áll megtartani a hagyományaidat, és mindenki másnak is, hogy eldöntse, mit kezd velük a saját életében. A máséban nem.

maxval, a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.08.01. 15:31:24

@trev:

Megváltoztatnak egy általános fogalmat az ő érdekeik szerint.

2014.08.01. 15:31:31

@Szúnyog: Nem érted, mi az, hogy liberalizmus. Európa fejlettebbik fele köszöni szépen, jól van liberális demokráciában, saját szabad akaratából.

2014.08.01. 15:32:02

@maxval, a gondolkodó birca: Nem megváltoztatják, hanem kiterjesztik. Értsd meg végre.

maxval, a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.08.01. 15:32:10

@trev:

Azaz vannak jó, liberális hagyományok és rossz, nem-liberális hagyományok?

2014.08.01. 15:37:30

@maxval, a gondolkodó birca: A logikád megfelel egy rémült, értékvesztéstől félő társadaloménak, ahol jobb híján keresni kell egy bűnbakot, hogy egy negatív eseményt magyarázni lehessen érzelmileg a társadalom minden rétegében. Ilyenek lehetnek pl. a melegek. Egy olyan társadalom, amelyben a többség (!) teret enged a kisebbségek jogainak, sokkal kiegyensúlyozottabb és felelősségteljesebb. Végülis a liberalizmus- és homofóbiád egy társadalmi betegség tünete, olyan, mint pl. a láz.

2014.08.01. 15:39:30

@maxval, a gondolkodó birca: "Magyarul megváltozik a tartalma."

Nem változik meg.

maxval, a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.08.01. 15:41:33

@trev:

Bűnbak nem kell. Az alapokat kell megoldani.

maxval, a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.08.01. 15:42:19

@trev:

Eddig: házasodhat 1 férfi és 1 nő.

Ezután: házasohat 2 bármilyen nemű.

Változás.

Szúnyog 2014.08.01. 15:48:53

@trev: élvezet teljesen hülyének nézni másokat?
Megkérdőjelezik a házasság lényegét, te meg magyarázod, hogy nem változik meg, csak kiterjesztik.
Egyébként a gyakorló liberalizmus egyik ismérve, a másik hülyének nézése, nem véletlenül, sokszor a média gőzhengerével sikerül is komplett hülyévé tenni egész tömegeket.

Liberal left wing trash 2014.08.01. 16:59:10

liberalizmus = terror

liberális demokrácia = state sponsored terrorism

naphegyi vince · http://liberator.blog.hu/ 2014.08.01. 23:14:13

@trev: Kifejezetten nem azt állítom, hogy Orbán diktatúrát épít, hanem azt, hogy pocsék demokráciává rohasztotta a magyar demokráciát. A pocsék demokráciában az állampárt nem teljesen leválthatatlan, de elképesztően nehéz legyőzni, a teljesen megborított pályán. És még lehetne sorolni a különbségeket, de mindkét irányban, mert ez egy köztes berendezkedési forma. (Románia is kábé hasonló szint.)
Szerintem amúgy a pocsék demokrácia elnevezés egészen találó, mantrázását javasolnám győzni akaróknak. Pl. nem olyan könnyen cáfolható, mint a diktatúra.

Persze a magyar demokrácia bajai messze nem Orbánnal kezdődtek, de remélhetőleg vele tetőznek.

naphegyi vince · http://liberator.blog.hu/ 2014.08.01. 23:17:49

@E.Katolnai: Így beszéltek a munkásőrök is a 80-as években. Ügyes vagy.

naphegyi vince · http://liberator.blog.hu/ 2014.08.01. 23:24:27

@alfacharlybravo: 1) nagyon fidesz iroda szagúak a kommentjeid. Ostoba kampányt nem itt kell nyomni. Vitatkozni lehet, de kapd össze magad! 2) A posztban vannak érvek, csak a beszűkültek nem fogják fel, a bérbloggerek meg próbálkoznak.

naphegyi vince · http://liberator.blog.hu/ 2014.08.01. 23:34:03

@barkaba: az államilag támogatott forint alapú lakáshitel évi 200 mrd körül járult hozzá a költségvetési deficithez. Fenntartása se volt túl reális, nemhogy oyan bővítése, hogy a devizahiteleket kiváltsák.

A devizahiteleket egyszerűen be kellett vonla tiltani, vagy korlátozni (fele Ft). Népszavazást is lehetett volna ellene kezdeményezni, hiszen ez rejtegette a millikók valódi tragédiáját, és nem a 300 Ft-os vizitdíj.

naphegyi vince · http://liberator.blog.hu/ 2014.08.01. 23:41:15

@$$$=$$$: Vitatkozni lehet, nettó szidalmazás az itt olyan és pont oda is vezet, mintha vendégségben az asztalra szarsz. Az eladósítás rész maradhatott volna, de így a kaksival repült az is

naphegyi vince · http://liberator.blog.hu/ 2014.08.01. 23:43:53

@Abendsen: szerintem a kettő nálunk ugyanaz. De akár másra is gondolhattál.

2014.08.02. 03:54:05

@Szúnyog: Nem nézlek hülyének, ha nem beszélsz hülyeségeket. Ilyen egyszerű.

2014.08.02. 04:13:05

@naphegyi vince: Ezzel az erővel mondhatod azt is, hogy Orbán diktatúrát épít, csak még nincs kész.

naphegyi vince · http://liberator.blog.hu/ 2014.08.02. 11:00:04

@látens liberális: a szocialista vezetésű és liberális utánfutós kormányokat elég nagy tévedés liberálisnak nevezni. Így szocialista vezetéssel szocialista kormányok alakultak. Pláne, hogy az SZDSZ is inkább balliberális volt, mintsem tisztán liberális. A balra hajlás kábé Tölgyessy megbuktatásával kezdődött.

egyetmondok 2014.08.03. 16:04:36

@Liberal left wing trash:
" A liberális demokráciával az a legnagyobb baj, ami a legnagyobb előnye is. Mindenki szavazha, és mindenki szavazata ugyanannyit ér. Igy a hülyeség kormányoz. " ---

basszus,de hát így került hatalomra a Fidesz 2010-ben.

naphegyi vince · http://liberator.blog.hu/ 2014.08.05. 23:39:54

@Liberal left wing trash: most próbálok belegondolni, de liberalizmus terrorjába pl. elég nehéz belehalni. meg szerintem ez csak olyanoknak fáj, akik nem nagyon tudnak a saját normáiktól eltérő világgal mit kezdeni. Tehát neked se lehet könnyű, bár a feladvány messze nem mindenkinek fekszi meg gyomrát
süti beállítások módosítása