Orbán Atyánk elment az EU-csúcsra, és a híradásokat figyelve megosztotta a statisztikákban és gazdaságpolitikai eredményekben nehezen megfogható tripjét, miszerint mindenki béna mi vagyunk a menők:"ritkán adatik meg, hogy valaki egy olyan országot képviseljen, ami ilyen kiugró sikereket érjen el" . 

""Körülnéztem az asztalnál, hogy van e olyan ország, ahol ennyire jó a reálgazdaság, de ilyet nem láttam". A reálgazdaság sikerei között a rezsi csökkenését, a munkanélküliség mérséklését és a foglalkoztatás javulását említette."

Végül is hülyéknek és kései-kádáristáknak biztos megteszi reálgazdasági sikerként a kormányzat által parancsba adott, rendeleti úton történt rezsicsökkentés. Csökkenő munkanélküliséggel csak az a baj, mint az elmúlt 20 év alacsony munkanélküliségével, hogy az alacsony munkanélküliség, az EU egyik legalacsonyabb foglalkoztatási rátája mellett jön létre. Igaz, hogy a foglalkoztatásban tényleg van javulás, főleg hogy az EU válságországaihoz képest - Görögo., Spanyolo., Olaszország, beestek alánk. (Külön érdekesség, hogy a standard utolsó Málta, 2011-ben leelőzött minket.) De mi a helyzet régiós összehasonlításban? Kinél vagyunk itt jobbak? És főleg ezt a kevés sikert milyen áron értük el? 

Amit még látni érdemes, hogy milyen keményen megy a sikersztori sulykolása, mert két hónappal ezelőtti bejegyzésemben is már ezen háborogtam.

 **

Viszont a kiugrás és a hatalmas arc kapcsán beugrik egy régi vicc. Reagen, Gorbacsov, János Pál pápa, Kádár és Caucescu - a Kárpátok Géniusza - utaznak a repülőgépen. Egyszer csak szól a pilóta, hogy baj van a motorral, le fog állni, és a gép pedig le fog zuhanni. Igen ám, de csak négy ejtőernyő van gépen.

Reagen elnök szólal meg elsőként: Én irányítom a világ egyik felét, tehát a fél világnak szüksége van rám. Nekem jár egy ernyő - és kiugrik elsőként.

Erre egyből válaszol Gorbacsov is: - Én irányítom a világ másik felét, a világ másik felének rám van szüksége. Nekem is jár egy ernyő - és szintén kiugrik egy ernyővel.

Caucescu sem teketóriázik sokat: - Én vagyok a Világ Esze, a világnak rám is szükséges van  - és kiugrik harmadikként. 

A Pápa Kádárhoz fordul: - Mi tévők legyünk most fiam? Hogyan válasszunk?

De Kádár vidáman félbeszakítja: - Semmi gond Szentatyám! Jut mindkettőnknek ejtőernyő, a Világ Esze a poroltóval ugrott ki.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://liberator.blog.hu/api/trackback/id/tr35388476

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása