Megígértem, megteszem.

Gazda Albert szokott jó publicisztikákat is írni. Néha ugyan nekem nem a szívem csücske, de néha meg nagyon bejön.  Nemrég végigfutottam pár írását cink.hu-n, és ezúttal nagyon is megérte. Elsőként A Fidesz végnapjai-t.

Szerintem érdmes az egészet elolvasni és a benne linkelt írásokat is, de pár nekem különösen tetsző, vagy fontosnak ítélt részt külön kimásolok.

" ...még ha ezek a napok akár évekig is elhúzódhatnak"
- valóban, megvan a lehetőség, hogy ez az agónia még sokáig elhúzódjon. A hosszú vonaglásra egész jó példa Argentina.

"...az MSZP vesztét történetesen az okozta, hogy a rendszerváltás után nem törték magukat a tizen- és huszonévesek, hogy vén exkomcsik között politizálhassanak. Zuschlag Jánosokra futotta nekik főként.

Mára eljutott ide a Fidesz is: közepes képességű karrieristákon kívül senkit sem dob fel a rendszer. Nincs merítés. Az utolsót, aki tényleg eszelős karriert csinált, Szijjártó Péternek hívják. Jó, ott van még Kocsis Máté is. Ez nemcsak a káderpolitika szempontjából baj, hanem azért is, mert nincs senki, aki bármit is tudna mondani a korosztálynak, amelynek tagjai pár választással ezelőtt – ahogy imént mondtam is – még magától értetődően a Fideszre szavaztak. Így lesz Orbán Viktor pártjából arrogáns, gazdagodó kiskirályokat felvonultató, unalmas, öreges politikai erő, amelynek sikerült ugyan meghódítania a nyugdíjasokat – emelésekkel és rezsicsökkentéssel –, de a fiataloknak nincs mit üzennie. Keresztet vethet rájuk. Hát egyebek közt ezért is mondom, hogy elkezdődtek a Fidesz végnapjai."
- Mások is írták már a kibontakozó tüntetések kapcsán, a Fidesz többé már egyáltalán nem szexi. 

"Mi lesz a Fidesz után?
Fogalmam sincs. Nem nekem kell kitalálni."
- Az én átkom meg az, hogy gyakran azt hiszem, nekem kell. Ezt a kérdést el is rakom fejben későbbre.

A bejegyzés trackback címe:

https://liberator.blog.hu/api/trackback/id/tr477000407

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Soros György lehet az Ukrán Nemzeti Bank elnöke? 2014.12.21. 11:43:21

Az egyik ukrán hírportál ma délután ezt a nem kicsit elképesztő hírt közölte. Aki eddig azt mondta, hazugság, hogy Ukrajna a Nyugat kapcarongya lett, az most nyugodtan elkezdhet sűrűn bocsánatot kérni. A cikk lényege, hogy a milliárdos amerikai üzle...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

is 2014.12.21. 11:14:35

Elmegyek, megnézem azt a posztot, de elore ide kell irnom: Gazda 2009-ben irt egy olyan cikket, mely szerint nem kell program a FIDESZtol, es legyen ketharmad. Azota ezert en nem lattam, hogy elnezest kert volna. Igy nalam sajnos kiirta magat a komolyan veheto tenyezok kozul, barmit is ir.

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.12.21. 11:14:39

Gazda Albertet vissza kéne Ukrajnába toloncolni, de lehetőleg nem Kárpátaljára, hanem valahová Donyeck közelébe.

Akkor lenne ideje két lövészárok ásás meg három hadiadó-átutalás között elgondolkodni azon, hogy mennyire éri meg egy kelet-európai országnak az atlantisták szekerét tolni.

l_andras 2014.12.21. 11:19:25

@polyvinyl: Atlantisták helyett írhatsz nyugodtan Putyint is. Krumpli / burgonya egyremegy.

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.12.21. 11:48:16

@l_andras:

Te meg hülyeség helyett írhatnál nyugodtan okosságot is, a változatosság kedvéért.

csivava ellen dobócsillag nuncsaku 2014.12.21. 11:51:09

@polyvinyl: Te meg mennél már vissza Etleközbe! A legrusnyább fideszes vagy.

Κara kán · http://karakan.blog.hu 2014.12.21. 11:52:22

@polyvinyl: Na! Itt a legszervilisebb hülye. :-((

ⲘⲁхѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2014.12.21. 11:53:54

@polyvinyl: Most hogy jön ide Ukrajna? Vagy a Fideszről neked az ukrán káosz jut eszedbe?

maxwall a Putyin csicska birca 2014.12.21. 11:55:49

@polyvinyl: Persze te a poszthoz egyáltalán nem illő dolgokkal jössz. Téged vinnének el a sárga házba! Ja, azt bezárták. Biztos azért vagy szabadon.

is 2014.12.21. 12:09:23

Elolvastam. Nagyon keves. Eeket a dolgokat, amiket leir, amr 10 eve tudjak az okosabbak. A legokosabbak mar 20 eve tudjak. Igen szornyu, hogy a magayr tarsadalom ennyire le van maradva, es az okosat kicsinalja (mindenkit kicsinalt, aki az elmult 10 evben elore figyelmeztetett Orbanra), es aztan az ilyen kozepszernek, mint Gazda, aki csak magat mentegeti, hogy dehat o mindent mindig jol csinalt, annak csapol.
Nem lehetne hiperteret ugrani elore az idoben, es nem elerni a jelenidot, de legalabb nem 10 eves faziskesessel pillogni, meg hummogni, hogy je, tenyleg? Nem lehetne olyanokat olvasni, megosztani, dicserni, elismerni, akik az elmult 10 evben mar bizonyitottak, hogy ertik a helyzetet, meg meg tudjak valos idoben mondani, hogy merre lenne az elore?

is 2014.12.21. 12:11:32

@polyvinyl: ejnye, ez a blogmotor, hogy osszekeveri a kommenteket. ez a hulyeseges komment, ez neked ment, es nem te irtad.

Magyarorszag tolta negyven evig a ruszkik szekeret. menj akarhova, ha szerinted megint azt kellene csinalnunk. akkora barom vagy, mit ide Lachaza.

2014.12.21. 12:20:25

"Mi lesz a Fidesz után? Fogalmam sincs."

Elég visszanézni az elmúlt 25 évet. Mi lenne más jönne mint az MSZP. Utána a Fidesz megint. Nem nehéz felállítani a prognózist az elkövetkezendő 100 évre. Egy ilyen agyatlan, mentálisan zéró, hibákból tanulni képtelen társadalomnál nem érhetnek komoly meglepetések.

Sándor Spiák 2014.12.21. 12:26:30

Hosszú lesz az a "végnapjai", ki butusom. Egyet nem értek, a magyarországi fölforgatás zászlóshajója miért éri be futóbolondok böffenéseivel?

Gyorgy Nagy 2014.12.21. 12:26:52

Lehet Luc Gizi is csak ezek a korrup lopos ( szüleim segitettek, volt KISZ titkár PARASZT gyerekek ) takarodjanak a BÜDŐS P...BA !

Öregkenus 2014.12.21. 12:27:02

@Jankove: Én azért csak bízom a komoly meglepetésben.

ogli dzsí 2014.12.21. 12:29:40

Ja, hát ez így van ahogy a posztos mondja, de ha a családunk fiataljai nem a fideszre szavaznak, hanem a ballibekre, akkor eltöröm a kezüket.

JohnHenry 2014.12.21. 12:50:44

Össze kell vetni adott tüntetésen megjelenők számát ugyanabban az időben a legközelebbi bevásárlóközpontban shoppingolók számával, abból kijön, hogy a fidesz még sokáig marad.

Sir Galahad 2014.12.21. 12:56:47

Na tessék, még egy blog, ahol megint megbukott a Fidesz. Nem unjátok még?

vNHM 2014.12.21. 13:10:42

Fogalmam sincs ki az a G.A. bar nem is erdekel, biztos valami szerencsetlen fasz.
Van egy rossz hirem, meg hosszu-hosszu evekig FIDESZ lesz a kormanyzo part, barhogy is nyeritetek.

golgota05 2014.12.21. 13:19:19

@Sir Galahad: Tökéletesen egyetértek. Mert álmodik a nyomor...

A megvalósult amerikai ólom.. 2014.12.21. 13:45:49

"Éhes disznó makkal álmodik"-tartja a mondás. A ballib szellemi elit intellektuális zuhanását mutatja, hogy minden apróságból a Fidesz közelgő bukását vélik kiolvasni. Azt persze nem tudják, hogy hogyan és miként fog ez bekövetkezni, azt meg pláne nem, hogy milyen irányítás alatt fog működni az ország ezután, mindenesetre várják mint a messiást.
Kicsit olyan ez, mint amikor a Bukás c.filmben Hitler nem létező hadosztályokkal dobálózik a terepasztal fölött..

naphegyi vince · http://liberator.blog.hu/ 2014.12.21. 13:51:40

@is: igen, ilyesmikre mondtam, hogy bizony néha nem a szívem csücske.

naphegyi vince · http://liberator.blog.hu/ 2014.12.21. 14:07:22

@polyvinyl: érvelés közel nulla, fröcsögő agresszió annál több. klasszikus troll kommentek, melyek jól lefullasztják az értelmes beszélgetést. (Jó ez kicsit idealisztikus, de hátha)

Ha nem tudod magad kultúráltabbra venni, akkor szerintem hagyjuk inkább békén egymást. (Ill. ha muszáj, akkor nyilván megoldom, hogy itt ne zavard a többieket.)

$pi$ 2014.12.21. 14:11:56

Ha valaki nem tudja, hogy ki győzi le a fideszt, hogy milyen módon győzi le a fideszt, nem tudja, hogy mikor győzik le a fideszt, annak miért hinnénk el, hogy tudja, hogy jön a fidesz vége?

Igaz, hinni valamiben annyi, mint úgy tenni mintha tudnál valamit, miközben fogalmad sincs. Szóval ez nem más, mint ballib hiszekeggy. Hiszek a ballib felvirágzásában, ennyit mond a cikk, nem többet.

Ilyet meg olvastunk már sokat, hála az index tematikus válogatásának.

naphegyi vince · http://liberator.blog.hu/ 2014.12.21. 14:21:22

@polyvinyl-t hagyjátok, mert a vele foglalkozó, de hozzá hasonlóan besüllyedt kommenteket is törlöm.

sanyix 2014.12.21. 14:24:37

@naphegyi vince: nincs értelme, már itt van a többi fizetett is: $pi$, ogli dzsí, bizonyára mindjárt feltűnik "dont be such a jew" aka "dunántúli gyerek" vagy mi.

naphegyi vince · http://liberator.blog.hu/ 2014.12.21. 14:24:51

@polyvinyl: -t hagyjátok, mert a vele foglalkozó, de hozzá hasonlóan besüllyedt kommenteket is törlöm. köszi a bevédést, de inkább tartsunk vmiféle színvonalat

apanna 2014.12.21. 14:25:19

" aki bármit is tudna mondani a korosztálynak, amelynek tagjai pár választással ezelőtt – ahogy imént mondtam is – még magától értetődően a Fideszre szavaztak. Így lesz Orbán Viktor pártjából arrogáns, gazdagodó kiskirályokat felvonultató, unalmas, öreges politikai erő, "-
Az ellenzék mit tud mondani? "Magaddal foglalkozz orbánista műholdas paraszt..-Sajnos az elkövetők közül egyik sem fog lógni!- Hogy csapná agyon az áram!- Csak a döglött fideszes a jó fideszes! Beleértve haveropkat is és a nagypofájú ráhelt is!-.gusztustalanul pofátlanok,elszámoltatást majd golyót nekik!-Senki nincs aki ólom-beültetést végezne már a fején... -Dögölj meg te, gyökér-Miklós Kaucsik Basszus!! Addig kell vízbe folytani mind, amég nem bérelnek saját hadsereget ennyi pénzből!!!!!-Veronika Szabó ....mi történt a Csau-házaspárral? .....az Orbán házaspárnak is kijárna ennyi !-Zsolt Zsupos KUSSOLJ , inkább SZÉGYENKEZNÉTEK , és A LOPÁST , KORRUPCIÓT ABBAHAGYHATNÁTOK ... LÓGNI FOGTOK KUTYÁK !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!-Ned Coleman Ha lenne sok-sok pénzem mind felajánlanám annak aki kivégezné ezeket. Egytől-egyig- Dögölj meg. Csak ennyit kívánok én neked!-Eva Marjai Hova tűnt a pofádról a letörölhetetlennek tűnő gúnyos vigyor Lázár gyerek? Még Te fenyegetőzöl? Titeket meg már rég ki kellett volna végezni, -DÖGÖLJENEK MEG-nyírjuk ki őket".stb....
Ha a kommentelőknek csak ennyi jött le, akkor még annál is nagyobb a baj az ellenzéken belül..
A legviccesebb poszt, az adománygyűjtés, kettősmérceképpen. Természetesen a kettősmérce kizárólag a jobboldalra érterndő, amit az ellnzék tesz, az nagyon is helyes!
"Az elmúlt fél évben nem csak 270 cikket írtunk olyan témákban, mint a magyarországi cigányság helyzete, a menekültek ügye, a munka helye a társadalomban, szociális kérdések, vagy a magyar baloldal újradefiniálása, hanem tüntetést szerveztünk az Origo kirúgott főszerkesztője mellett, részt vettünk az internetadó elleni és más tüntetések létrehozásában, elindítottuk az #állj és a #kedveshírtv kampányt, majd egy CBA-bojkott oldalt."Mit támogatsz, mennyivel?
Havi 1000 forint állandó átutalással: két sör/kávé árával egy cikk szerkesztését.
Havi 2000 forint állandó átutalással: egy mozizás vagy színház árával, hogy plusz 100 emberhez eljussunk a Facebookon.
Havi 5000 forint állandó átutalással: egy vacsora árával egy cikk megírását.
Havi 10000 forint állandó átutalással: egy teli tankolás vagy egy családi délután árával egy napi munkánkat.

A Kettős Mérce Egyesület megalakulásáig, a Humán Platform Egyesület induló szervezetek támogatására létrehozott bankszámlaszámán tudsz minket támogatni. A közlemény rovatban mindenképp tüntesd fel: Kettős Mérce.

Prémium támogatás
Támogass minket 50 ezer forinttal, és fizesd ki egy Kettős Mérce beszélgetés szervezési költségét.
Támogass minket 100 ezer forinttal, és fizesd ki egy havi munkánk.
Támogass minket 300 ezer forinttal, és fizesd ki egy jövendőbeli munkatársunk havi bruttó jövedelmét."Számlatulajdonos: Humán Platform Egyesület

Nem gondoljátok, hogy ez mekkora égés nektek??

$pi$ 2014.12.21. 14:25:57

@naphegyi vince: "kommenteket is törlöm"

Remélem a amint vége a fidesznek a sajtószabadság is vissza lesz állítva. :D

Már úgy értem a havi kétszeri gázáremelés, a tíz százalékos államháztartási hiány, bankok sérthetetlensége, az ország felének adómentessége és a viperával való tüntetőverés után. Ezek jobban hiányoznak. :D

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.12.21. 14:26:10

@dont be such a nazi:

"Most hogy jön ide Ukrajna?"

Úgy, hogy Albert Gazda Ukrajnából települt át a szebb élet reményében. És nem értem, hogy akkor miért nem él boldogan, és miért asszisztál ahhoz, hogy a Kossuth téren Majdan2 legyen :(

naphegyi vince · http://liberator.blog.hu/ 2014.12.21. 14:27:57

@sanyix: igen, teljesen igazad van, el is gondolkodtam, de végül úgy döntöttem őket megtartom mementónak. ill lehet, hogy innentől kezdve törlök, ha érdemi újdonság van, akkor maradhat

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2014.12.21. 15:03:36

@naphegyi vince:

Szeretem, mikor a ballib majmok, komolyan hiszik, leírják, magyarázzák, miszerint csak az ő véleményük lehet racionális és releváns.

A különvélemények a demokrácia nevében definitív nem léteznek.

A Fidesznek márpedig végnapjai vannak... Punktum.
Pont úgy látszik mi ?

Segítek és elmagyarázom neked, hogy miért nem.

Azért mert az MSZP-t és Gyurcsányt jobban és többen utálják.

Az MSZP és Gyurcsány pedig felszívja majd az összes ellenzéki szervezetet, tüntetést, ahogy szokták, ahogy tették a Millával.

J.László 2014.12.21. 15:07:06

2010 óta a Fidesz minden héten a végnapjait éli. Nem unjátok még pupákok?

sanyix 2014.12.21. 15:14:28

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !: "Azért mert az MSZP-t és Gyurcsányt jobban és többen utálják."

Ez nem biztos hogy sokáig marad így, a viktorod mindent megtesz azért hogy megelőzze El Qró-t :)

Szúnyog 2014.12.21. 15:15:11

@naphegyi vince: szerintem törölj mindenkit, aki nem tetszik, így szokták a "demokrata" blogokon!
Talán Vince Mátyás akarsz lenni, vagy az is vagy?
Jaj!

J.László 2014.12.21. 15:21:44

@naphegyi vince:
Figyelj. Törölj ki mindenkit, aki nem a te nótádat fújja, majd írj egy blogot a szólásszabadság lábbal tiprásáról:) Ahogy szoktátok.

naphegyi vince · http://liberator.blog.hu/ 2014.12.21. 15:30:03

@is: Mint már írtam, én se értek Gazda Alberttel 100%-ig egyet (ezzel persze sokat nem mondtam, mert ez mondjuk senkivel sem szemben elvárás), ő inkább a "lenne vitám vele, de azért respektálom kategória". És éppen az általad említett "nem kell program" cikk, ami anno nem nagyon tetszett.

De ez is egy álláspont volt és láthatóan sok ember - köztük nyilván sok értelmes ember is, főleg a jobboldalon - osztozott valamiféle hasonló állásponton. Annak az írásnak az erőssége, hogy az ő világukba engedett bepillantást. Vagyis Gazda éppenséggel értette a magyar társadalom egyik részét. És ha le akarja valaki győzni Orbánt, akkor különösen azokat kell megérteni, akik valaha rá szavaztak, és kevésbé azt a kb 28% (eltökélt ellenzéki) +20 %-ot (soha nem szavazna), aki soha semmilyen körülmények között Orbánra nem szavazna.

naphegyi vince · http://liberator.blog.hu/ 2014.12.21. 15:52:12

@Szúnyog: @J.László: a szólásszabadságot és a demokráciát éppenséggel nem veszélyezteti, ha a nagyon ostoba, gyűlölködő kommenteket kitörlik egyes blogok alól. Éppenséggel a trollok kigyomlálása csak javítja a kommentfolyam minőségét.

Az én blogom az én házam. És ilyen helyeken a házigazda illemszabályaimat illik betartani: ha asztalra szarsz - pl. gyűlölködsz - akkor kihajítanak. De ettől még egy trolltanyán még boldogan elröföghet az elkövető

Farkas Márta (törölt) 2014.12.21. 15:59:21

@J.László: ne provokálj, Jáksó

tisztapista 2014.12.21. 16:06:10

Ne izgulj. Most jön a hipszternemzedék. 4 éves kora óta számítógép függő, és csak az érdekli, hogy az egész munkaidőt végigjátszhassa. Az öregeket úgy fogják különféle elcsípett emailekkel és felvett telefonbeszélgetésekkel kicsinálni, hogy észre sem veszik.

És egyszer csak már nem is Orbán lesz a miniszterelnök, hanem Vágó Gábor.

Vagy ugyanez a Fideszen belül, ami még rosszabb...

Kandabula 2014.12.21. 16:24:08

Bizonyhogy a Fidesz idétlen útra lépett. Tömény arrogancia, sunyi gazdagodások, elkallódó milliárdok, röhejes, esetenként ártó törvényjavaslatok, a haverokkal szembeni "megbocsájtások", erőltetett szlogenek, vicces külpolitika. Így hirtelenjében. Ennek ellenére sokan gondolkoznak úgy, hogy még mindig jobb, mint a másik fél. Ez - sajnos - egyre kevésbé igaz. Inkább afelé közelítünk, hogy lassan már mindegy, csak ne a Fidesz. És az ifjúság már érzi ezt és ki fogja termelni az új erőt.

Larry Silverstein 2014.12.21. 16:49:28

@Kandabula: Mármint ez ugyanaz a visful szinking, amit a ballib csapat 5 éve müvel. A valóságban a legrosszabb fidesz 1000x jobb mint a legjobb ballib.

Orbán 98-02ben is csökkentette az államadósságot, meg 10-14ben is, a ballib közben csak növelte.

Orbán 98-02ben is csökkentette a munkanélküliséget, meg 2010 óta is, közben a ballib csakis növelte.

A GDP emelkedés ebben a ciklusban 8%-kal több mint az előzőben, ezek 1000milliárdok.

Olyan apróságokról, mint a csökkenő lakossági adósság, fele kamaton eladott állampapírok, fele infláció, ezekkel már tényleg csak a szőrszálhasogató fideszcsicskák foglalkoznak.

SOHA TÖBBET BALLIB DIKTATÚRÁT, SOHA!

martineden 2014.12.21. 16:58:16

@JohnHenry: Hamar elmulnak am az unnepek azert elvezd ezt ki amig lehet ,fideszcsicska.Jan.2.-an milyen alaguton fog pucolni a csodacsatar?Muhaha,bar amilyen gerinces meztelencsiga ,nem fog oda menni.

martineden 2014.12.21. 17:01:44

@röf: Te eszetlen fideszgoreny ,igy a tanulatlan videki fideszesek irnak.Akikre te gondoltal,azok egy-ket arnyalattal muveltebbek altalaban.

martineden 2014.12.21. 17:05:56

@A megvalósult amerikai ólom..:" hogy minden apróságból a Fidesz közelgő bukását vélik kiolvasni. Azt persze nem tudják, hogy hogyan és miként fog ez bekövetkezni,"..tudom,hogy fideszes vagy es nem rendelkezel kello ertelemmel de egy egyszeru szamtant csak megertesz,ugye?Ha egy honap altt elvesztette a korrupt,tolvaj fideszcsurhe a szavazoi harmadat.hany honap kell,hogy lenulazza magat ?Na ,ki tudod szamolni?

A megvalósult amerikai ólom.. 2014.12.21. 17:08:34

@Larry Silverstein: Na és ne feledkezzünk meg arról, hogy a szocialisták alatt évente átlagosan 10 %-kal nőtt a gáz az áram, és a tömegközlekedés fogyasztói ára.
A GDP arányos államadósság pedig :

4.bp.blogspot.com/-yELnXe3u96Q/UNBRZZRkfwI/AAAAAAAAA_c/HpJXED0bUXg/s1600/%C3%A1llamadoss%C3%A1g+5.jpg

---

Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény] 2014.12.21. 17:13:05

@Sándor Spiák: Maga csak ne nyajja a "nemzetmentő" kormány seggét, hanem csak bukjon rá az assemblerre!

Kandabula 2014.12.21. 17:15:29

@Larry Silverstein: ha figyeltél, én nem a ballibről beszéltem, hanem az új generációról aminek a szeme kezd kinyílni. Hogy mi lesz ebből, fogalmam sincs. Lehet, hogy a Fideszen belül történik valami, a vezetés már kezd betojni.

Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény] 2014.12.21. 17:16:19

@Sir Galahad: Nyugtasd csak magad, nyugtasd csak magad!

@A megvalósult amerikai ólom..: Ne feledkezzünk meg arról, hogy a szocik alatt volt egy durva energia áremelkedés a világpiacon.
A bruttó államadósság pedig a 2010 19300 milliárdról 2104 októberére 24700 milliárdra nőtt, ami 27 százalékos emelkedés az 5 százalékod GDP emelkedéssel szemben. Úgyhogy nekem nem akar kijönni az a GDP arányos államadósság csökkenés.

Kandabula 2014.12.21. 17:17:50

@Larry Silverstein: ja, még annyit: hol volt itt ballib diktatúra? Miről beszélsz? Itten ballib töketlenkedés volt.

A megvalósult amerikai ólom.. 2014.12.21. 17:18:18

@martineden: No és ki profitált belőle nagyokos? A baloldali pártok egyáltalán nem voltak képesek növekedni ebből. A Jobbik pedig minimálisan. A legerősebb párt most is a Fidesz.
Teljesen természetes hogy egy győztes választás után csökken a kormányon lévő erő népszerűsége, mivel ilyenkor hozza meg népszerűtlen intézkedéseit. Hogy egy klasszikust idézzek:" Választást kell nyerni, nem közvéleménkutatást." Ez pedig bő 3 év múlva lesz..
És bizony-ha nem vagy teljesen naív-te is tudod, hogy 2016-tól ismét lesz rezsicsökkentés, amit a zuhanó szénhidrogén világpiaci árak is lehetővé tesznek majd..

Larry Silverstein 2014.12.21. 17:18:35

@Kandabula: Persze hogy lesz vmi. Vmi mindig van.

A legvalószinübb hogy a fideszen belül lesz vmi, ha lesz.

A második legvalószínübb hogy a Jobbik pár év múlva előzi a fideszt.

A harmadik legvalószínübb hogy a ballib összefog magával és abbahagyja a süketelést.

Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény] 2014.12.21. 17:20:05

@A megvalósult amerikai ólom..: @$pi$: A Római birodalom is belülről rohadt és még fenntartották. Senki sem tudta hogy a keletről jött barbárok fogják szétzúzni.
A fideszt Orbán személye tartja össze, de már nem mindenki lojális hozzá. Egy belső palotaforradalom az egész fideszt össze omlasztja, utána meg majd jön valaki.

Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény] 2014.12.21. 17:21:51

@naphegyi vince: Ez a legjobb módszer a trollok ellen, ha nyom nélkül eltűnik amit csináltak. Voltam moderátor, tudom, működik.

Ј.László 2014.12.21. 17:24:15

A fidesz rohad belülről. Nem csak a felületen rohad, hanem a magjánál is. Lesz ebből kisgazdásodozás.

Ј.László 2014.12.21. 17:25:16

@Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény]: Ez nekem sem világos, hogy az egyik 27 százalékot, a másik 5-öt nőtt. Azért ez egy érdekes matematika.

Ј.László 2014.12.21. 17:27:39

@Larry Silverstein: "Olyan apróságokról, mint a csökkenő lakossági adósság, fele kamaton eladott állampapírok, fele infláció"
Azt elfelejted, hogy a magas kamaton eladott állampapírok is a fidesz sikere, a bruttó államadósság az egekben, a forint árfolyama a világgazdasági válságot idézi, az infláció pedig a vásárló erő hiánya miatt alacsony.
Az államadósság meg majd 25 ezer milliárd.

Larry Silverstein 2014.12.21. 17:32:25

@Ј.László: 'Azt elfelejted, hogy a magas kamaton eladott állampapírok is a fidesz sikere'

Ez így is van. Ugyanis az alacsony kamatú IMF hitel idején emelkedett a GDP arányos államadósság (kádár-kor, megyó-gyurcsány kor), a magas kamatú állampapírok idején meg csökkent..:)

'a bruttó államadósság az egekben' - ezért számolja mindenki a GDP arányos verziót

'a forint árfolyama a világgazdasági válságot idézi' - az ukrán válság miatt az összes térségbeli valuta ugyanígy mozog

Kandabula 2014.12.21. 17:47:51

@Larry Silverstein: na látod! Időnként értjük egymást. De azért megerősítem: ez így nem mehet tovább, mert idétlen sziget leszünk Európában.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2014.12.21. 17:50:31

@Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény]: ha nem jon ki, akkor nezz utana, mit jelent ez. kezdhetned pl a gdp (volumen) novekmeny, ill inflacio vonalon.

A megvalósult amerikai ólom.. 2014.12.21. 17:52:13

@Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény]: A földgáz fogyasztói ára 2002 és 2009 között 200 %-kal,vagyis 3 szorosára nőtt:

hoszivattyuszakerto.arteries.hu/images/tartalom/gazarak_alakulasa.png

Az adott időszakban a földgáz világpiaci ára közel sem nőtt ilyen mértékben..

Az áram ára pedig:

nol.hu/data/cikk/33/78/73/cikk_337873/98077.jpg

---

Ј.László 2014.12.21. 17:52:47

@Larry Silverstein: "ezért számolja mindenki a GDP arányos verziót"
Akkor magyarázd meg lécci, hogyha a bruttó államadósság 27 százalékot nőtt, a GDP meg csak ötöt, akkor hogy csökkent a GDP arányos államadósság?
Lefogadom, hogy erre csak mellébeszélés lesz a válasz!

Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény] 2014.12.21. 17:57:21

@droid_: Ha ennyire szakértő vagy, akkor vezesd le!

@A megvalósult amerikai ólom..: Az a gond, hogy ez jól mutatja a tájékozatlanságodat. Az oroszokkal kötött szerződés 17 éve úgy szólt hogy az olaj árához van kötve a gáz ára.
2002-ben az olaj hordónként 30 dollár volt, 2009-re meg 100 dollár körül járt

Szélmalomharcos 2014.12.21. 17:58:02

"Kiderül, hogy Habony Árpád tanácsadó nem korszakos zseni, csak egy cincogó tökfej?"

helyett

"Kiderül, hogy Gazda Albert tanácsadó nem korszakos zseni, csak egy cincogó tökfej?"

i tak dalse, blablabla

Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény] 2014.12.21. 17:59:33

@Larry Silverstein: "az ukrán válság miatt az összes térségbeli valuta ugyanígy mozog "
Akkor ugye a 2009-es válság forint zuhanásáról sem Gyurcsány tehetett?

Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény] 2014.12.21. 18:02:52

@A megvalósult amerikai ólom..: Imádom amikor önmagad ellen érvelsz, mert annyira ostoba vagy. :-))
nol.hu/data/cikk/33/78/73/cikk_337873/98077.jpg

A Fidesz alatt is nőtt pont ugyanolyan mértékben. :-))
egy csekély visszaesés csak a szocik alatt volt. :-))

Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény] 2014.12.21. 18:05:10

@droid_: Érdekes! Amikor a 27 százalék és 5 százalék összevetésének matematikájára rákérdezek, akkor hirtelen témát váltanak a fideszesek.

Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény] 2014.12.21. 18:11:50

Remek módszer. Csak elő kell venni az államadósság emelkedés, a GDP adatok és az energiaár adatokat és a fideszesek eltűnnek. :-))

dunántúli gyerek 2014.12.21. 18:12:01

@Ј.László: Igy van, nézd meg az eurostat oldalán az államadósságot aztán pofázhacc!

dunántúli gyerek 2014.12.21. 18:12:59

@Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény]: A forintesés a legkisebb gond, hiszen az exportnak pl. még jól is jön.

lófüle elemér 2014.12.21. 18:23:37

Vakegér. Szarnak ezek a fiatalokra és a nyugdíjasokra is. 2010-ben a fiatalok betolták őket a hatalomba. Négy év alatt kiépítették azt a hátországot ami hatalomban tartja őket. Bolond az, aki azt hiszi, hogy orbán lemond. Ahogy eddig is, most is hülyét csinál belőletek. Eddig is hülyék voltatok, most még hülyébbek lesztek, ha elhiszitek, hogy lázár és a többi seggfej véletlenül kezdte osztani egymást. Beáldoznak valakit a vezérkarból, ti bekajáljátok mint az eddigi hazugságokat, és fél év múlva újból istenként imádjátok majd a csúti ganét, mert ő "megmutatta" a hozzátok hasonló idióta hülyéknek, hogy keményen "felszámolja" a korrupciót.
Szerencsétlen barmok vagytok, tapsoljatok tovább, az a dolgotok.

2014.12.21. 18:28:55

@dont be such a nazi: asszem, felderítetted a csávó tudatalattiát :)

sutyerák 2014.12.21. 18:32:37

pusztuljon is ez az ország,ahol ennyi tetű emberszabású él!

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2014.12.21. 18:34:17

@Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény]: nem vagyok szakerto, de az internet koraban eleg konnyu alapfogalmaknak utananezni (wikipedia akar).
neked az a bajod, hogy ha osszehasonlitod az allamadossag novekedeset (27% szerinted) es a gdp novekedeset (5% szerinted), akkor nem lehet az aranyuk (kb) valtozatlan, hiszen eltero mertekben nottek.
csakhogy a ket kulonbseg, amit osszehasonlitasz:
- a mai allamadossag mai forintban kifejezett ertekenek es a korabbi allamadossag korabbi forintban kifejezett ertekenek kulonbsege
- a mai gazdasag korabbi forintban kifejezett meretenek es a korabbi gazdasag korabbi forintban kifejezett meretenek kulonbsege
a rossz hir az, hogy ez a szamolas egy hulyeseg, nyilvan te is konnyen eszreveszed miert, a jo hir az, hogy ezt masok is tudjak, ezert nem igy szamolnak.

2014.12.21. 18:34:36

@Kim Dzsong Un: mondja kim dzsong un. hahaha

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.12.21. 19:04:10

azért a temetésükre a koszorút még korai lenne megrendelni...

röf 2014.12.21. 19:09:34

@martineden:
" Te eszetlen fideszgoreny ,igy a tanulatlan videki fideszesek irnak.Akikre te gondoltal,azok egy-ket arnyalattal muveltebbek altalaban."

Kiscsillag, melyik szótagot nem értetted?

dr kíváncsivagyok 2014.12.21. 19:13:27

Mennyi is most a forint- euro árfolyam ? 317 ?
Mennyi volt a nagy váltáskor 2010 - ben ? 267 ft ?

dr kíváncsivagyok 2014.12.21. 19:14:29

@doggfather:
"azért a temetésükre a koszorút még korai lenne megrendelni..."...de magja már el van ultetve...

dr kíváncsivagyok 2014.12.21. 19:15:41

@dunántúli gyerek:
"A forintesés a legkisebb gond, hiszen az exportnak pl. még jól is jön. "

...ja,...minden másnak meg katasztrófa...

A megvalósult amerikai ólom.. 2014.12.21. 19:17:22

@Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény]: Szerencsétlen hülye. Látszik hogy fogalmad sincs az energiaárak múltbéli alakulásáról. Az első Orbán kormány alatt 17,5ft-ról 22 ft-ra nőtt az áram kwh-kénti ára.( A második Orbán kormány egyébként jelentősen csökkentette az áram árát..)
A 2002-től 2010-ig tartó szoci rémuralom alatt pedig 22-ről 43 ft-ra nőtt. Talán még te is ki tudod számolni, hogy évente átlagosan 2-3-szor annyit emeltek mint az első Fidesz kormány.

jobbtur.atw.hu/boszmesegek/villamosenergia.html

Miközben persze két pofával hazudták magukat baloldalinak..

Larry Silverstein 2014.12.21. 19:24:17

@lófüle elemér: 'Bolond az, aki azt hiszi, hogy orbán lemond.'

Mér kéne lemondania?

_most_ 2014.12.21. 19:37:27

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !: nyugi, így fojtatja a fidesz, akkor lesz még Gyurcsány miniszterelnök :D

_most_ 2014.12.21. 19:50:47

amúgy egyetértek a fidesz mérhetetlen korrupciója, arrogáns, cinikus, nagyképű, urizáló viselkedésük nem hiszem, hogy bárkinek szimpatikus, szerintem még fidesz szavazók láthatják, hogy a fidesz az mszp útjára lépett. Az új generáció meg szánalmas, a civileket zaklató, trafikmutyis Lázár, a szülei pénzéből házat vásárló Szíjjártó, akinek minden futsalos csapattársa zsíros állami pályásokat kapott, az ingatlanmutyis Rogán, aki többet költ, mint amennyit keres. Tényleg nem értem mennyire birkának kell lenni ahhoz, hogy valaki ezekre szavazzon :D

torró 2014.12.21. 20:37:09

Hát persze hogy közeledik a vég:9 Csak még rohadt messze van. Úgy tesztek, mint aki olyan állomáson várja a vonatot, ahol már a síneket is felszedték. Amúgy persze nem gazdálkodnak rosszul, de nem is lehet. Nyugodj meg, sokkal nagyobb szarban lennénk ha a balosok nyertek volna. Ámbár ahhoz nagy csodának kellene történni. Amúgy keresik a formációt ami el lehetne adni a pógároknak, de ehhez teljesen új ismeretlen garnitúrát kell felállítani, no meg szavazó bázist. Akármit mondhattok az Orbánra, de ő volt az aki tudta hogy kell váltani. Pedig zsideszeztünk erősen. Ahogy mások is írták, még van három év. Addig sok minden történhet. Lehet, hogy kétharmad nem lesz, de még nincs komolyan vehető ellenfél. Amit meg kétharmadot nem nyer valaki, addig bizony Orbánék nyeregben vannak. Hiába próbálják a liberálisok az USA segítségével megbuktatni, nem fog menni. Attól meg óvnám a rövid eszűeket, hogy Ukrajnát hozzanak össze, mert az volna a legnagyobb baromság, amit elkövethetnek. Ha nem akarnak nyomort. Nehogy valaki most a gyerek éhezéssel jöjjön, mert az propaganda. Éppen amerikai szervezet mondta ki egy két éve, hogy a Magyar gyerekek túlsúlyosak. Hogy vannak felelőtlen emberek gyerekgyártást illetően, az mindig van és lesz. Nyugaton is van ilyen, csak ugye az nekünk nem propaganda lehetőség. De még ez is változhat. Nyerészkedők is lesznek mindig, és egy kormány sem tudja teljesen kivédeni.

Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény] 2014.12.21. 20:40:53

@A megvalósult amerikai ólom..: Te szerencsétlen hülye! 2000-ben volt 17,5.
Vagyis két év alatt nőtt 4,5 forintot.
Majd 8 év alatt - néccer annyi idő - 21 forintot. Vagyis átlagosan nem sokkal többel nőtt, mert csak 5,25. Ja és 2002 óta volt egy brutális energia áremelkedés a világpiacon.
Te most a 43 forintra hivatkozol, pedig a nagy rezsicsökkentés után is 42,5. :-))
http://www.elmu.hu/#!/lakossagi-ugyfelek/tarifak-dijak/lakossagi-tarifatabla

Segghülye vagy, még számolni se tucc.

Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény] 2014.12.21. 20:47:36

@droid_: És miért is hülyeség forintban számolni mindkettőt?
Az egyiket pezoban, a másikat rubelben kéne?
Ha azt állítod h X/Y > (X*1,27)/(Y*1,05) ami nyalván valóan hülyeség, akkor mondd meg milyen plusz változót kell betenni ebbe a képletbe, hogy igaz legyen. Persze gazdasági magyarázattal. Elemi matematika. Menni fog?

Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény] 2014.12.21. 20:49:55

@torró: "Éppen amerikai szervezet mondta ki egy két éve, hogy a Magyar gyerekek túlsúlyosak. "
Aha. Szóval van egy gazdag kövér gyerek, meg két csont sovány szegény, akkor nincs is gyermek éhezés.
Mondd! Te lobotómiával lettél ennyire hülye vagy génmanipulációval? Mert természetes módon ez lehetetlen.

Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény] 2014.12.21. 20:51:45

@A megvalósult amerikai ólom..:
"( A második Orbán kormány egyébként jelentősen csökkentette az áram árát..)"
Aha. 43-ról 42,5-re. Ez neked jelentős. :-))
Olyan egyszerű vagy, hogy a faék hozzád képest űrrepülő.

koala kóla 2014.12.21. 21:18:51

@torró: Az amerikaiak Orbánt akarják megbuktatni, nem a fideszt.

Amennyiben a fideszt akarták volna megbuktatni, a választások előtt is kitilthattak volna akárkit, meg NAV botránnyal is telenyafoghatták volna a sajtójukat. Bajnainak is adhattak volna pézt, mert kiutazott pézért, csak nem kapott, Mesterházy se kapott.

A másik út az lenne, hogy ahelyett, hogy Gyurcsánnyal jár zsúrozni a gutfrend, ferit, bajnait, hellert vihetnék quantanamóba egyenest, hamarabb újulna meg a ballib. De még ez sem elég gyors.

A legjárhatóbb út a fidesz ballibesítése. Meg kell próbálni félreállítani Orbánt, Matolcsyt, Vargát és Pokornit meg Kövért, a régi garnitúrát. Utat csinálni Rogánnak, Lázárnak, Szíjjártónak és a fiataloknak, és közvetlenül bevonni a kormányzásba a fidesz közeli oligarchákat.

Ez az utóbbi csapat valszeg letenné a hüségesküt az amerikaiaknak, igaz, ennek komoly ára lenne a mainál jóval magasabb korrupció és a ballib szintü adóprés.

Mégis ma már ez az egyetlen lehetőség, hogy a fideszt ballibesítsék.

torró 2014.12.21. 21:22:37

@Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény]:
Te meg tényleg parasztlegény vagy, amint azt a nick nevedben vagyon!Látod ez a baj veletek, hogy rögtön ilyen hangnemben nyilatkoztok.És ezek voltak az utólsó betűim, veled kapcsolatban! Jó! Tudom hogy leszarod:)))

torró 2014.12.21. 21:23:54

@koala kóla:
Ez meg nem fog menni, szerintem.

A megvalósult amerikai ólom.. 2014.12.21. 22:29:41

@Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény]: Olvasni megtanultál, vagy szándékosan hazudsz? Világosan ott van, hogy 1998-ban az "a típusú" díjszabás 17,5 ft volt.
Mindig a világpiaci áremelésre hivatkozol te tetű, amikor az közel sem volt soha olyan mértékű mint amit ők emeltek. Sőt egyébként akkor is emeltek amikor a világpiaci jegyzési ár csökkent, mert kellett a profit multiéknak, na és a nagyobb áfa bevétel is jól jött a szociknak..

A lakossági áram árának utóbbi 4 évben történt csökkentését illetően pedig egyszerűen hazudsz. Három lépcsőben csökkentették 10, 11,1 majd 5,7 %-kal:

www.hirado.hu/2014/08/26/rezsicsokkentes-megjelent-az-aram-arat-csokkento-rendelet/

--

A megvalósult amerikai ólom.. 2014.12.21. 22:40:09

@Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény]: Érdekes ezt a gázár képletet Orbánék képesek voltak megváltoztatni, mert 2011 óta a gáz világpiaci ára is bekerült ugyanolyan súllyal, mint az olaj ára.
Valahogy ez szociéknak nem állt érdekében...
Láthatóan azzal sem vagy tisztában, hogy a számlában nem csak a neked leszállított gázt fizeted ki, hanem egy jelentős hiányaban az elosztási rendszer fenntartási költségeit is. Ez pedig nem növekszik attól hogy drágább a benne áramló gáz, viszont a fogyasztói árban megjelenik. A szocialisták alatt mégis 200 %-kal nőtt a fogyasztói ár.

Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény] 2014.12.21. 22:48:33

@A megvalósult amerikai ólom..:
Hülyegyerek! Ezt te linklted.
nol.hu/data/cikk/33/78/73/cikk_337873/98077.jpg
Milyen számmal kezdődik is a grafikon?
2000 jan 1.
Ott kb 17,5-18 forinton indul, nem? és felmegy 22-re a fidesz alatt.
Most az A1 40,5 forint/kWh.
Jé! 2011-ben a fidesz alatt emelkedett.
www.logsped.hu/aramar_2011_februar_emelkedik.htm

"A nemzeti fejlesztési miniszter kedden hatályba lépett rendeletében az MVM nagykereskedelmi hatósági árát az eddigi kilowattóránként 15,94 forintról 17,17 forintra emelte."

Nahát! Csak nem a fidesz emelt 2011-ben?
Az áram nemzetközi emelkedése meg más mint a miénk, mert a miénkben az orosz gáz van, ami kb háromszorosára emelkedett az olajárral párhuzamosan.

www.logsped.hu/gaz_villany_tavho_ara_2012.htm

" A Gáz, villany és távhő ára 2012-ben

2012 január 1-jén a villamos energia ára 2,7 százalékkal, a földgáz és a távhő ára pedig 4,2-4,2 százalékkal nő - közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium az MTI-vel."

Nahát! Csak nem a fidesz emelt 2012-ben?

Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény] 2014.12.21. 22:55:12

@A megvalósult amerikai ólom..: Hülyegyerek ösmét! 2015 lejár az orosz-magyar gázszerződés. Addig sajna ilyen drága lesz.

Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény] 2014.12.21. 22:59:42

@koala kóla: Hűha!
Rogán, Lázár, Szíjjártó ballib hajlamú? nocsak! Kezdődik!
A vakhű fideszesek már keresik a belső ellenséget. :-))

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2014.12.22. 00:42:15

@Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény]: pl mert nem ugyanolyan forintban vannak szamolva. ha meg egyszer elolvasod, amit irtam, meg fogod erteni, nem olyan bonyolult.

naphegyi vince · http://liberator.blog.hu/ 2014.12.22. 11:37:06

@röf: akartam válaszolni egyik kommentedre, de végigolvasva kiderült, hogy csak nettó zsidózás, így hát kuka

A megvalósult amerikai ólom.. 2014.12.22. 15:03:10

@Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény]: Te önerőből vagy ennyire hülye, vagy hitelt is felvettél hozzá?:))
Miért azt az elnagyolt, tendenciát mutató ábrát nézed, amikor egy részletes táblázatot is belinkeltem?

jobbtur.atw.hu/boszmesegek/villamosenergia.htm

A 2. pont alatt világosan látszik, hogy 17,5 ft volt az ár '98-ban.. A szocik pedig 8 évük alatt 21 ft-tal emelték.

Láthatóan azzal sem vagy tisztában, hogy 2011 júlisában sikerült egy másik gázár képletet kialkudni, amire a szocik nem voltak képesek. (De ahogy azt már írtam a fogyasztó által fizetett árban nemcsak a felhasznált gáz ára volt benne, hanem a rendszer üzemeltetése is, aminek pedig nem kellett volna feltétlenül nőnie az olajár robbanás miatt a szocialisták alatt..)
Az előző ciklus második felében pedig jóval nagyobb mértékben csökkentette a kormány az áram és a gáz lakossági árát mint amennyivel kénytelenek voltak emelni azt az első periódusban. A csökkentések mértéke 20 % körüli volt, amit több lépcsőben valósítottak meg, hiába próbálod elhazudni.

röf 2014.12.23. 16:39:17

@naphegyi vince:
Valami félreértésben lehetsz... én nem akartam veled beszélgetni.
Leírtam, hogy a miért reszkettek a visszatérésetekért.
És minden apró jelre bizakodva fölugrotok.
Ha nektek így jó.....?

naphegyi vince · http://liberator.blog.hu/ 2014.12.26. 17:36:16

@röf: ha nem beszélgetni akarsz, akkor mit akarsz? nyomatni a propagandát? kinyilatkoztatni? szerinted ez a hozzáállás milyen politikai irányzatok híveit jellemzi?

visszatérésünket? valóban az lenne a helyzet, hogy én és a mögöttem álló széles klientúra ill. egyéb tömegek már egyszer voltunk hatalomban?

Ja, hogy megint sikerült begépelni a fidesz propaganda hazug 1x1-ét, aki kritizálja a rendszert az Gyurcsány és az MSZP visszatérését készíti elő.
süti beállítások módosítása